2259
Sök

Trafikolyckor!?

KHRacing
21 april 2012
#21
Ferran skrev:
KHRacing skrev:
Ferran skrev:

68000 kr lät jävla fint smile

så du tror inte att jag kan få ut något just nu??
6800kr är INGENTING i sammanhanget. borde varit runt 400k

Nej inte en chans förutom att du får stilleståndsersättning & bilen lagad typ.
Vad står stilleståndersättning för??
kan man få någon ersättning för löneförlusten man får under den tid man är sjukskriven??

hur går man tillväga med att få sånna stora summor? det är väl bara att meddela sitt eget f-bolag om de skador man fått??
Allt finns reglerat i lag hur mkt du kan få ut, stillestånd gäller ju bilen din,  du får gå genom dina försäkringspapper & deras regler okså själv. det är inget vi på garaget kan svara ptyvärr även om vi gärna försöker hjälpa varandra så gott det går här.
  trevlig helg

51 Inlägg
21 april 2012
Trådstartare
#22
KHRacing skrev:
Ferran skrev:
KHRacing skrev:

6800kr är INGENTING i sammanhanget. borde varit runt 400k

Nej inte en chans förutom att du får stilleståndsersättning & bilen lagad typ.
Vad står stilleståndersättning för??
kan man få någon ersättning för löneförlusten man får under den tid man är sjukskriven??

hur går man tillväga med att få sånna stora summor? det är väl bara att meddela sitt eget f-bolag om de skador man fått??
Allt finns reglerat i lag hur mkt du kan få ut, stillestånd gäller ju bilen din,  du får gå genom dina försäkringspapper & deras regler okså själv. det är inget vi på garaget kan svara ptyvärr även om vi gärna försöker hjälpa varandra så gott det går här.
  trevlig helg
Hmm ok,, Jo jag märker att alla på garaget är vänliga och vill verkligen hjälpa till!
Tack för alla svar och tips,, Jag önskar er alla en trevlig helg!!


675 Inlägg
21 april 2012
#23
Var med om en olycka för snart ett och ett hlavt år sen, (Voltade med en A6:a, satt passagerare fram) så jag vet vad du går igenom sad Har nackskada och en riktigt kass rygg, en så länge så har jag inte fått ett öre, ska utvärderas på en smärtklinik och se hur det går där. Det står mer eller mindre i papperna att jag har whiplash, men det ska utvärderas och grejjas. Har nog varit på sjukhuset 10ggr bara iår, så det är drygt! Men tappa inte orken, för försäkringsbolag gillar inte att betala, så man måste tjata och vara på dom.
Lycka till!

Mvh.


51 Inlägg
21 april 2012
Trådstartare
#24
Linkan_740 skrev:
Var med om en olycka för snart ett och ett hlavt år sen, (Voltade med en A6:a, satt passagerare fram) så jag vet vad du går igenom sad Har nackskada och en riktigt kass rygg, en så länge så har jag inte fått ett öre, ska utvärderas på en smärtklinik och se hur det går där. Det står mer eller mindre i papperna att jag har whiplash, men det ska utvärderas och grejjas. Har nog varit på sjukhuset 10ggr bara iår, så det är drygt! Men tappa inte orken, för försäkringsbolag gillar inte att betala, så man måste tjata och vara på dom.
Lycka till!

Mvh.
Fan vad jobbigt!! hmm
Jag nöjer mig med att dom lagar min bil så snart som möjligt och att jag får en ersättning för löneförlusten jag fått pga sjukskrivningen..

Tack!!


51 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
#25
Heeej igen !!

Jag har nu fått svar från försäkringen!, dom ersätter mig för skadan men jag ska betala en självrisk på 4000kr..

vet ni om jag får tillbaks dem pengarna ??

fick bara 1200kr för "sveda o värk", kan man överklaga den summan??



tacksam för alla svar!!


326 Inlägg
30 april 2012
#26
Ferran skrev:
Jag har nu fått svar från försäkringen!, dom ersätter mig för skadan men jag ska betala en självrisk på 4000kr..
Men varför ska du betala självrisk om du stod still och blev påkörd bakifrån? Har killen som körde på dig dragit en vals för försäkringsbolaget?

Eller har du inte berättat allt här?

Ungdoms Räser
425 Inlägg
30 april 2012
#27
Ferran skrev:
Heeej igen !!

Jag har nu fått svar från försäkringen!, dom ersätter mig för skadan men jag ska betala en självrisk på 4000kr..

vet ni om jag får tillbaks dem pengarna ??

fick bara 1200kr för "sveda o värk", kan man överklaga den summan??



tacksam för alla svar!!
Självrisk betalar den som kör in i dig. Du ska inte ut med ett öre.
"Trafikförsäkring täcker skador på motpartens bil".
Sedan kan 1200kr vara för denna gång. Har du ont typ 1 år frammåt så kan du kräva mer.

