Lite intressant fråga det här med hur mycket det kostar osv och om du är gjord av pengar, jag tycker att allt du lägger ner kommer du ju lätt få tillbaka om du vill. en sån här bil är ju lätt värd runt 250 000kr och det anser ju jag är en fet jäkla investering att renovera upp den i detta skick så inga pengar är fördjäves! mvh fredde
orka bry sig om pengar .... bil intresset är inte direkt ekonomiskt ivilket fall
Precis sträckläst denna tråden och är sjukt imponerad av renoveringen. Förstår glädjen i att utgå från ett så pass rostfritt exemplar som detta var. Har själv fått tag i en riktigt fräsch Taunus -74 som förefaller så rostfri en 70-tals ford bara kan vara men jag kommer nog inte ge mig på ett liknande projekt som du gjort. Fortsätt det fantastiska arbetet så man får mer kul att läsa.
har googlat en hel helg och kommit fram till att spaken till stoljusteringen ska vara svart, vilket den var från början innan jag blästrade dom och skickade till elförzinkning. Såg ut som någon hade målat den innan för att dölja rost
Det lilla förvaringsfacket mellan stolarna, ska smörja in den med någon form av vinylglans
Lite intressant fråga det här med hur mycket det kostar osv och om du är gjord av pengar, jag tycker att allt du lägger ner kommer du ju lätt få tillbaka om du vill. en sån här bil är ju lätt värd runt 250 000kr och det anser ju jag är en fet jäkla investering att renovera upp den i detta skick så inga pengar är fördjäves! mvh fredde
orka bry sig om pengar .... bil intresset är inte direkt ekonomiskt ivilket fall
där har du helt rätt! inte ofta man tjänar på sina byggen. men visst är de kul!
efter 10 månaders lång väntan kom kromet tillbaka från thailand, ibland så trodde jag att dom hade försvunnit någonstans i det thailänska djungeln men den som väntar på något gott...
julmys bland kromade delar
fint resultat, speciellt handtagen
nu ska det bara monteras utan skador, har just opererat mig i handen så det kommer nog ta ett tag innan delarna sitter på plats
Skickade till Thailand för att försöka hålla kostnaderna nere, bedömmer att de blev ca 3-4 ggr billigare att skicka dit än till någon firma i sverige, och då är frakten innräknad. plus att resultatet blev fantastisktt. nackdelen är väntetiden, men håller man på med en sån här renovering så har man massa annat att göra under tiden så det gör inget
Dotzie skrev:
Thailand av alla ställen i världen ..då blir man ju fundersam,varför skicka grejor dit?
är det nån särskild färg ? eller skalle ? jag har ett stort lager plåtskruv på jobbet.lus som vi kallar den är ca 10mm lång med borrspets och en skalle på ca 6mm ca 3mm grov.finns i vitt svart och silver och röd