3591
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Självlärd
3 083 Inlägg
22 maj 2012
Isaksson5 skrev:
Volvo142_73a skrev:
Isaksson5 skrev:
Jag ogiller cyklister och mopeder (25/30 och EU) som kör lite hejvilt.
Ibland kan de ligga på vägen (Ja det får dem) och då det blir rött. Ja då svänger vi upp på trottoaren för att komma om rödljuset och sedan fortsätta på bilvägen efteråt.

Antingen så håller man sig på cykelbanan eller på trafikbanan och kör...

Och en gång mötte jag en cyklist som cyklade på mjölkuddsviadukten (en bro med heldraget) som låg mitt i körfältet. Gick inte att få kontakt med cyklisten så det var bara hålla 15 ett bra tag..

Kommer inte ihåg vilka mopeder det gäller. Men har för mig det är 25/30km/h moppar som SKA köra på cykelvägen om sådan finns. Alltså inte gångtrottoar då.

Jo de ska befinna sig på cykelväg. Men de kör lite hursomhelst ut på vägen, in på cykelbanan och ut på vägen igen. Sedan så tar de en genväg vid en gångbana för att slippa köra 50 meter...

Jo det har du rätt i. Men alla har vi varit 15 och vet hur jobbigt det är att köra dom extra 50 meterna. Dock att dagens moppedister vinglar fram o tillbaka o kör som idioter är en annan sak. Höll på o köra ner en idiot för 2 år sen som åkte på sin trimmade moppe o tvärnitade mitt framför mig när jag kom på MC i runt 80-90km/h

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Evildan
22 maj 2012
tkd_rille skrev:
Glesmark skrev:
Inte för att jag bryr mig, men på cementbilen jag körde fanns en 200-300liters vattentank som va trycksatt med 8 bars lufttryck, det blev bra sprutt i slangen å de va brandslangs-modell på den slangen.

Annars får man väl bara ge fan i att ligga 1 meter bakom traktorn, håll avstånd eller kör om och du skall slippa få jordkakor på ditt fordon.

De ligger på marken, de är de vi sagt hela tiden. Ingen har nämt att de ligger 1 meter bakom en gödselvagn.

http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=90931

sen kan det hända att man faktiskt vill köra om eller möter bonnajvln oxå.
skrev lite i min blogg om detta problem för ett tag sedan.
Senast redigerat av Evildan (22 maj 2012)

Yawn...
3 151 Inlägg
22 maj 2012
Auton skrev:
Bilden är från Atlanterhavsveien i Norge, vad bromsar han för?

Finns väl tusen anledningar till det.

- Han/hon kanske råkade tappa någonting och ville sakta ner för att säkert kunna fiska upp det?
- Han/hon kanske ville beundra utsikten istället för att bara susa förbi, vägen var ju ändå tom så det fanns ju ingen som skulle kunna störa sig på det (förutom ett svenskt forum då).
- Han/hon kanske hade dåliga däck och ville ta det säkra före det osäkra... roll
- ...eller så vet han/hon helt enkelt om att han/hon är en dålig bilförare och hellre kör långsamt än att göra ett misstag och eventuellt döda dem i den mötande bilen.

Listan kan göras lång. wink

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
22 maj 2012
tkd_rille skrev:
Om du råkar ut för en olycka pga att bonden kört upp jord på en allmän väg så är de han som åker på det. Och han har skyldighet att varna med skyltar och borsta vägen så fort som möjligt. 
Vet ett fall där en mc åkte av i en kurva, som tur skada han inte sig men bonden fick ersätta.   De var några år sen dock.   

Men att de ska få lev jävel med för breda fordon, inga blinkers och liknande är för jäkligt

Grejen är ju den att bonden faktiskt gör någon nytta med sina "breda fordon utan blinkers". De producerar käk, medans bilisterna bakom bara tycks gnälla

Spola av däcken innan man åker ut på vägen: I h-e heller. Har du gödslat en åker nån gång? Man kör ett antal rundor fram och tillbaka kan jag säga, och om man ska spola av däcken varje gång á 5 minuter så blir det en hel del slösad tid. Stör man sig på att det ligger lite skit på vägen tycker jag man kan vara glad åt att man åtminstone har en asfalterad väg och hålla sig lite till sidan så kör man ju inte rakt i det...

