4548
Sök

Konstigt problem

43 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Tjenare! Har tänkt o bygga en strandstereo av gamla bilstereo prylar men när jag har kopplat ihop allt så funkar det inte riktigt.

Prylarna jag använder:
.Gammalt 2-kanaligt slutsteg (drev en bas i bilen för någon månad sen och då funkade det)
-MC batteri (uppmätt till 12,2V)
-Adapter från Din till RCA
-Adapter från rca till 3.5mm
-2st 6,5" element
-Iphone

När jag kopplat in allt men inte tryckt på play så rör sig elementet långsamt upp och ner, väldigt långsamt. Och det ändras inte när man trycker på play. Samma sak fortsätter. Har en dålig film så ni kanske förstår lite bättre: http://www.youtube.com/watch?v=gpI5aW-q … S6Cha-ZXc=

2 042 Inlägg
16 april 2012
Finns det några brytare eller liknande å slutsteget så tryck eller dra de några gånger så de leder ordentligt.
Senast redigerat av MammDiin (16 april 2012)

43 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Inga brytare nej, har dessutom provat med två olika element nu och det blir samma. Så jag gissar på slutsteget...

267 Inlägg
17 april 2012
testat med större batteri?

rostskyddsmålare

16 197 Inlägg
17 april 2012
ett litet MCbatteri kommer inte räcka länge..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

21 761 Inlägg
17 april 2012
Det borde vara fel på steget, så tycker jag också. Ett litet MC batteri komer inte att räcka speciellt långt, håller med evilaudio. Ska nuvarande batteri ändå användas så bör det laddas upp, en spänning på 12,2 V innebär ungefär 50% urladdat och så ska batteriet inte vara under ett längre tag. smile

43 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
Jag vet att ett mc batteri inte kommer räcka länge men med 12,2v borde det väll ändå spela för stunden så man vet att det funkar? Har provat med ett bilbatteri som byttes ut för två veckor sedan och det blev ingen skillnad.
Senast redigerat av VR6_Sandnes (17 april 2012)

Sök