3068
Sök

22årig mc förare avlider erfter en vild polis jakt nu anklagas polisen.

3 398 Inlägg
18 april 2012
roll
CHEEVA skrev:
Low skrev:
ok vissa vill väll att:Det måste vara helt dött på gatan INGA BILISTER, efter 24:00 kan man ta upp jakter då det inte finns många trafikanter, eller NEJ det finns ju trafikanter dygnet runt..........
hastigheter Max 70 på 70 väg max 120 på 120 väg. Man får ju hoppas det är en fartdåre i en epa traktor. men HOPPAS det inte är i en (30 område) då är det ju rätt så kört.
Man får aldrig jaga om HAN/HON riskerar livet under jakten, "han kan ju vara stressad". det kan ju hända att hon eller han dör.. Det är ju bara fortkörning och andra trafikbrott. Inte NÅN HIMLA RÅN ELLER LIKNANDE.

det är ju första gången polisen tog upp en jakt det måste väll stå" JAKTÖVNINGKÖRNING".
Helikopter bör inte följa efter det kan ge svåra känslor.
Polisen kan ju göra nåt annat än jaga dessa fartdårar, det är ju inget alvarligt ; det är ju bara fart. inte nåt RÅN.
Papper är ju viktigare.

Så det är ju bara saffa sig en motorcykel då.

hoppas du är ironisk ...

en vägspärr som någon nämner hade löst problemet ganska fridfullt... att ligga och köra i 200blåss med en sketen saab aero bland andra bilister är inte ok, spelar ingen roll vem som kör så.

Man får också skaffa folk som kan spå var motorcykeln ska , Man ska ju bara hitta platsen, stänga av vägen. som lär bli väldigt svårt..  då det kommer bildas Långa långa köer, sen att det kommer en motorcykel i 300km/h hjälper ju inte direkt. Det är ju inte en orginalbil heller?

Vet att det är lite dumt nu, Men allt går ju inte, visst det är ju dumt av polisen köra 200 blås men det går ju inte bara lägga ner.. Visst vägspärr lär ju funka men trolla bort bilar är ju lite svårt..

Nae jag ska nog sluta. Största misstaget och största problemet är motorcykelföraren han kunde lätt ha stannat.
Polisen kan ju också skärpa på vissa saker. Dock så tycker jag inte att man skall avbryta för att någon kör fort.

Vet inte ens varför jag bryr mig

1 515 Inlägg
18 april 2012
CHEEVA skrev:
Low skrev:
ok vissa vill väll att:Det måste vara helt dött på gatan INGA BILISTER, efter 24:00 kan man ta upp jakter då det inte finns många trafikanter, eller NEJ det finns ju trafikanter dygnet runt..........
hastigheter Max 70 på 70 väg max 120 på 120 väg. Man får ju hoppas det är en fartdåre i en epa traktor. men HOPPAS det inte är i en (30 område) då är det ju rätt så kört.
Man får aldrig jaga om HAN/HON riskerar livet under jakten, "han kan ju vara stressad". det kan ju hända att hon eller han dör.. Det är ju bara fortkörning och andra trafikbrott. Inte NÅN HIMLA RÅN ELLER LIKNANDE.

det är ju första gången polisen tog upp en jakt det måste väll stå" JAKTÖVNINGKÖRNING".
Polisen kan ju göra nåt annat än jaga dessa fartdårar, det är ju inget alvarligt ; det är ju bara fart. inte nåt RÅN.
Papper är ju viktigare.

hoppas du är ironisk ...

en vägspärr som någon nämner hade löst problemet ganska fridfullt... att ligga och köra i 200blåss med en sketen saab aero bland andra bilister är inte ok, spelar ingen roll vem som kör så.

Precis, inte nog med det. Som jag sa tidigare, Utan blåsljus och sirener. Men kan bara inte förstå vem fan som kommenterar olyckan som polismannen gör??...Skulle vara trevligt och se vad samma person skulle säga ifall hans dotter satte sig i räcket i 200km/h.
- Och att tilllägga, som polismannen sa "Tur att bilen var fulltankad, det är roligt att köra fort" Och sedan le lite glatt...

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
18 april 2012
Low skrev:
roll
CHEEVA skrev:
Low skrev:

Papper är ju viktigare.

hoppas du är ironisk ...

Man får också skaffa folk som kan spå var motorcykeln ska , Man ska ju bara hitta platsen, stänga av vägen. som lär bli väldigt svårt..  då det kommer bildas Långa långa köer, sen att det kommer en motorcykel i 300km/h hjälper ju inte direkt. Det är ju inte en orginalbil heller?

