Mack skrev:
Nu har jag inte läst alla kommentarer i tråden, men jag har läst alla kommentarer då klippet kom upp i filmdelen, och det räcker för att säga följande saker;
1. Vissa säger här att Polisen hade kunnat följa efter med bara helikoptern och sedan fångat motorcyklisten på ett fredligt vis. Visst. Men nåt inte många tänker på är att en helikopter kan inte stanna i luften hur länge som helst, och hade då bilarna backat av så hade motorcyklisten kommit undan.
Och dessutom..hur skulle en helikopter kunna stanna en motorcyklist som färdas i 200km/h+? Tänk efter..lite mer realistiskt?
2. Många tycker att Polisen borde göra annat än att jaga livet ur små fortkörare. Ja..men då håller jag med om någon som skrev att, skulle poliserna inte ha jagat denna motorcyklist, så skulle det i stället bli vilda västern, och folk skulle dö till höger och vänster för dom skulle tro att dom kan allt göra precis som dom vill för ingen tar dem.
Och sedan gör Polisen annat också. De är nämligen uppdelad i AVDELNINGAR..
3. Motorcyklisten blev hetsad av polismännen i bilen. Vadå hetsad, undrar jag? Vem har inte sett en Polisbil eller civilbil ute i trafiken? Visst. Han kom nog underfund med att det var honom de var ute efter, men han hade faktiskt dussintals möjligheter att stanna och resonera om läget. Han hade kunnat tagit sina eventuella böter och sen hade ingenting av vad som hände i filmen, inträffat.
Och att han sen utsatte sin flickväns liv - och alla andra i trafiken - kan inte polismännen belastas för, då de bara försökte få honom att stanna.
Personligen har jag inget för beteéndet hos motorcyklisten, och ingen förståelse hos mamman i detta fall. Men det är min personliga åsikt.
Han gjorde sina val, precis som alla vi andra.
Tack för ordet.