Här har det varit tyst nu ett tag..
Bilen gick fint på 1.4bars tryck! spinner dock lite mycket även med 225or bak.
Men kopplingen började säga upp sig..
Sen blev det tryck i kylsystemet. kylarn blev skev å jag bilen började blåryka kraftigt vid motorbroms och blev rätt seg.
Misstänkte trasig topplockspackning.
Rev bilen.
Packningen var hel och inga synliga sprickor. Har inte provat att trycktesta toppen, men har bytt ventiltätningar och ska montera ihop den imorgon. Förmodligen så var ventiltätningarna dåliga då motorn stå på skrot ett tag. så de var väl uttorkade..
Har även fixat fram lite större vevhusventilation som kanske ska avhjälpa tryck i toppen. annars så är väl kolvringarna slitna.
gjorde ju tabben med stiften att jag knackade dem med bladmåttet imellan å då knackat in elektroden lite, så nya stift blir det i kärran sen så ska den kanske gå igen.
Förmodligen beror trycket i kylaren på dålig luftning. så blir att lufta rejält éfter alla konstens regler.
Har även en M20 koppling som monteras i vinter om bilen vill vara min vän igen