Vet att det är lite dumt nu, Men allt går ju inte, visst det är ju dumt av polisen köra 200 blås men det går ju inte bara lägga ner.. Visst vägspärr lär ju funka men trolla bort bilar är ju lite svårt..

Nae jag ska nog sluta. Största misstaget och största problemet är motorcykelföraren han kunde lätt ha stannat.
Polisen kan ju också skärpa på vissa saker. Dock så tycker jag inte att man skall avbryta för att någon kör fort.

polisens bil är en orginal aero jo ...

visst går det att bara lägga ner, speciellt när det enda sättet att ta honom är om han kör och kraschar, de har inte en chans att komma ifatt med saaben så varför riskera en massa liv helt i onödan ? Visst hade de blivit köer, men de hade kanske räddat liv ? inte nog med de, polisen hade inte behövt köra som idioter om de spärrat av vägen. Att spå var han ska är väl inte SÅ svårt på en motorväg ?

3 398 Inlägg
18 april 2012
Audi_powah skrev:
CHEEVA skrev:
Low skrev:

Papper är ju viktigare.

hoppas du är ironisk ...

Precis, inte nog med det. Som jag sa tidigare, Utan blåsljus och sirener. Men kan bara inte förstå vem fan som kommenterar olyckan som polismannen gör??...Skulle vara trevligt och se vad samma person skulle säga ifall hans dotter satte sig i räcket i 200km/h.
- Och att tilllägga, som polismannen sa "Tur att bilen var fulltankad, det är roligt att köra fort" Och sedan le lite glatt...

Håller med att dom där var inte alls trevligt. Tyvärr.. vädligt dålig humor att skämta om.
Just dom två bör ju stå för vad dom har sagt och gjort. Men att klaga på alla poliser är ju lite.. ja dumt hmm

1 772 Inlägg
18 april 2012
Gurra101 skrev:
damn_fast skrev:
Emilius skrev:
Skamlöst att anmäla polisen för att dem gör sitt jobb.

Ger man sig in i leken skall man leken tåla, idioten visste om riskerna, och gjorde han inte det.. ja det säger sig självt, då ska han väl absolut ge fan i att ens sätta sig på motorcykeln och börja åka olagligt.

Han kom undan lindrigt att dö snabbt och inte utdraget och plågsamt.

Man riskerar fan inte andras liv bara för man vill slippa böter, jävla fittskallar det finns.

Elektriska stolen åt morsan med kanske som dels själv verkar korkad och sedan är skyldig till att uppfostra (eller snarare inte uppfostra) ett riktigt rötägg.

Att köra 200km/h ++ på 70väg bland andra bilister är INTE att poliserna sköter sitt jobb.

Poliserna äventyrar oskyldiga trafikanter, räcker det inte att killen på MC gjorde det ?

I det fallet gjorde polisen fel men i slutet var det ju bara helikptern som va efter han då hade killen ett val.

Ska han stanna när han äntligen kört ifrån dom?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

3 398 Inlägg
18 april 2012
CHEEVA skrev:
Low skrev:
roll
CHEEVA skrev:

hoppas du är ironisk ...

visst går det att bara lägga ner, speciellt när det enda sättet att ta honom är om han kör och kraschar, de har inte en chans att komma ifatt med saaben så varför riskera en massa liv helt i onödan ? Visst hade de blivit köer, men de hade kanske räddat liv ? inte nog med de, polisen hade inte behövt köra som idioter om de spärrat av vägen. Att spå var han ska är väl inte SÅ svårt på en motorväg ?

Men vad ska man göra om fler folk börjar köra på detta vis? hur blir det om det är en skymd kurva i 200 blås och det är en bilkö? nån bil får ju en motorcykel i bakluckan i 200km/h.

German Engineering
9 083 Inlägg
18 april 2012
Audi_powah skrev:
vilka jävla grisar Poliserna är... "vi sätter honom i räcket annars", och vid krashen så säger de även "Underbart"...  Förstår inte hur ni kan sitta och försvara deras handligar? Även efter direkt-order ifrån chefen att avbryta jakten och endast förfölja med helikopter så fortsätter de ändå?? Kör som galningar, och inte nog med det, uta blåljus eller sirener. Och bilket sammanträffande att inget band fanns i helikopptern som skulle ha spelat in allt...