Min flickvän blev halvt påkörd av en bil som körde rakt ut från en korsning då vi cyklade. Hon fick 2000kr första gången, nu väntar hon på mera!


420 Inlägg
30 april 2012
#28
Folk gör tydligen allt för att kräva skattepengar för enkla skador...

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
30 april 2012
#29
Jimmylainen skrev:
Folk gör tydligen allt för att kräva skattepengar för enkla skador...
Vilka försäkringsbolag ägs och drivs av skattemedel?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

KHRacing
30 april 2012
#30
Jimmylainen skrev:
Folk gör tydligen allt för att kräva skattepengar för enkla skador...
Du har då aldrig haft en seriös skada det märker jag lång väg.
MIn olycka var 1997, efter 3,5år fick jag en engångsersättning som f-bolaget knappt ville kännas vid ens o jag fick inga papper på att jag har whiplash.

Nu senare åren har skadan kommit tillbaka o de smärtorna är inget jag vill överlåta te nån, inte ens dig som aldrig haft en skada. det jag vill komam till är att svensk lag ger dig rätten till skadeersättning.

420 Inlägg
30 april 2012
#31
discokapten skrev:
Jimmylainen skrev:
Folk gör tydligen allt för att kräva skattepengar för enkla skador...
Vilka försäkringsbolag ägs och drivs av skattemedel?
Tänkte på annat.


KHRacing skrev:
Jimmylainen skrev:
Folk gör tydligen allt för att kräva skattepengar för enkla skador...
Du har då aldrig haft en seriös skada det märker jag lång väg.
MIn olycka var 1997, efter 3,5år fick jag en engångsersättning som f-bolaget knappt ville kännas vid ens o jag fick inga papper på att jag har whiplash.

Nu senare åren har skadan kommit tillbaka o de smärtorna är inget jag vill överlåta te nån, inte ens dig som aldrig haft en skada. det jag vill komam till är att svensk lag ger dig rätten till skadeersättning.
Jag har varit med om 5 olyckor, skador på både rygg & nacke. Skiter fullständigt i att vänta 3-4 år för småsummor som dom flesta verkar göra. Jobbar heltid och har gjort det sedan samtliga olyckor.

KHRacing
30 april 2012
#32
Jimmylainen skrev:
Jag har varit med om 5 olyckor, skador på både rygg & nacke. Skiter fullständigt i att vänta 3-4 år för småsummor som dom flesta verkar göra. Jobbar heltid och har gjort det sedan samtliga olyckor.
Dåså. du vet du :-) men sedan när du rygg plötsligt ger upp o det relateras till de gamla olyckorna
så får du inte en krona,  Därför vi har lagbeslut på trafikförsäkrningar/hemförsäkrningar m.m i Sverige smile

441 Inlägg
30 april 2012
#33
Samma sak hände oss och vi drog till sjukhuset och dokumentera allt. Vi fick alla våra sjukvårdskostnader betalda + 1000:- per person i sveda och värk. Inge whiplash eller liknande och båda mår bra nu. Skadestånden baseras ju på hur pass nedsatt kroppens funktion har blivit. d.v.s. är du helt förlamad "aka" tomat så för man 100% av maxbeloppet, ju mindre skada desto mindre % och mindre pengar....


SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
30 april 2012
#34
Du är försäkrad genom din arbetsgivare också.
Dom kan ha en försäkring genom t.ex Folksam, dom går in och täcker upp en viss procent av din inkomst när du är sjukskriven. Typ 7%.
Sen brukar det finnas en AFA försäkring också genom arbetsgivaren, även den brukar ge mellan 5-10% av din inkomst.
Det finns små summor att plocka lite över allt.
Skötte allt sånt åt min svåger när han bröt nacken förra sommaren, ringde runt och var som en igel.
Så dom första 6 månaderna som sjukskriven hade han 113% av sin normala inkomst.
Sen fick han ju också pengar ifrån sin egna försäkring som täckte alla utgifter, och får besked om summan för sveda och verk om 1år, enligt handläggaren kan han räkna med siffror från 450.000kr till 600.000kr och då har dom bara räknat på 5% invaliditet.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

8 880 Inlägg
30 april 2012
#35
marwin_of_sweden skrev:
Du är försäkrad genom din arbetsgivare också.
Dom kan ha en försäkring genom t.ex Folksam, dom går in och täcker upp en viss procent av din inkomst när du är sjukskriven. Typ 7%.
Sen brukar det finnas en AFA försäkring också genom arbetsgivaren, även den brukar ge mellan 5-10% av din inkomst.
Det finns små summor att plocka lite över allt.
Skötte allt sånt åt min svåger när han bröt nacken förra sommaren, ringde runt och var som en igel.
Så dom första 6 månaderna som sjukskriven hade han 113% av sin normala inkomst.
Sen fick han ju också pengar ifrån sin egna försäkring som täckte alla utgifter, och får besked om summan för sveda och verk om 1år, enligt handläggaren kan han räkna med siffror från 450.000kr till 600.000kr och då har dom bara räknat på 5% invaliditet.
Värt att tänka på är att det här bara gäller om olyckan hände vid färd till eller i från arbetet eller i arbetet.
Hände olyckan på fritiden så finns det inget att hämta via AFA

