2599
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Muttley
21 maj 2012
Malheus skrev:
I-lands problem ..Bilen blir smutsig pga en traktor är framför, helvete också.

De stora problemet med lera och jord på asfalten är att de blir rätt halt om man kommer på 2 hjul. Om bilen blir smutsig så är de bara smått irriterande för att de är okej för de att skita ner men om andra skitar ner blir de ett jävla liv.

VWetgirig hobbymekare
1 917 Inlägg
21 maj 2012
Malheus skrev:

lol

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
21 maj 2012
Mobeerg skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Volvo142_73a skrev:
Och vem skulle bekosta att borra brunn, sätta ner en pump och dra el till varje åker runt om i landet?

Bekosta brunn?? Skiten som kommer från åkern måste väl kunna spolas av på åkern? Om inte annat så har de flesta åkrar dränering som går ut i dagvattnet, där kan man utan provlem koppla på brunn om man vill. Och man behöver ingen el för att kunna spola vatten. Vatten slang och ett fat med vatten placerad 1-1,5 meter upp, done!

Som tkd_rille skrev så är dom skyldiga att soppa av asfalten efter sig, annars kan det hända olyckor.

Hur ska dom spola vatten om dom inte kopplar på en pump?

Tror inte det spolas av så mycket vatten av att ha självfall på en 200 l fat.

Ta då ett cipax fat(stavning?). Dom är på 1000l, skit enkelt att ha på ett traktor släp eller på en ställning där man brukar åka ut på vägen.
Jo självfall räcker nog gott och väl, hur tror du att du får vatten i kranen hemma??
Ska man ändå inte vara nöjd med trycket ta då en 12volts pump eller 24volt och koppla på traktorn.
Senast redigerat av marwin_of_sweden (21 maj 2012)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
21 maj 2012
Malheus skrev:

Så om jag åker och tappar en jävla massa lera i en kurva strax innan du kommer på mc så är de helt okej??
Kör du omkull på grund av att jag inte har sopat upp det jag har tappat på vägen så kan jag bara säga att det är ett I-lands problem som jag inte behöver bry mig om?

3 398 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
Måste bara säga att landvägar är inte roliga, specielt inte mellan Vadstena och väderstad..

Mötte totalt 3 bilar på fel sida av vägen, fick bromsa ordenligt, inte långt ifrån däckskrik.

Mittlinjer värkar vara väldigt viktigt för att veta vilken sida man kör på.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
21 maj 2012
Low skrev:
Måste bara säga att landvägar är inte roliga, specielt inte mellan Vadstena och väderstad..

Mötte totalt 3 bilar på fel sida av vägen, fick bromsa ordenligt, inte långt ifrån däckskrik.

De vägen är ju as skön o trycka på lite på:) om man inte möter muppar på fel sida då förstås.

3 398 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
marwin_of_sweden skrev:
Low skrev:

De vägen är ju as skön o trycka på lite på:) om man inte möter muppar på fel sida då förstås.

Mellan väderstad och skänninge är väldigt rolig väg! öppet och fint men ser om det kommer nog stolle i god tid.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
21 maj 2012
Low skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Low skrev:

Mellan väderstad och skänninge är väldigt rolig väg! öppet och fint men ser om det kommer nog stolle i god tid.

Ja den är inte heller dum:) väderstad boxholm va rolig också men den har blivit då sliter o dålig.
Gamla e4an mellan väderstad och ödeshög svänger inte så mycket men man kan åka jäkligt fort där:)

3 398 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
marwin_of_sweden skrev:
Low skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Ja den är inte heller dum:) väderstad boxholm va rolig också men den har blivit då sliter o dålig.
Gamla e4an mellan väderstad och ödeshög svänger inte så mycket men man kan åka jäkligt fort där:)

Hahaha tongue

1 938 Inlägg
21 maj 2012
Inte för att jag bryr mig, men på cementbilen jag körde fanns en 200-300liters vattentank som va trycksatt med 8 bars lufttryck, det blev bra sprutt i slangen å de va brandslangs-modell på den slangen.

Annars får man väl bara ge fan i att ligga 1 meter bakom traktorn, håll avstånd eller kör om och du skall slippa få jordkakor på ditt fordon.

Muttley
21 maj 2012
Glesmark skrev:
Inte för att jag bryr mig, men på cementbilen jag körde fanns en 200-300liters vattentank som va trycksatt med 8 bars lufttryck, det blev bra sprutt i slangen å de va brandslangs-modell på den slangen.

Annars får man väl bara ge fan i att ligga 1 meter bakom traktorn, håll avstånd eller kör om och du skall slippa få jordkakor på ditt fordon.

De ligger på marken, de är de vi sagt hela tiden. Ingen har nämt att de ligger 1 meter bakom en gödselvagn.

5 198 Inlägg
21 maj 2012
Dixieman skrev:
gamlingen skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Eller när dom har varit ute på en lerig åker med gödsel vagnen och åker ut på vägen precis framför när man kommer med sin ny tvättade bil, och det bokstavligt talat sprutar lera åt alla hål från deras däck.
Borde vara lag på att dom måste spola av sina däck innan dom åker ut på asfalten, men de måste väl nästan vara olagligt? Om jag skulle åka med ett jord lass på släpkärra och tappade två strängar på 10kg jord skulle väl polisen ha lite åsikter om de?

med det tankesättet så skulle alla som åkt på en grusväg stanna och plocka ur alla stenar ur däcket.

Är väl en jävla skillnad på smågrus och högar med jord?

