Gått nytt år allihop!!
Projektet går vidare. Har tagit mig genom första starten som inte verkade så bra.
https://youtube.com/shorts/GNgPFk2oC-w? … ia1JRhxnlqMotorn verkade inte gå på alla cylindrar.
https://youtube.com/shorts/Ztt6nPYnzFk? … RrLJVxSFQOFått olika startmappar jag testat med. För m50 med deka630.
Testade även en startmap för en m50 utan vanos och de va en läskig upplevelse
Motorn låste sig och jag trodde de värsta såklart, men verkar va väldigt olika tändning mellan M50 vanos och icke vanos. Så ingen skada skedd. Förutom baktändning?
Fick felsöka en del. Verkade till slut som att ett av coilsen inte får ström.
Till slut kom jag fram till detta.. PNP adaptern mellan box och härva.
Verka ha brunnit men löste de tillfälligt genom att löda fast en sladd mellan polerna. De andra som brunnit hade inte gått av. Men isolerade dom med epoxy. Killen jag köpte ECUn av var sjyst och betalade hälften till en ny adapter
Efter det gick den på alla men lite orolig tomgång
https://youtube.com/shorts/FWs-4_zNleM? … DSECfCo3eYI mellandagarna har jag även installerat en progressiv LSD och nya coilovers.
Körde en snikblästring med nål hammare på diffen
Har faktiskt hunnit köpa en till 525i (m20) också
den va så billig att jag inte kunde motstå. Fälgarna ska användas och så medföljde även de nya coiloverserna. Men annars är de en lågmilad skrothög
Har dock redan lagt en del pengar på den. Fast jag egentligen skulle sålt den. Nybesiktad nu iaf
Behövsde svarva (de inre splinade axlarna) så de inte trycker mot friktionsplattorna.
Trodde bilen var tillverkad 1994 :p