2821
Sök

22årig mc förare avlider erfter en vild polis jakt nu anklagas polisen.

Forummoderator
26 391 Inlägg
16 april 2012
CHEEVA skrev:
Mack skrev:
CHEEVA skrev:

LITE skillnad på polisen och privat person ...

Egentligen inte.
Människor som människor.

egetligen så är det skillnad...poliserna är de som ska hålla lag och ordning i samhället, hur funkar det när de själva klart och tydligt medvetet bryter mot lagen ? Tycker att de poliser som agerar på detta viset ska förlora jobbet illa kvickt... inte vill jag möta en sån idiot med pistol i byxan, är ju inte direkt någon man kan lita på

Nej, men som det är klart och tydligt avklarat i både denna tråden, i filmdelen och i alla andra trådar jag läst, så finns det rötägg i alla yrkesgrupper - även inom poliskåren.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
16 april 2012
Mack skrev:
CHEEVA skrev:
Mack skrev:

Egentligen inte.
Människor som människor.

egetligen så är det skillnad...poliserna är de som ska hålla lag och ordning i samhället, hur funkar det när de själva klart och tydligt medvetet bryter mot lagen ? Tycker att de poliser som agerar på detta viset ska förlora jobbet illa kvickt... inte vill jag möta en sån idiot med pistol i byxan, är ju inte direkt någon man kan lita på

Nej, men som det är klart och tydligt avklarat i både denna tråden, i filmdelen och i alla andra trådar jag läst, så finns det rötägg i alla yrkesgrupper - även inom poliskåren.

jepp ... dessa rötägg skydds tyvär utav sin arbetsgivare idag vilket är väldigt fel. Straffet för en sån här grej bör vara hårdare för en polis i uniform än för en privat person

Forummoderator
26 391 Inlägg
16 april 2012
CHEEVA skrev:
Mack skrev:
CHEEVA skrev:

jepp ... dessa rötägg skydds tyvär utav sin arbetsgivare idag vilket är väldigt fel. Straffet för en sån här grej bör vara hårdare för en polis i uniform än för en privat person

Nog för att det är lätt att anmälningar "hamnar under bordet", men är dom tillräckligt många anmälningar så startas en utredning.
Men idag går ju alla efter ideologin "det är ingen vits för dom håller bara varann om ryggen"..bara skitsnack i mina öron.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 886 Inlägg
16 april 2012
JonR skrev:
Typiskt svenskt!..... Man ska aldrig behöva ta ansvar för sina egna handlingar, finns det nåt/nån att skylla på så gör man det.... Har man inget jobb är det arbetsförmedlingens fel, kör man för fort är det polisens fel för att dom inte jagar pedofiler, får man inga pengar är det socialens fel, betalar man för mycket i skatt är det invandrarnas fel...

Väx upp och inse att alla blir tillräckligt daddade i sverige som det är redan och gör det inte värre genom att klandra polisen för att en mupp på motorcykel körde ihjäl sig när HAN INTE VILLE stanna...

Ditt inlägg samt Rquired´s på sidan 1 är tamifan det bästa som sktivits i den här tråden.
Håller med dig till 100% i det du skriver..

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

1 515 Inlägg
16 april 2012
CHEEVA skrev:
Mack skrev:
CHEEVA skrev:

Egentligen inte.
Människor som människor.

hade det hänt när de var ur tjänst så hade de så klart inte spelat någon roll ...

WORD!!

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
16 april 2012
Hamilton skrev:
JonR skrev:
Typiskt svenskt!..... Man ska aldrig behöva ta ansvar för sina egna handlingar, finns det nåt/nån att skylla på så gör man det.... Har man inget jobb är det arbetsförmedlingens fel, kör man för fort är det polisens fel för att dom inte jagar pedofiler, får man inga pengar är det socialens fel, betalar man för mycket i skatt är det invandrarnas fel...

Väx upp och inse att alla blir tillräckligt daddade i sverige som det är redan och gör det inte värre genom att klandra polisen för att en mupp på motorcykel körde ihjäl sig när HAN INTE VILLE stanna...

Ditt inlägg samt Rquired´s på sidan 1 är tamifan det bästa som sktivits i den här tråden.
Håller med dig till 100% i det du skriver..

