A-Dahlgren skrev:
Det jag menar är att polisen utsätter mc föraren och bruden för livshotande fara.. vilket mc föraren självklart också gör.ursäkta mig för ett utalande om helikopter.. de hade en i luften iaf och hur många olika tunlar det finns visste inte jag vid tidigare kommentar..
och du som sa att en mc förare skulle kunna köra ihjäl min mamma. jag kan tyvärr inte se det framför mig hur en mc som kommer bakifrån oavsett fart hade kunnat köra ihjäl en person som sitter i en bil.. det är ju mc jakt och inte en biljakt som jag tror du syftar på.. bil jakt och mc jakt har jag helt olika synpunkter på.. det är nog betydligt lättare att få stopp på en bil än en mc.. Och det är betydligt större risk att en mc förare dör i en jakt och då är det inte själva mc'n som är fara för civila utan polisbilen som kör i 200-250 och riskerar civilas liv.. Oftast brukar de rekommendera sina polisen att avbryta jakten för att det går för fort och det blir alldeles för stora risker att någon civil eller att mc föraren dör. och då blir ju mc föraren bara en i statistiken och jakten med alla risker var för ingenting.. Men visst de borde inte sluta försöka få fast mc föraren.. men använda andra metoder om jakten fortsätter i över 200km/h ? Typ blockera potentiella vägar ? Använda civila polisbilar och skugga mc föraren tills han stannar? Då riskerar man inga liv.
Ursäkta om jag säger detta men bara första meningen i denna text låter så jävla fel i mitt huvud..
Hur man än vrider och vänder på det, så hade den idiotiske föraren av motorcykeln kunnat stanna, oavsett om det var en civilbil bakom eller självaste Piketstyrkan.
Men nejdå..tydligen blir ju alla så stressade av att ha Polisen bakom sig, så att man börjar köra som en galning per automatik, och då är det ju inte ens eget fel, utan Polisens såklart.
Det är alltid Polisens eller polismännens fel.
Aldrig ens eget..hur fan kommer det sig?
Och hur kan du säga att alla sitter säkra i sina bilar för den delen, när man har sett bilder från olyckor där en motorcykel i det närmsta har klyvt bilar på mitten när de har stormat fram? Det är liksom inte Fort Knox människor sitter i när de köra sina bilar..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.