Mack skrev:
Winterdrift skrev:
Stör mig på folk som inte kan köra om folk som åker för långsamt.
Inte helt ovanligt att man kommer på 90-sträcka och hamnar bakom en rad på 4-5 bilar som helt enkelt vägrar köra om bilen först i ledet som i sin tur ligger på 75-80, men ändå ska dom ligga mitt uppi arslet på varann.
Tur det inte är så trafikerat här ute, då man oftast kan ta hela ledet i ett svep.
En till grej..
Folk påväg till/hem från fjällen vid loven.
Det är ju skitgött att möta flera ekipage per mil som anser sig för fina för att rulla några hack på ljusjusteringen för att kompensera för sin överlastade bil samt ev. husvagn.
Ljustut åt dessa resulterar oftast i att dessa slår på sitt helljus, men älskar dom xenon i nyllet så är inte ja den som är den
![smile](img/smilies/smile.png)
När vi ändå har ämnet uppe då så kan jag säga att jag stör mig enomt mycket på dessa vettvillingar som kör om även fast det kan vara krön, kurvor eller uppenbat mötande trafik.
Själv har man hjärna nog att oftast backa undan lite och helt enkelt vänta på det rätta ögonblicket, men så kommer en sån där vettvilling som nästan prejar en av vägen när de ska in i ledet igen..
fy fan för dem!
Man behöver inte köra i 75km/t på en 90väg när man kan gasa lite o köra förnuftigt i 90km/t, samt man behöver inte heller bara gasa blint utan att ha syn om några meter. BALANS ska det finnas! Kör man i 90 på en 90 väg slipper man irritera folk som sen bara gasar.
-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)