Andromeda skrev:
Saab91 skrev:
Andromeda skrev:
Det är en 2,3t 170 hk, alltså med bl a svagare koppling. Det mest oroväckande är väl att nuvarande ägare inte ägt bilen mer än 1,5 månader och redan säljer. Varför kan man fråga sig?
Men den går nog inte sönder om man kör som vanligt folk va? Sen skriver han ju att han har för många bilar men så kan ju vem som helst skriva. Men ska iaf åka och kolla på den, låter den bra och ser bra ut så får det bli den.
Antal ägare har inte så stor betydelse va?
Nej, det är just det att han säljer en bil han nyss köpt. Varför om det inte är något fel på den? Att vara godtrogen och tro att alla vill en väl när man köper bil kan stå sig dyrt. Det finns sjyssta säljare, och så finns det as.
Jag tittade på en 9000 förra somamren som skulle vara i toppskick. Det var den i lacken, men hela kylarburken var full med olja och det fattades typ 50 hästar. Den var varmkörd när jag kom. Stolen satt inte fast och hål i mellandämparen. Säljaren hade ingen aaaaaning om något av det. Kan ju säga att det blev ingen affär även om jag hade åkt 10 mil.
När han också säger att han har för många bilar tänker jag direkt att det är en "bilskutt", någon som drygar ut lönen genom att köpa bilar billigt och sälja dom dyrt. En 2,3t håller tyvärr inte alls lika bra med 230 hk som en 2,3T. Visst kan den hålla länge, men det är lite av en chansning.
Men du ska givetvis åka och titta på den, men var beredd att åka hem tomhänt, du får absolut inte resonera som så att du kan köpa bilen även om det är fel på den när du ändå åkt dit. Eftersom han nyss köpt den och antagligen är en bilskutt måste du verkligen kolla bilen riktigt noga. Möjligt att det är pga SRS-lampan han själv fick den billigt, men det kan ju vara andra större fel på den.
Personligen tycker jag inte att en 2,3t 170 hk är värd 13k. 182-fälgar eller inte, det är bara en sak som gör det dyrare att köpa däck och ger en stötigare resa. Kolla noga så att det inte tar i när du svänger, 18" är svårt att få på en 9000.