Och motorcyklisten: Om man som mc-förare drar på en i en kurva där det ligger skit på vägen så tycker jag man får skylla sig själv. Nu kanske så inte var fallet, men ändå

274 Inlägg
22 maj 2012
mb_pucken skrev:
Vart ska man börja? Farmor agda som håller 70 på 90 väg.
Rallychaffisar med takbox och familj på väg till fjällen är en livsfara..
Folk som ligger för nära.
Folk som håller 70 med husvagn på fin väg. Drar själv mycke vagn men håller hällre trafikrytmen. I alla fall upp till 90 med husvagn.
Folk som inte håller sig i sin fil i rondeller.
Folk som inte kan gasa vid en omkörning på motorväg vid tex. Omkörning av lastbil.
Folk som kör som svin och sätter oss andra i fara.
Folk som blir irriterade när jag åker mina 80 på 80 väg, 70 på 70 osv.
Folk som inte håller gämn fart för då kan inte jag ligga på min älskade farthållare;-)
Och mycket mera

+1

274 Inlägg
22 maj 2012
Masquerade skrev:
Sedan har vi ju mupparna som tror att bilen välter om man kör över 20 km/h i en kurva oavsett hur snäv den är.

HAHAHAHAHAHHAH

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
22 maj 2012
epic_mazur skrev:
Masquerade skrev:
Sedan har vi ju mupparna som tror att bilen välter om man kör över 20 km/h i en kurva oavsett hur snäv den är.

HAHAHAHAHAHHAH

Hehe... Eller dom som tror att dom har 20m släp bakom (fast dom inte ens har drag på bilen) och ska ta ut kurvorna nåt så in i h-e...

/Mattias

Yawn...
3 151 Inlägg
22 maj 2012
matteeee skrev:
Hehe... Eller dom som tror att dom har 20m släp bakom (fast dom inte ens har drag på bilen) och ska ta ut kurvorna nåt så in i h-e...

Jo, fast det är nästan mer störande med dem som tror att bakhjulen följer samma linje som framhjulen, oavsett hur skarp svängen är, så att man som fotgängare får hoppa åt sidan. roll Det har faktiskt hänt mig ett par gånger...

Avstängd
10 388 Inlägg
22 maj 2012
epic_mazur skrev:
mb_pucken skrev:
Vart ska man börja? Farmor agda som håller 70 på 90 väg.
Rallychaffisar med takbox och familj på väg till fjällen är en livsfara..
Folk som ligger för nära.
Folk som håller 70 med husvagn på fin väg. Drar själv mycke vagn men håller hällre trafikrytmen. I alla fall upp till 90 med husvagn.
Folk som inte håller sig i sin fil i rondeller.
Folk som inte kan gasa vid en omkörning på motorväg vid tex. Omkörning av lastbil.
Folk som kör som svin och sätter oss andra i fara.
Folk som blir irriterade när jag åker mina 80 på 80 väg, 70 på 70 osv.
Folk som inte håller gämn fart för då kan inte jag ligga på min älskade farthållare;-)
Och mycket mera

+1

Ehm...mjodå...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Fri fart för ett fritt folk!
14 313 Inlägg
22 maj 2012
folk som inte vet att man ska anpassa farten när dom åker ut på motorvägen och öka lite hårdare när det ligger tunga fordon bakom

är inte så jävla roligt och bli stoppad av någon jävla idiot i en silverfärgad s80 som tycker att det är onödigt att gasa förens man ska ut på motorvägen
så roligt att få upp farten till 90km/h innan man svänger ut på motorvägen med en 210hk räsersuper snabb skolbuss  går utmärkt när det inte ligger någon trögjävel framför och såsar men direkt när dom såsar är det kört får man vara glad om man når 60 innan man måste svänga ut

tur blinkersen fungerar och att folk faktist lämnar plats  troligen pga jag slår på vänsterblink direkt när jag kommer på påfarten så ingen missar att jag ska ut

Kör fort så hinner inget hända...

Rumpmas
3 860 Inlägg
22 maj 2012
-Westerlund- skrev:
tkd_rille skrev:
Om du råkar ut för en olycka pga att bonden kört upp jord på en allmän väg så är de han som åker på det. Och han har skyldighet att varna med skyltar och borsta vägen så fort som möjligt. 
Vet ett fall där en mc åkte av i en kurva, som tur skada han inte sig men bonden fick ersätta.   De var några år sen dock.   

Men att de ska få lev jävel med för breda fordon, inga blinkers och liknande är för jäkligt

Grejen är ju den att bonden faktiskt gör någon nytta med sina "breda fordon utan blinkers". De producerar käk, medans bilisterna bakom bara tycks gnälla

Spola av däcken innan man åker ut på vägen: I h-e heller. Har du gödslat en åker nån gång? Man kör ett antal rundor fram och tillbaka kan jag säga, och om man ska spola av däcken varje gång á 5 minuter så blir det en hel del slösad tid. Stör man sig på att det ligger lite skit på vägen tycker jag man kan vara glad åt att man åtminstone har en asfalterad väg och hålla sig lite till sidan så kör man ju inte rakt i det...

