Pierre_r skrev:
Dags att skriva av sig lite...
Idag på väg hem från jobbet så längre fram såg jag en bil som bromsade på helt "fel" ställen på vägen vid flera gånger, tex mitt på raksträckor, uppförsbackar och andra ställen där man normalt inte behöver bromsa.
Sen när jag kom i kapp fattade jag varför.
Varje gång den föraren fick möte med en bil eller lastbil så skulle det bromsas ner minst 10km/h helt utan anledning.
Är man så rädd för att få möte ute på vägarna kanske man ska fundera på att åka buss eller taxi istället..
2: Folk som kör om på helt fel och farliga ställen, jag har kört samma väg i snart 6 år och jag vet precis var raksträckorna och svängarna man kan köra om utan problem. Ska dom andra använda dom ställena?
Nej här ska det köras om i uppförsbackar och blinda kurvor med heldragna linjer vilket betyder att man oftast får ställa sig på bromsen för att rädda idioten så den kan komma in på rätt sida sekunden innan det smäller..
Ibland så funderar man på om man helt enkelt ska ge f*n i att backa av så att nöten lär sig en läxa men det är ju synd om den andra oskyldiga som blir indragen i smällen.
3: Nötter som tvunget ska köra om och sen tränga sig in där det knappt finns plats och sen tvärnita av någon anledning så att alla bakom blir tvungna att göra samma sak för att inte bli indragna i en seriekrock.
senast idag så var det en sånt pucko som körde om bilen framför mig på en 90 väg sekunden efter han hade trängt sig in så bromsades det in hårt ända tills nästan alla stod stilla helt utan anledning.
Var bara en jäkla tur att ingen krockade med någon då, hade det hänt så hade säkert den skyldiga stuckit därifrån med en rivstart..
Lycka till att förklara för försäkringsbolaget varför du orsakade en seriekrock genom en totalt onödig inbromsning.
4: Helljusidioter som VÄGRAR blända av till halvljus oavsett om man blinkar till med sina egna helljus som en påminnelse att han har glömt sina på.
Måste snart sätta dit min 500w ledramp så dom får smaka på lite av sin egna medicin dvs inte kunna se vägen.
Då kommer jag köra stenhårt med bländar dom inte av när dom ser mig så tänder jag mitt och låter det vara tänt, eller tänder det 30 meter innan vi möts som en liten överraskning åt dom.
Mötte en sån senast idag, bilen framför mig försökte få den mötande att släcka men inget hände.
Jag svängde ut i den mötande filen och tände mina helljus samtidigt som den framför mig tände sina, först då släckte idioten sina.
Antar att det inte var kul att möra en ljusvägg som täckte hela vägen....