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
30 april 2012
#36
Hamilton skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Du är försäkrad genom din arbetsgivare också.
Dom kan ha en försäkring genom t.ex Folksam, dom går in och täcker upp en viss procent av din inkomst när du är sjukskriven. Typ 7%.
Sen brukar det finnas en AFA försäkring också genom arbetsgivaren, även den brukar ge mellan 5-10% av din inkomst.
Det finns små summor att plocka lite över allt.
Skötte allt sånt åt min svåger när han bröt nacken förra sommaren, ringde runt och var som en igel.
Så dom första 6 månaderna som sjukskriven hade han 113% av sin normala inkomst.
Sen fick han ju också pengar ifrån sin egna försäkring som täckte alla utgifter, och får besked om summan för sveda och verk om 1år, enligt handläggaren kan han räkna med siffror från 450.000kr till 600.000kr och då har dom bara räknat på 5% invaliditet.
Värt att tänka på är att det här bara gäller om olyckan hände vid färd till eller i från arbetet eller i arbetet.
Hände olyckan på fritiden så finns det inget att hämta via AFA

Mvh
Hamilton
Där tror jag du har fel. Min svågers olycka hände helt och hållet på fritiden.
När han dök från en brygga på semestern.
AFA var väl informerade om olyckan och betalade utan tveksamheter eller frågetecken.
Senast redigerat av marwin_of_sweden (30 april 2012)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

51 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
#37
Jimmylainen skrev:
Folk gör tydligen allt för att kräva skattepengar för enkla skador...
Så enligt dig är nackskador och spricka i ländryggen små potatis?


51 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
#38
Isaksson5 skrev:
Ferran skrev:
Heeej igen !!

Jag har nu fått svar från försäkringen!, dom ersätter mig för skadan men jag ska betala en självrisk på 4000kr..

vet ni om jag får tillbaks dem pengarna ??

fick bara 1200kr för "sveda o värk", kan man överklaga den summan??



tacksam för alla svar!!
Självrisk betalar den som kör in i dig. Du ska inte ut med ett öre.
"Trafikförsäkring täcker skador på motpartens bil".
Sedan kan 1200kr vara för denna gång. Har du ont typ 1 år frammåt så kan du kräva mer.

Min flickvän blev halvt påkörd av en bil som körde rakt ut från en korsning då vi cyklade. Hon fick 2000kr första gången, nu väntar hon på mera!
Jag ska tydligen betala 4000kr i självrisk och sedan när fallet har "löst" sig så ska jag få tillbaks dem pengarna..
känns som att försäkringsbolaget inte tycker om att betala ut pengar...


51 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
#39
marwin_of_sweden skrev:
Hamilton skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Du är försäkrad genom din arbetsgivare också.
Dom kan ha en försäkring genom t.ex Folksam, dom går in och täcker upp en viss procent av din inkomst när du är sjukskriven. Typ 7%.
Sen brukar det finnas en AFA försäkring också genom arbetsgivaren, även den brukar ge mellan 5-10% av din inkomst.
Det finns små summor att plocka lite över allt.
Skötte allt sånt åt min svåger när han bröt nacken förra sommaren, ringde runt och var som en igel.
Så dom första 6 månaderna som sjukskriven hade han 113% av sin normala inkomst.
Sen fick han ju också pengar ifrån sin egna försäkring som täckte alla utgifter, och får besked om summan för sveda och verk om 1år, enligt handläggaren kan han räkna med siffror från 450.000kr till 600.000kr och då har dom bara räknat på 5% invaliditet.
Värt att tänka på är att det här bara gäller om olyckan hände vid färd till eller i från arbetet eller i arbetet.
Hände olyckan på fritiden så finns det inget att hämta via AFA

Mvh
Hamilton
Där tror jag du har fel. Min svågers olycka hände helt och hållet på fritiden.
När han dök från en brygga på semestern.
AFA var väl informerade om olyckan och betalade utan tveksamheter eller frågetecken.
Jag har försäkring via arb.givaren,, men gäller den även i fritiden? när jag ringde så sa dom att dom ersätter dig från 15:e sjukdagen!


51 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
#40
Peter_5565 skrev:
Ferran skrev:
Jag har nu fått svar från försäkringen!, dom ersätter mig för skadan men jag ska betala en självrisk på 4000kr..
Men varför ska du betala självrisk om du stod still och blev påkörd bakifrån? Har killen som körde på dig dragit en vals för försäkringsbolaget?

Eller har du inte berättat allt här?
Jo jag har berättat allt smile,, jaa man undrar ju vad försäkringsbolaget tänker med...
tydligen så ska jag få tillbaks pengarna (sjävrisken) när fallet har "löst" sig



Sök