Även som speciallisten säger att det finns specefika regler om polisernas utryckning och förföljelse, Men deras ego gick rakt emot alla regler och backas nu upp utav resten av kåren..som vanligt.

Kalla Fakta satte de på platts ikväll, och föraren fick sig en omgång, han kunde inte svara ärligt på en enda fråga..Vilken människa.

Hoppas verkligen på att mamman och överklagaren sätter de på platts och får sin rätt igenom.

Mkt bra sagt, gubben smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

3 398 Inlägg
18 april 2012
Low skrev:
CHEEVA skrev:
Low skrev:
roll

Men vad ska man göra om fler folk börjar köra på detta vis? hur blir det om det är en skymd kurva i 200 blås och det är en bilkö? nån bil får ju en motorcykel i bakluckan i 200km/h.

visst man kan ju alltid välja raka vägar.

3 354 Inlägg
18 april 2012
bilen med de spydiga kommentarerna kunde ju avbrutit då denna hamna långt efter men polisen i sig kunde ha fortsatt jakten/spärrat av vägen för att sätta en punkt mot vårdslöst o respektlös GR körning

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

70 Inlägg
18 april 2012
Men det jag inte gillar med det som snackas i tv om polisen är att det blir som dom vill ge polisen hela skulden till det som hände. Sen att det dom sa osv var jävligt onödigt.

Så detta betyder att killar som har en motorcykel och tittar på detta tänker va fan då är det bara att dra på och inte ha några plåtar och polisen ska inte efterfölja! Jo men visst hur kommer det då se ut på vägarna!?

3 398 Inlägg
18 april 2012
Gurra101 skrev:
Men det jag inte gillar med det som snackas i tv om polisen är att det blir som dom vill ge polisen hela skulden till det som hände. Sen att det dom sa osv var jävligt onödigt.

Så detta betyder att killar som har en motorcykel och tittar på detta tänker va fan då är det bara att dra på och inte ha några plåtar och polisen ska inte efterfölja! Jo men visst hur kommer det då se ut på vägarna!?

Precis vad jag undrar. Kommer ju bli svårt... hmm

Så fegt att ge all skuld till polisen..

18 Inlägg
18 april 2012
Gurra101 skrev:

är ju tv4, dom är alltid partiska

German Engineering
9 083 Inlägg
18 april 2012
Har märkt att det är en hetsk debatt om detta ämne.

Har sett programmet Kalla Fakta och det som gör mig fundersam hela tiden är tjejens kommentar om att MC-föraren ville absolut inte ha nånting med polisen att göra.

Då tar man väl inte hojen och "bara" tar en åktur runt kvarteret eller? Killen hade inte ens körkort.

Bara en tanke

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

3 398 Inlägg
18 april 2012
patrik furstenhoff är han inte "Ghostrider" som snackar nu i tv4? om det är " har du kört såhär" ? garv...

338 Inlägg
18 april 2012
Audi_powah skrev:
vilka jävla grisar Poliserna är... "vi sätter honom i räcket annars", och vid krashen så säger de även "Underbart"...  Förstår inte hur ni kan sitta och försvara deras handligar? Även efter direkt-order ifrån chefen att avbryta jakten och endast förfölja med helikopter så fortsätter de ändå?? Kör som galningar, och inte nog med det, uta blåljus eller sirener. Och bilket sammanträffande att inget band fanns i helikopptern som skulle ha spelat in allt...

Även som speciallisten säger att det finns specefika regler om polisernas utryckning och förföljelse, Men deras ego gick rakt emot alla regler och backas nu upp utav resten av kåren..som vanligt.

Kalla Fakta satte de på platts ikväll, och föraren fick sig en omgång, han kunde inte svara ärligt på en enda fråga..Vilken människa.

Hoppas verkligen på att mamman och överklagaren sätter de på platts och får sin rätt igenom.

Håller med !

1 532 Inlägg
18 april 2012
Tittar på 4an nu. Snälla du polisman i studion. Imorgon går du o lämnar in ditt avsked

757 Inlägg
18 april 2012
hoppas han går av jag med.

fürsten är ju en av de bästa debattörerna som blivit insläppt på tv4 smile

3 398 Inlägg
18 april 2012
Audi_powah skrev:

Jo de orden är inte alls passande.

1 532 Inlägg
18 april 2012
Nu har den svenska polisen satt sig riktigt i skiten

3 398 Inlägg
18 april 2012
Dirtymike skrev:
Nu har den svenska polisen satt sig riktigt i skiten

Blir intressant smile

Sök