2941
Sök

Bilköp - Beslutsångest Nissan GT-R 2010 vs Audi R8

Japanese Engineering
690 Inlägg
30 juli 2012
kannebanne skrev:
PerfectionR skrev:
kannebanne skrev:

De va ingen dröm, har också sett den.. Personligen skulle jag valt Mercedes SLS AMG, bästa ljudet och snyggast big_smile

Med testet jag postade så ser man klart och tydligt att GTR är ganska överlägsen och som sagt så är det en R8 GT i filmen så GTRen har inte så mycket extra fördel när det gäller "fabriksupgraderingar" smile

Tror testet är ganska övertygande när det gäller "straight line performance" så att R8an tar GTR på motorvägen är inget att diskutera smile

Bla Bla Bla Bla Kinaskit wink Antar att du har rätt.. Men Mercan är bäst .slut!

Älskar SLS, är nog enligt mig en av de bästa bilarna som byggts i modern tid men jag älskar GTR lika mycket dock i slutet av dan så vet jag alltid att ingen tar Mercedes-Benz när det gäller kvalitet och detaljer.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

141 Inlägg
30 juli 2012
Gubbe bil!

2 046 Inlägg
30 juli 2012
PerfectionR skrev:
kannebanne skrev:
PerfectionR skrev:

Med testet jag postade så ser man klart och tydligt att GTR är ganska överlägsen och som sagt så är det en R8 GT i filmen så GTRen har inte så mycket extra fördel när det gäller "fabriksupgraderingar" smile

Tror testet är ganska övertygande när det gäller "straight line performance" så att R8an tar GTR på motorvägen är inget att diskutera smile

Bla Bla Bla Bla Kinaskit wink Antar att du har rätt.. Men Mercan är bäst .slut!

Älskar SLS, är nog enligt mig en av de bästa bilarna som byggts i modern tid men jag älskar GTR lika mycket dock i slutet av dan så vet jag alltid att ingen tar Mercedes-Benz när det gäller kvalitet och detaljer.

Och de ljudet..

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

12 Inlägg
3 augusti 2012
ja vissa vägrar inse att GTR spöar det mesta. ni är för insnöade på enbart tyska bilar. men men, jag antar att nissan, toyota, mazda, subaru, mitsubishi kommer få leva med kina stämpeln ett bra tag till. vet dock inte vart den stämpeln kommer ifrån. förstår inte hur man kan kalla GTR "kinaskit osvosv. Audi= lidl kvalite som har ett kort bäst före datum.............. vi vet alla att det inte stämmer likaså kinaskit å japcrap.

Folk som bara kan ta parti för tyska bilar tycker jag inte ska yttra sig i dethär samtalsämnet. Folk som inte kan se att Nissan har lyckats konkurera ut audi R8 med sin billiga GTR

Japanese Engineering
690 Inlägg
3 augusti 2012

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

2 046 Inlägg
5 augusti 2012
dahlenlund skrev:
ja vissa vägrar inse att GTR spöar det mesta. ni är för insnöade på enbart tyska bilar. men men, jag antar att nissan, toyota, mazda, subaru, mitsubishi kommer få leva med kina stämpeln ett bra tag till. vet dock inte vart den stämpeln kommer ifrån. förstår inte hur man kan kalla GTR "kinaskit osvosv. Audi= lidl kvalite som har ett kort bäst före datum.............. vi vet alla att det inte stämmer likaså kinaskit å japcrap.

Folk som bara kan ta parti för tyska bilar tycker jag inte ska yttra sig i dethär samtalsämnet. Folk som inte kan se att Nissan har lyckats konkurera ut audi R8 med sin billiga GTR

Jag håller med Lidl är bra grejjor! Kort före datum tyvärr är de så på Japcrap.
Edit: Folk som bara kan ta parti för Japanska bilar tycker jag inte ska yttra sig i det här samtalsämnet. cool
Senast redigerat av kannebanne (5 augusti 2012)

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 augusti 2012
dahlenlund skrev:

Jag tror inte du får med hela bilden du heller tyvärr, du förutsätter att kunderna endast bryr sig om prestanda. Visst är det löjligt, rent ut sagt barnsligt och okunnigt, med påståenden i stil med att asiatiska bilar är skräp. Men det är så enkelt att de flesta bryr sig inte ett dugg om prestanda, utan om den känsla bilen ger dem.

