Didde_man skrev:
Mack skrev:
Didde_man skrev:
Varför? Ska jag jämföra b230 8v turbo? Som utan problem går att klämma ur 670hk utan större bekymmer?
Motor som motor ingen motor är optimerad från start.
Fanns ens 242 som GLT?
Oj fel skrivning 244 skulle jag skriva :-)
Tja Didde med bara justeringar på en 244 glt 116hk original? till 186? inga nya delar? låter mycket intressant?
LÄR mig!!!
Samma sak med en b230 8v turbo som utan problem går att klämma ur 670hk? största problemet är nog att inget i original motorn kommer hålla för dom 670hk du pratar om. Nya stakar, nya kolvar, portad-topp, annan kam-axel, ny större turbo, bygga nytt grenrör, nytt insug, nytt sprut. Växel lådan kommer inte hålla så i med ny låda troligtvis en ZF med om svettsad sprängkåpa. kopplingen kommer säga tack och hej redan vid 250hk, ny kardan. Sedan får vi inte glömma den grymma diffen original, så ny diff. och sedan allt djävla så pill runtomkring . Ska vi hålla oss till vad som e rimligt lätt?
Finns 244 med 16v? vet faktiskt inte det men ok då kan du nog kräma ur 186hk men det betyder nya kammar nytt extraktorrör fin justeringar av insugsluft vägar troligtvis nytt sprut eller ny förgasare.
En b230 chippad och små trimmad ger 250hk? men det är ju fortfarande nytt avgas rör 3" uppställt ladd och lite små lull. jag ser stora problem på vägen till 670hk och större bekymmer en vad man löser på en helg.
Drömmar måste vi alla ha. Utan drömmar och mål varför trimma alls?
Men till trådskaparen tyvärr tror inte jag heller på 175hk. men man ska alltid ha ett mål med bilen.
Dump ventil som allt detta började med "går inte" att montera på en sugis motor då den har som jobb att avlasta turbon när du släpper gasen. så trycket har någon stans att ta vägen.