Japp en jävla massa skillnad är det. Smågrus = en jävla massa stenskott, blästrade rutor, blästrade lyktor,,, så ja hellre jord som går att tvätta bort..

Muttley
21 maj 2012
gamlingen skrev:
Dixieman skrev:
gamlingen skrev:

med det tankesättet så skulle alla som åkt på en grusväg stanna och plocka ur alla stenar ur däcket.

Är väl en jävla skillnad på smågrus och högar med jord?

Japp en jävla massa skillnad är det. Smågrus = en jävla massa stenskott, blästrade rutor, blästrade lyktor,,, så ja hellre jord som går att tvätta bort..

Kör några mil grusvägar i veckan med splirrans ny bil. Där är inga stenskott på den. Då måste man verkligen ligga bak en bil i rätt hög fart.

Det handla ju om asfaltvägar som ska vara rena.

7 432 Inlägg
21 maj 2012
marwin_of_sweden skrev:
tkd_rille skrev:
Team-Adolfsson skrev:
på jobbet senast idag kommer med traktor och dubbelmontage ca 4.60 bred

De är också något jag stör mig på. En bil får bara vara 260 bred. Men traktorer har inga regler verkar det som på vägar.

De är ungefär som bönderna på de flesta platser här nere i skåne, de menar på att de inte behöver ha blinkers när de har hölass 2 vagnar. Men de får svänga hur de vill utan att ge signal.

Eller när dom har varit ute på en lerig åker med gödsel vagnen och åker ut på vägen precis framför när man kommer med sin ny tvättade bil, och det bokstavligt talat sprutar lera åt alla hål från deras däck.
Borde vara lag på att dom måste spola av sina däck innan dom åker ut på asfalten, men de måste väl nästan vara olagligt? Om jag skulle åka med ett jord lass på släpkärra och tappade två strängar på 10kg jord skulle väl polisen ha lite åsikter om de?

lera må väl vara,, men få bilen full med koskit å kopiss är mindre roligt,,

Forummoderator
26 395 Inlägg
21 maj 2012
granadadr skrev:
marwin_of_sweden skrev:
tkd_rille skrev:

De är också något jag stör mig på. En bil får bara vara 260 bred. Men traktorer har inga regler verkar det som på vägar.

De är ungefär som bönderna på de flesta platser här nere i skåne, de menar på att de inte behöver ha blinkers när de har hölass 2 vagnar. Men de får svänga hur de vill utan att ge signal.

Hur nära kör man i så fall om man lyckas få koskit och kopiss på bilen?
Jag är norrlänning, och här i trakterna är det ibland mer traktorer ute på vägarna än bilar, men jag har då aldrig varit med om fenomenet att bli överröst av dylikt?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

7 432 Inlägg
21 maj 2012
Mack skrev:
granadadr skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Jag är norrlänning, och här i trakterna är det ibland mer traktorer ute på vägarna än bilar, men jag har då aldrig varit med om fenomenet att bli överröst av dylikt?

inte så jag menar wink men de spiller ju väldigt mkt på vägen å det stänker upp när man kör i det,, har bott när a bondgårdar,, å det är inte kul sad

Forummoderator
26 395 Inlägg
21 maj 2012
granadadr skrev:
Mack skrev:
granadadr skrev:

inte så jag menar wink men de spiller ju väldigt mkt på vägen å det stänker upp när man kör i det,, har bott när a bondgårdar,, å det är inte kul sad

Bor man "utanför stan", så är det nog ett nödvändigt ont tror jag.
Nåt som dessutom försvinner så gott som, bara det kommer en rejäl regnskur.
Man behöver ju samtidigt inte köra fort igenom skiten..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

112 Inlägg
21 maj 2012
Jag ogillar starkt alla som tror sig ha mer bråttom än mig och kör förbi kön i bussfilen.

27 MHz lever igen! Järfälla CB Meeting på kanal 19FM
R8N CB SHOP http://cbshop.se / www.facebook.com/r8n.cbshop.se

carzy
461 Inlägg
21 maj 2012
marwin_of_sweden skrev:
Mobeerg skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Bekosta brunn?? Skiten som kommer från åkern måste väl kunna spolas av på åkern? Om inte annat så har de flesta åkrar dränering som går ut i dagvattnet, där kan man utan provlem koppla på brunn om man vill. Och man behöver ingen el för att kunna spola vatten. Vatten slang och ett fat med vatten placerad 1-1,5 meter upp, done!

Som tkd_rille skrev så är dom skyldiga att soppa av asfalten efter sig, annars kan det hända olyckor.

Ta då ett cipax fat(stavning?). Dom är på 1000l, skit enkelt att ha på ett traktor släp eller på en ställning där man brukar åka ut på vägen.
Jo självfall räcker nog gott och väl, hur tror du att du får vatten i kranen hemma??
Ska man ändå inte vara nöjd med trycket ta då en 12volts pump eller 24volt och koppla på traktorn.

Jag har en pump i källaren som pumpar upp vattnet till kranen, har du ett kärl på vinden så det rinner ner när du öppnar kranen som du måste fylla på när det tar slut?

Team BSG

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
21 maj 2012
Mobeerg skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Mobeerg skrev:

Jag har en pump i källaren som pumpar upp vattnet till kranen, har du ett kärl på vinden så det rinner ner när du öppnar kranen som du måste fylla på när det tar slut?

Tänk lite nu.
Dom allra flesta hus och hyreshus i tätbebyggda områden får vatten genom självfall från vatten torn.
Har man pump i källaren bor man antingen för högt i förhållande till vatten tornet eller så har man egen borrad brunn i trädgården.

Sök