Audi R8 är inte i närheten av att vara utkonkurrerad av Nissan GTR utan säljer utmärkt och har varit en stor succé för Audi, uppenbarligen oberoende av vilket övertag i prestanda Nissan har. GTR är säkert en fantastisk bil, men den har inte tagit kunderna med storm på något vis och har knappast hotat Audi, BMW, Mercedes, Jaguar, Porsche, Ferrari, Lamborghini eller andra tillverkares position på marknaden eftersom deras försäljningssiffror i segmentet är intakta.

Det är starka ord du kommer med, i ditt påstående om att personer som är partiska inte bör ta del av den här diskussionen, när du synbart är lika blind själv.
Senast redigerat av Rquired (5 augusti 2012)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
5 augusti 2012
kannebanne skrev:
dahlenlund skrev:

Jag håller med Lidl är bra grejjor! Kort före datum tyvärr är de så på Japcrap.
Edit: Folk som bara kan ta parti för Japanska bilar tycker jag inte ska yttra sig i det här samtalsämnet. cool

Är väl lika för folk med tyskkärlek också i sådanafall...
Tycker inte de ligger riktigt i samma kundkrets dessa 2, men det är jag det.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
5 augusti 2012
Rquired skrev:
Men det är så enkelt att de flesta bryr sig inte ett dugg om prestanda, utan om den känsla bilen ger dem.

Om du menar generellt så visst, kunder som köper tex en Mercedes A klass är uppenbarligen inte ute efter prestandan. Men dom som köper en R8:a bör vara intresserade, annars faller själva syftet med bilen när den är 2 sittsig osv.. fungerar inte lika bra som vardags bil som en A klass.

Och jag tror inte heller att dom inte bryr sig den dagen dom blir ifrån åkta av en GTR vid rödljuset.
Säger "åkta", för det är vad du gör med GTR, du kör den inte med alla datasystem osv. :p
Sen kan man undra om man verkligen kör en R8, låter det vara osagt.

2 174 Inlägg
5 augusti 2012
JayKay skrev:
haha aa faktiskt wink får barn nu i september. så jag håller mig ifrån snabba bilar, kör snabb hoj istället Suzuki gsxr 1000 05a big_smile smile men visst lockar de att ha busbil igen wink

jo det är ju så mycket bättre och köra snabb hoj än köra snabb bil........

Jobbig person
66 Inlägg
5 augusti 2012
Audi_powah skrev:
Bliss187 skrev:
Tror ändå inte han kommer köra vare sig Audi R8 eller Nissan GT-R som dom är byggda @ köras. Som att köpa formel 1 bil och tro @ man kan köra som Michael Schumacher liksom...spara pengarna och köp en Subaru eller BMW M3 eller Volvo740 för den delen...

Luktar Norrlänning här smile

Whoa, norrlänningar hatar väl 740..?
I Norrland är det ju Mercedes Diesel som gäller!

Lita på mig, jag ljuger

2 174 Inlägg
5 augusti 2012
Skylin3 skrev:
Audi_powah skrev:
Bliss187 skrev:
Tror ändå inte han kommer köra vare sig Audi R8 eller Nissan GT-R som dom är byggda @ köras. Som att köpa formel 1 bil och tro @ man kan köra som Michael Schumacher liksom...spara pengarna och köp en Subaru eller BMW M3 eller Volvo740 för den delen...

