A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
5 mars 2013
Ja det blir ju lite skillnad på detaljer mellan dom två bilarna. Otroligt hög nivå på detaljer på din P1800, fortsätt på det sättet så har du Sveriges finaste Volvo säkert
Hejsan nu har jag läst genom hela tråden och måste säga att jag är stolt över dig som har orkat lägga ner så mycket tid o finish på allt håller själv på med en 240 från 75. När blir det uppstart av p18n då En fråga vart fick du tack i den där kompletta elstammen? Behöver en ny till min volvo. Men vilket otroligt bra och snyggt jobb du har gjort på sport vagnen:) nu vill vi höra den ljuva sången från den:)
Hejsan nu har jag läst genom hela tråden och måste säga att jag är stolt över dig som har orkat lägga ner så mycket tid o finish på allt håller själv på med en 240 från 75. När blir det uppstart av p18n då En fråga vart fick du tack i den där kompletta elstammen? Behöver en ny till min volvo. Men vilket otroligt bra och snyggt jobb du har gjort på sport vagnen:) nu vill vi höra den ljuva sången från den:)
Hej, kul att du orkade kolla igenom projekt tråden. Kommer inte ihåg vart kabelstammen köptes men det finns ett flertal firmor i sverige som säljer dom. vet inte om det finns till 240. Ska fortsätta fylla vätskor i p18 idag, broms,koppling, växellåda och bakaxel ska få lite oljor. sen är det bara lite blyfri 95 och vrida på nyckeln (hoppas jag, haha)
Har inte blivit någon uppdatering på ett tag. Början på denna månad var jag med och åkte vasaloppet och efter det så blev jag extremt förkyld, har just kommit upp på benen igen och gjorde en liten insatts på bilen idag. Kommer förhoppningsvis att kunna jobba på med bilen normalt nu när man börjar bli frisk. Här kommer iaf en liten uppdatering på vad jag gjorde idag...
Påfyllning av kopplingsvätska, alltid lite nervöst med tanke på att man inte vill spilla något på lackerade ytor. Här fylls det bakaxelolja... ...och växellådsolja
Åhh vill höra den spinna :-D. Kul att du är på benen igen :-). Har själv legat sjuk så det har inte blivit så mycket me min bil heller :-( Usch för sjukdomar:-( keep it up the god and the nice jobb:-)
idag kom en leverans från USA, det är ett begagnat ljusreglage i väldigt fint skick. Den som sitter i bilen nu har trasig fjäder till dimmer funktionen för innerbelysningen
här syns "fjädern" som reglerar motståndet till innerbelysningen. tydligen många som har samma fel, alltså trasig fjäder.
g/gallery/images/152/151791/151791-6d0438dc07b56b3f26e2e58ca819b985.jpg[/img][/url] Ännu en leverans idag... märks att man varit sjuk och legat hemma framför datorn. Kan bli dyrt att vara hemma av flera anledningar haha
vet ej om du vet men är bakmontering på dom fälgarna slipper du jäklas med att försöka få på dom åt fel håll.
Jo riktigt trevligt med 5,5
Du menar att man monterar kåpan först och sen fälgen... jo det vet jag. La den bara på fälgen för att kunna ta en bild.
Nej nu mistolkade du mig helt däcket måste sättas på från baksidan av fälgen det jag menade.
att kåpan ska på innan fälgen tror jag allt du vet gott och väll.
Jaha då förstår jag vad du menade jo de vet jag...fick lära mig den hårda vägen själv då jag centrumvände ett par v50 fälgar, fan vad jag bökade innan jag "bakmonterade" dom haha
Du menar att man monterar kåpan först och sen fälgen... jo det vet jag. La den bara på fälgen för att kunna ta en bild.
Nej nu mistolkade du mig helt däcket måste sättas på från baksidan av fälgen det jag menade.
att kåpan ska på innan fälgen tror jag allt du vet gott och väll.
Jaha då förstår jag vad du menade jo de vet jag...fick lära mig den hårda vägen själv då jag centrumvände ett par v50 fälgar, fan vad jag bökade innan jag "bakmonterade" dom haha
Hahah ja kan tänka mig det haha fasen va fint det kommer bli med 5,5or på p1800an