4138
Sök

22årig mc förare avlider erfter en vild polis jakt nu anklagas polisen.

1 513 Inlägg
17 april 2012
damn_fast skrev:
Mack skrev:
Team-Adolfsson skrev:

även polisen i sina bilar e ganska duktiga på det.

Agda, 85 år, kan vara ganska duktig på det också..vart vill du komma?

Problemet med människor i bilar är att de kan generera samma lägesenergi i 60km/h som en hoj gör i 290km/h.

Jag antar att du menar rörelseenergi?

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

Forummoderator
26 391 Inlägg
17 april 2012
A-Dahlgren skrev:
Det jag menar är att polisen utsätter mc föraren och bruden för livshotande fara.. vilket mc föraren självklart också gör.ursäkta mig för ett utalande om helikopter.. de hade en i luften iaf och hur många olika tunlar det finns visste inte jag vid tidigare kommentar..
och du som sa att en mc förare skulle kunna köra ihjäl min mamma. jag kan tyvärr inte se det framför mig hur en mc som kommer bakifrån oavsett fart hade kunnat köra ihjäl en person som sitter i en bil.. det är ju mc jakt och inte en biljakt som jag tror du syftar på.. bil jakt och mc jakt har jag helt olika synpunkter på.. det är nog betydligt lättare att få stopp på en bil än en mc.. Och det är betydligt större risk att en mc förare dör i en jakt och då är det inte själva mc'n som är fara för civila utan polisbilen som kör i 200-250 och riskerar civilas liv.. Oftast brukar de rekommendera sina polisen att avbryta jakten för att det går för fort och det blir alldeles för stora risker att någon civil eller att mc föraren dör. och då blir ju mc föraren bara en i statistiken och jakten med alla risker var för ingenting.. Men visst de borde inte sluta försöka få fast mc föraren.. men använda andra metoder om jakten fortsätter i över 200km/h ? Typ blockera potentiella vägar ? Använda civila polisbilar och skugga mc föraren tills han stannar? Då riskerar man inga liv.

Ursäkta om jag säger detta men bara första meningen i denna text låter så jävla fel i mitt huvud..
Hur man än vrider och vänder på det, så hade den idiotiske föraren av motorcykeln kunnat stanna, oavsett om det var en civilbil bakom eller självaste Piketstyrkan.
Men nejdå..tydligen blir ju alla så stressade av att ha Polisen bakom sig, så att man börjar köra som en galning per automatik, och då är det ju inte ens eget fel, utan Polisens såklart.

Det är alltid Polisens eller polismännens fel.
Aldrig ens eget..hur fan kommer det sig?

Och hur kan du säga att alla sitter säkra i sina bilar för den delen, när man har sett bilder från olyckor där en motorcykel i det närmsta har klyvt bilar på mitten när de har stormat fram? Det är liksom inte Fort Knox människor sitter i när de köra sina bilar..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 532 Inlägg
17 april 2012
tkd_rille skrev:
skulle inte en helikopter kunna hinna efter?  Orka inte citera den som skrev det. Men om polisens helikopter inte kan komma upp i över 160 så är den faktiskt ganska så slö när en gyrokopter kommer upp i nästan samma hastighet ?

Min personliga favorit. Baa polisen köper ett par st till fortkörar bekämpning wink

http://sv.wikipedia.org/wiki/AH-64_Apache

Muttley
17 april 2012
Dirtymike skrev:
tkd_rille skrev:
skulle inte en helikopter kunna hinna efter?  Orka inte citera den som skrev det. Men om polisens helikopter inte kan komma upp i över 160 så är den faktiskt ganska så slö när en gyrokopter kommer upp i nästan samma hastighet ?

Min personliga favorit. Baa polisen köper ett par st till fortkörar bekämpning wink

De hade varit häftigare faktiskt.