Mvh
Hamilton

*
Håller med.
Som man bädda får man ligga. anser också att polisen inte gjorde fel, han kunde har stannat eller gömt sig men han tycker att det var roligare att leka mot polisen utan tänka på konsekvenser.
Han gjorde fler fel i stan,
Han släpper styret och ger poliserna fingret, man kan se det som att han provocerade polisen och inte visst att han var förföljd av helikopter.
Att han dog var olycklikt och tyvärr är det för många motorcyklar förare som tror att de kan köra ifrån polisen men så är det inte.
Att filmen läckte ut på nätet är en annan fråga.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

252 Inlägg
17 april 2012
Skönt att det bara var snubben som dog tycker jag!

Slapp jag, någon/några av mina vänner eller någon i min familj bli ihjälkörda nästa gång jag/de åker till stockholm.

Jag tycker att polisen gjorde rätt!
Snubben bokstavligen flög förbi polisen innan de ens hade satt igång blåljusen.
Varför skulle de inte jaga honom? Allt annat hade varit fel!
Han hade ingen regskylt, inget körkort, ingen hjärna och en passagerare på motorcykeln + alla trafikregler och lagar han bröt mot!

M.a.o. han hade ingenting att göra på en allmän väg!

Snubben gjorde fel val och fick betala det dyraste priset!

Got vtec?

KHRacing
17 april 2012
evilaudio skrev:
snuten gör helt rätt...

Kan bara hålla med dig till 100%.

Inte ett enda fel av polisenDe jagar ju inte ens han speciellt länge, utan det är ju föraren utav hojjen som bara fortsätter gasa skiten ur hojjen.
poliserna i civilbilen jagar kanske han i ett fåtal kilometer sedan tappar de spåret.
Men. eftersom de var först o har video. så är det väl solklart att de skall fortsätta.

529 Inlägg
17 april 2012
Hade polisen valt att inte följa efter han och han hade kört ihjäl nån så hade det blivit gnäll om att polisen inte hade hade stoppat han, nu blev det ju tvärtom men jag håller med dom som tycker att polisen gjorde rätt. Mc-föraren hade ett val men han valde fel, ingen annan valde åt han.

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

KHRacing
17 april 2012
alain skrev:
Att filmen läckte ut på nätet är en annan fråga.

Alla bevisföremål går att beställa från tingsrätten/hovrätten för vem som helst i Sverige, kostar en minimal slant att få videokopior. kostar typ inget alls att få papperskopior.
Gäller dock såklart alla öppna rättegångar.

mvh Kristian

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
17 april 2012
CHEEVA skrev:
Mack skrev:
CHEEVA skrev:

Egentligen inte.
Människor som människor.

hade det hänt när de var ur tjänst så hade de så klart inte spelat någon roll ...

Varför detta rabiata snuthat? Kollat förmycket på tv? Eller har du fått stryk för att du varit uppkäftig?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

3 122 Inlägg
17 april 2012
CHEEVA skrev:
OUTLAW1 skrev:
CHEEVA skrev:

hade det int funnits människor hade vi klarat oss ifrån idioter också ... polisen är utbildade och vet om vilka faror som finns när man jagar någon såhär

visst är det hans fel, men polisen förvärrade allt bara... gjorde inte direkt någon nytta

de leker med andras liv för våra skattepengar smile de är ju trevligt

håller med om polisens kommentarer mm..visst dom hade kunnat sköta detta snyggare kan man tycka..
Men faktum kvarstår..hafde inte killen dött nu hade han kört ihjäl sig förr eller senare..

antagligen inte ... hade bara varit och följa efter han med helikoptern och ta han när han ska tanka

en hoj tank rymmer ca 18 liter... och när man kör som han gjorde så dricker en sporthoj ca 1,5l/milen

Det var bara helikoptern somföljde efter de sista 15-20min, de andra enheterna var långt bakom.

