Evildan skrev:
Growe skrev:
putte16v skrev:
Retar mig på mycket av det som redan skrivits men en sak som inte är nämd är dessa personer som kör om med halva sin bil kvar i min fil. Gå ut ordentligt vid omkörnig för fan! Vad skulle hända om jag råkade vingla det allra minsta?
Ganska ofta slipsnissar i nån dyr tjänstebil och telefon i örat av någon anledning..
om du har lite bilkontroll så är det bara att du svänger ut mot dom som ligger halvt i din fil
brukar alltid lägga mig långt mot mitten när folk har svårt att fatta att det är min fil
tycker detta fenomen är vanligast inne i stan att folk har svårt att förstå att man ska hålla sig i en fil
men tycker folk rent allmänt är jävligt kassa att hålla sig inom linjerna inkl lastbilschaffisar som lägger sig på vita sträcket och drar upp en massa skit på motorvägen..
om dom stängde av sin jävla dator och körde lastbilen istället skulle det inte vara ett problem
för så kass kan man inte vara så man ligger på vita sträcket i flera km när det är vindstilla
tror inte moderna lastbilar fungerar utan dator när det halvligger en snusande kepsförsedd "frän" 22åring bakom ratten och tittar på bolibompa via svt play?
du har en poäng..
det känns faktist inte riktigt som standarden är lika hög på chafförsyrke inom lastbil och buss
längre
man ser så många märkliga betenden dels lastbilschaffisar som inte kan ge fan i att åka på sträckena
tröga busschafförer som blinkar ut från en hållplats men inte kör?
bussar som åker ut från väjningsplikt när man är ganska nära dom så man måste bromsa för att inte köra på arslet på bussen
det jag har mest problem med är folk som släpper av för minsta tänkbara fara..då snackar vi när man möter en bil eller något annat på en bra landsväg
cyklistjävlar som inte förstår att man cyklar på cykelbanan
sen gamlingar som kör i 55km/h på 80väg utan någon som helst anledning
och dom värsta jävlarna är dom där jävla idioterna som saktar ner och när dom är framme på stället dom ska svänga...då startar dom blinkersen
dom förtjänar nackskott
om ett fordon saktar ner så finns det några anledningar det första är att det är någon fara
det andra är att man ska svänga men det är inte direkt så man törs köra om någon som inte blinkar
när dom saktar ner för man vet aldrig vart dom tar vägen
detta är ett stort problem på den landsvägen jag åker på dagligen när jag jobbar