Luktar Norrlänning här smile

Whoa, norrlänningar hatar väl 740..?
I Norrland är det ju Mercedes Diesel som gäller!

det är det i östergötland oxå ahahha

53 Inlägg
5 augusti 2012
HereComesTrouble skrev:
Och jag tror inte heller att dom inte bryr sig den dagen dom blir ifrån åkta av en GTR vid rödljuset.
Säger "åkta", för det är vad du gör med GTR, du kör den inte med alla datasystem osv. :p

Ännu en medlem till 'Alla Ignoranters Förening'?
Vilka 'datasystem' skulle 'köra' en GTR?
Du kanske blandar ihop skärmen som samlat visar alla sensorers data som ett datasystem som kör bilen?

Eller kanske att den elektroniskt känner av vilket hjul som bäst behöver kraften?
Det är isf lika dumt som att säga att LSD'n 'kör' din bil.

Im bias, btw.

886 Inlägg
5 augusti 2012
johngbg skrev:
HereComesTrouble skrev:

Du kanske blandar ihop skärmen som samlat visar alla sensorers data som ett datasystem som kör bilen?

Eller kanske att den elektroniskt känner av vilket hjul som bäst behöver kraften?

Im bias, btw.

Antispinn- och antisladdsystemen hjälper en hel del på de flesta nya superbilar, glöm inte heller launch control, (halv)automatiska växellådor, abs osv. Det gäller säkert R8an också.

Men vill du verkligen "köra" en bil, så ska du stänga av alla hjälpsystem(inte för att det går utan att meka ordentligt jävla mycket iofs, men teoretiskt.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
5 augusti 2012
Wicca skrev:
johngbg skrev:
HereComesTrouble skrev:

Im bias, btw.

Antispinn- och antisladdsystemen hjälper en hel del på de flesta nya superbilar, glöm inte heller launch control, (halv)automatiska växellådor, abs osv. Det gäller säkert R8an också.

Men vill du verkligen "köra" en bil, så ska du stänga av alla hjälpsystem(inte för att det går utan att meka ordentligt jävla mycket iofs, men teoretiskt.

Att "KÖRA" är nog för mig och dom flesta att gasa, växla och svänga alt. bromsa lite också.

886 Inlägg
5 augusti 2012
Nitromast skrev:
Wicca skrev:

Att "KÖRA" är nog för mig och dom flesta att gasa, växla och svänga alt. bromsa lite också.

Tja, antar att vi alla har olika preferenser. Jag vill känna att jag har full kontroll när jag "kör" bil aktivt, vill inte att datorsystem skall välja åt mig.

Bancivic på låg budget:

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
5 augusti 2012
Wicca skrev:
Nitromast skrev:
Wicca skrev:

Tja, antar att vi alla har olika preferenser. Jag vill känna att jag har full kontroll när jag "kör" bil aktivt, vill inte att datorsystem skall välja åt mig.

Då kanske inte du heller är den som köper sig varken en GTR eller R8..

53 Inlägg
5 augusti 2012
Wicca skrev:

Ja gud bevare mig, har de monterat ABS på en gatbil, hua!
Antispinn och antisladd stänger du av på 3 sekunder, launch control....ingen kommentar, de flesta som 'kör' bil(sätt in valfri racers namn) tycker om att hålla två händer på ratten så kopplingspedal och krycka är inte lika populärt bland dem som hos er 'körare'.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
5 augusti 2012
johngbg skrev:
HereComesTrouble skrev:

Im bias, btw.

Menade precis vad en annan skrev att använder du alla bilens hjälp medel så är du inte så aktiv själv.

Vissa gillar det, andra inte.

R8:an är väl tyvärr nästan lika utvecklad.

886 Inlägg
5 augusti 2012
johngbg skrev:
Wicca skrev:

Ja gud bevare mig, har de monterat ABS på en gatbil, hua!
Antispinn och antisladd stänger du av på 3 sekunder, launch control....ingen kommentar, de flesta som 'kör' bil(sätt in valfri racers namn) tycker om att hålla två händer på ratten så kopplingspedal och krycka är inte lika populärt bland dem som hos er 'körare'.

"tycker om" för att det är trevligare körupplevelse eller för att det går snabbare på bana?

Bancivic på låg budget:

Sök