13 Inlägg
17 april 2012
Hur hade igentligen polisen tänkt stoppa honom... Med en "pit" manöver? big_smile

16 Inlägg
17 april 2012
Bästa är nog om polisen håller max tillåtna hastighet under utryckningarna, självklart skall dom följa alla trafikregler till 100%, även stanna vid rött, för att minimera att nån synskadad samt hörselskadad person som kör bil och inte kan se/höra polisbil under utryckning skall komma till skada. Om polisen skulle komma ifatt busen och det det skulle uppstå tumult skall polisen nu få använda vattenpistoler i stark neon färg (för att dom inte skall misstolkas som riktiga vapen), samt batonger i extremt böjlig mjuk plast. Hanbojor är även avskaffade, man blir tillfrågad om man vill följa med. Och det har även diskuterats om att alla poliser skall vara klädda som clowner för att ingen skall bli uppjagad och stressad när man gjort nått dumt och har dom efter sig.........

OUTLAW1
17 april 2012
moggesthlm skrev:
Bästa är nog om polisen håller max tillåtna hastighet under utryckningarna, självklart skall dom följa alla trafikregler till 100%, även stanna vid rött, för att minimera att nån synskadad samt hörselskadad person som kör bil och inte kan se/höra polisbil under utryckning skall komma till skada. Om polisen skulle komma ifatt busen och det det skulle uppstå tumult skall polisen nu få använda vattenpistoler i stark neon färg (för att dom inte skall misstolkas som riktiga vapen), samt batonger i extremt böjlig mjuk plast. Hanbojor är även avskaffade, man blir tillfrågad om man vill följa med. Och det har även diskuterats om att alla poliser skall vara klädda som clowner för att ingen skall bli uppjagad och stressad när man gjort nått dumt och har dom efter sig.........

dagens skratt!!!
gott med lite humor också

Mannen myten legenden
179 Inlägg
17 april 2012
finns inga rätt och fel. det är mycket som kunde gjorts annorlunda. inget är tyvärr inte svart eller vitt. tråkigt när någon dör, men polisen måste ju kunna vara "poliser". han körde ju för fort. även om böter är riktigt tråkigt... sad

wooooommm, pschii, wooooommmm

388 Inlägg
17 april 2012
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14687660.ab

Haha bästa någonsin, tror att grabben ska ge fan i att köra bil om han anser att en polisbil som vill ha fri väg under "utryckning" utsätter honom för livsfara..

Vart bara förbannad när jag läste denna texten.

Har ju med denna grejen att göra och tänkte att jag behövde skriva av mig haha...

841 Inlägg
17 april 2012
men  om man ser de från detta perspektivet,  snuten hade inte på blåljusen hela tiden eller sirenerna, samt att det är en civil, då kan de bli svårt och veta att det just är poliser ? eller har jag kanske fel ?

för det tar ju en stund innan man fattar att det är civil bil

Fri fart för ett fritt folk!
14 302 Inlägg
17 april 2012
dadooo skrev:
men  om man ser de från detta perspektivet,  snuten hade inte på blåljusen hela tiden eller sirenerna, samt att det är en civil, då kan de bli svårt och veta att det just är poliser ? eller har jag kanske fel ?

när ett fordon närmare sig i dubbla eller mer än vad man räknar med kvittar det om det är en blåvit eller en civil eller om den har ljud och sirener på för ingen förväntar sig det så det tar en stund innan hjärnan hinner växla om och försöka akta sig

man ser vid ett tillfälle där snuten kör i en bit över 200 och det är just så bilen framför hinner flytta sig
det handlar bara om tur att den personen var ganska vaksam i backspegeln och inte fick panik

Kör fort så hinner inget hända...

388 Inlägg
17 april 2012
dadooo skrev:

Om man kikar på de stora skyltarna strax efter att han kört om zigenarbussen så ser det ju dock ut som att det blinkar blått på dom som jag kan tänka mig kommer från polisbilens blixtljus eller har jag helt fel?

Och dom använder ju också ljustutan för att påkalla hans uppmärksamhet som man ser innan dom kör om.

Aja folk får tycka vad dom vill men sådant gnäll som från denna "Jens" får mig att se rött, men sedan är ju jag en person som förespråkar en k-pist i varje polisbil och schäfrar med titantänder under kravaller. smile
Senast redigerat av JsoooN (17 april 2012)

Sök