Och motorcyklisten: Om man som mc-förare drar på en i en kurva där det ligger skit på vägen så tycker jag man får skylla sig själv. Nu kanske så inte var fallet, men ändå

Äh, bonnfan jävlas ju bara med folk roll. Visst, jag tycker inte att det är OK att det ligger kubikmeterstora högar med gödsel på vägen, men hela debatten låter lite som Stockholmarna med sommarstuga som skrev en arg insändare i lokaltidningen om att bonden minsann jämnt skulle ut på gärdet intill när det var fint väder. Ja, undrar just varför, jä**a stolpskott roll

Idéer/ krav om att varje åkerskulle ha en högtrycksslang vid landsvägen är ju bara löjeväckande. Då saknar man lika mycket verklighetsuppfattning som miljötalibaner i riksdagen, bara på ett annat område.
Senast redigerat av Andromeda (22 maj 2012)

Aldrig nöjd
804 Inlägg
22 maj 2012
Kanske vagt trafikrelaterat men folk som känner att de måste stå bredvid en annan bil på parkeringsplatser lyckas irritera lika mycket varje gång. Ett dagsfärskt exempel:

http://i856.photobucket.com/albums/ab125/Masquerade17/car3.jpg

Notera att det var jag med min lilla CLK som ställde mig där först, så vilken möjlig anledning kan det ha funnits att klämma sig in där för? Särskilt med en sådan stor bil. Märk också att det några rader bakom finns ett exakt likadant exempel. Blir så trött..
Senast redigerat av Masquerade (22 maj 2012)

Livet är för kort för att äga Volvo.

Självlärd
3 083 Inlägg
22 maj 2012
Masquerade skrev:
Kanske vagt trafikrelaterat men folk som känner att de måste stå bredvid en annan bil på parkeringsplatser lyckas irritera lika mycket varje gång. Ett dagsfärskt exempel:

http://i856.photobucket.com/albums/ab12 … 7/car3.jpg

Notera att det var jag med min lilla CLK som ställde mig där först, så vilken möjlig anledning kan det ha funnits att klämma sig in där för? Särskilt med en sådan stor bil. Märk också att det några rader bakom finns ett exakt likadant exempel. Blir så trött..

Ja det där kändes ju bara värdelöst onödigt. Om han vill stå i skuggan så ser det ju ut som att det är skugga på platserna framför också

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

14 313 Inlägg
22 maj 2012
Masquerade skrev:

det är för att det är roligt..brukar göra likdant för att jag vet att folk ställer sig långt ifrån

men kan garantera att den står säkrare där när jag står brevid och tar upp den lediga platsen än om den skulle vara tom smile

1 938 Inlägg
22 maj 2012
Volvo142_73a skrev:
Masquerade skrev:

Ja det där kändes ju bara värdelöst onödigt. Om han vill stå i skuggan så ser det ju ut som att det är skugga på platserna framför också

Precis samma som jag tänkte, skugga!
De e olidligt att komma tillbaka till bilen när de e rena rama somalia inuti.

grön aktivist
846 Inlägg
22 maj 2012
Glesmark skrev:
Volvo142_73a skrev:
Masquerade skrev:

Det är därför det finns ett par magiska uppfinningar : rutor och klimatanläggning wink.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
22 maj 2012
Glesmark skrev:
Volvo142_73a skrev:
Masquerade skrev:

Höjden på bilen gör ju att solen fortfarande lös rätt in. Var hen så desperat efter skugga så fanns det en hel tom rad med parkeringsplatser bakom träd några meter framför denna platsen och närmre butikerna. tongue

Livet är för kort för att äga Volvo.

14 313 Inlägg
22 maj 2012
Confide skrev:
Glesmark skrev:
Volvo142_73a skrev:

Det är därför det finns ett par magiska uppfinningar : rutor och klimatanläggning wink.

mm fungerar jätte bra i en liten fjönsig bil..testa det på en stor buss smile

då jäklar letar man på skuggan annars har man från 18grader till 35 på 5-10minuter smile
och det tar över 1.5timme att nå 18grader igen smile

min ac jobbar max nu när jag jobbar ingen som klagad över kylan än så länge smile

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
22 maj 2012
Fast det trädet erbjuder inte mycket skugga! Mer troligt att transportaren sökte Mercasällskap! smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

grön aktivist
846 Inlägg
22 maj 2012
Growe skrev:
Confide skrev:
Glesmark skrev:

mm fungerar jätte bra i en liten fjönsig bil..testa det på en stor buss smile

då jäklar letar man på skuggan annars har man från 18grader till 35 på 5-10minuter smile
och det tar över 1.5timme att nå 18grader igen smile

min ac jobbar max nu när jag jobbar ingen som klagad över kylan än så länge smile

Har man en larvig stor buss så får man dimensionera rätt istället wink.

Sök