3052
Sök

Space wagon 2.4 gdi 99a start problem

7 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Hej då var det dax med oturs bil igen,
Problemet startar ibland och ibland inte när den går igång går den fint och bra. först prova jag kolla om det var någon gnista Det fanns satte tillbaka hatten då gick den igång direkt gick en dag sen död igen, tog en tandborste och rengorde spjäll huset då sprang den igång igen En dag, Montera av spjällhus och rengorde det ordenligt starta direkt igen, 2dagar gick den bra, Men nu är den död igen.
Och jag siter här som ett fråge tecken och fatar inget ting. Och hoppas starkt på er hjälp
Har hänt att moterlampa börjat att lysa under färd men den har gått bra och slocknat nästa gång. här även hänt att ibland när man gasar på lite extra så har den inte svarat nästan som den strupit "kvät" sig själv!
Micke

7 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
PS: När den väll är igång. kan jag köra hur långt som helst så länge jag inte stängar av den.
Micke

Forummoderator
18 102 Inlägg
3 april 2012
Finns problemet om bilen är varm eller är det mest när den är kall?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

7 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Har ingen bytydelse om den är värm eller kall. fick bogserat hem den igår, var ute nyss och prova den och då sprang den igång som en katt direkt, utan att jag rört den !!?? Har provat stänga strata minst 20 gånger nu utan problem. så nu kommer den gå i 24tim. så lika frågande än wink

7 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
efter många om och men hitta jag ut av det var glappkontakt i Givare Varvtal/Tändläge wink så nu funkar den igen.

Sök