17 april 2012
Trådstartare
Jag provade att tanka i 10 liter E 85 och fyllde upp tanken med 95 oktanig.
Då började bilen gå ojämt och hackade, vid full gaspådrag så blöddrade den bara, precis som när övervarvnings-skyddet går in.
Jag körde ner till en 1/4 tank idag och tankade fullt med 95 och tänkte att den skulle
gå bra igen, men icke. kört ca: 4-5 mil.
letat lite på nätet men inget funnet. läste dock på ett ställe att etanolen kan lösa upp skit och sätta igen filtret, har funderingar på att byta det och se.
Jag hällde i en RED LINE SI-1 rengörningsmedel för spridare
Jag har satt på ett nytt bränslefilter.
Bilen går lika illa än,
Jag funderar på om tändstiften jag satte i nya för några 100 mil sen kan ha pajat
Det var billiga från Biltema som heter Brisk.
Nu har jag satt i nya NGK stift och sätta i bilen BCPR7ES-11 bilen går fortfarande dåligt, men den går bra när den är kall.
Gjorde ett test idag, satte på och av tändningen 4-5 ggr. så att pumpen pumpade fram bensin , startade och körde iväg direkt gasade bra på 2:an och bilen gick rent och bra, sen började den hacka igen.
tror att pumpen börjar bli dålig (kanske av E85) så när jag slog på och av tändningen så blev filtret fullt och bilen hade tillräckligt med soppa för att gå bra en stund. ? Eller ?
stannade och gjorde likadant fast utan att ha slagit på tändningen ett antal ggr. som i testet innan och då gick den hackigt hela tiden. Kanske bränslepumpen var dålig och blev knäckt av lite E85 ?
Kanske någon här vet något om detta
Tack på förhand / Dennis
Senast redigerat av Dennis65a (17 april 2012)