Forummoderator
26 391 Inlägg
17 april 2012
Dirtymike skrev:
tkd_rille skrev:

Attan vad effektiva Polisen hade blivit då.
Men då hade dom väl fått skäll för det..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

215 Inlägg
17 april 2012
trubbelturbo skrev:
damn_fast skrev:
Mack skrev:

Agda, 85 år, kan vara ganska duktig på det också..vart vill du komma?

Problemet med människor i bilar är att de kan generera samma lägesenergi i 60km/h som en hoj gör i 290km/h.

Skrev fel, menade rörelsemängd.

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

16 197 Inlägg
17 april 2012
damn_fast skrev:
trubbelturbo skrev:
damn_fast skrev:

rörelseenergi..    vilket ökar i kvadrat.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 513 Inlägg
17 april 2012
evilaudio skrev:
damn_fast skrev:
trubbelturbo skrev:

rörelseenergi..    vilket ökar i kvadrat.

Fast damn_fast's exempel beskriver rörelsemängd

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

1 532 Inlägg
17 april 2012
Mack skrev:
Dirtymike skrev:
tkd_rille skrev:

Attan vad effektiva Polisen hade blivit då.
Men då hade dom väl fått skäll för det..

wink
Yes såg den in action i Afghanistan den är väldigt effektiv mot mål som rör sig wink

1 210 Inlägg
17 april 2012
TLO skrev:
Kan inte denna pajastråd låsas snart?

Ni som försvarar "acab pojken"på MC:n, och hackar på Polisens insats kan regga er på zandlåda.com istället tycker jag.

Hahaha    tongue

KHRacing
17 april 2012
TLO skrev:

Ni som försvarar "acab pojken"på MC:n, och hackar på Polisens insats kan regga er på zandlåda.com istället tycker jag.

Instämmer.

3 259 Inlägg
17 april 2012
KHRacing skrev:
TLO skrev:

Instämmer.

Samma här! Fattar inte ens att detta ska diskuteras över huvudtaget, svaret är ju till och med lite mer än uppenbart.... wink

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

3 259 Inlägg
17 april 2012
CarpeDiem skrev:
#137 En jäkla massa bra text
Mvh

Precis! Exakt! Tänkte just det, jag undrar om det låtit likadant om han dundrat in i sidan på en minibuss och mosat några dagisbarn i istället för en vägbom...

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

OUTLAW1
17 april 2012
cARLBOM skrev:
OUTLAW1 skrev:
ja visst för helikoptern kan ju inte flyga vidare över tunneln eller stå ovanför o bevaka både in o ut ur tunneln eller???
Har du någonsin suttit i en helikopter??

Har du någonsin åkt i Södra länken? smile

hahahaha nej uppenbarligen inte...mitt fel ...big_smile

OUTLAW1
17 april 2012
Dirtymike skrev:
tkd_rille skrev:

jadu...blackhawk köps nu in av försvaret så varför inte ett par bonus apcher till polisen..

1 532 Inlägg
17 april 2012
OUTLAW1 skrev:
Dirtymike skrev:
tkd_rille skrev:

jadu...blackhawk köps nu in av försvaret så varför inte ett par bonus apcher till polisen..

Blackhawk finns i mål bekämpning me men lite slöare tongue

1 532 Inlägg
17 april 2012
Baa slå på stort annars för polisen. Maffig o få se denna på insidan på besök på en amerikansk bas.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_AC-130

16 197 Inlägg
17 april 2012
Dirtymike skrev:
OUTLAW1 skrev:
Dirtymike skrev:

behöver inte flyga så fort när de finns värmesökande wink

1 532 Inlägg
17 april 2012
evilaudio skrev:
Dirtymike skrev:
OUTLAW1 skrev:

Ah eller w-tov tongue

16 197 Inlägg
17 april 2012
Dirtymike skrev:
evilaudio skrev:
Dirtymike skrev:

Ah eller w-tov tongue

hur enkelt som helst... POFF så e problemet på vägen borta.

Sök