3078
Sök

940 ltt höja ladd

11 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
#1
om man nu ska en ett ställbart/pysventil å inte t-kors som alla säger vart ska man sätta pysventilen sitta?
eller ska man köpa en wastegate från KL racing som har ett grund ladd på o,7 och är ställbar som jag har fattat så e inte org wastegate inte ställbar?

kör nu men 2,5 tum hela vägen från snäckan å öppet filter samt gröna spridare och det "dåliga" t-korset samt chip från KL racing, men t-korset laddar jag cirka 0,5-0,7


MVH nybliven 945 ltt ägare ^^


2 230 Inlägg
22 april 2012
#2
om du ska köra pysventil så ska den sitta på slangen som går mellan kompressorn på turbon och wastegaten.

men stabilare om du köper en ställbar WG klocka istället.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

460 Inlägg
22 april 2012
#3
Mick_GTE skrev:
om man nu ska en ett ställbart/pysventil å inte t-kors som alla säger vart ska man sätta pysventilen sitta?
eller ska man köpa en wastegate från KL racing som har ett grund ladd på o,7 och är ställbar som jag har fattat så e inte org wastegate inte ställbar?

kör nu men 2,5 tum hela vägen från snäckan å öppet filter samt gröna spridare och det "dåliga" t-korset samt chip från KL racing, men t-korset laddar jag cirka 0,5-0,7


MVH nybliven 945 ltt ägare ^^

org. wastegate är inte ställbar nej, den ligger konstant på 0.5bar sålänge du inte sätter dit nånting mellan kompressorhus och wastegateklockan smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

11 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
#4
vad rekomenderar du då om man säger så vill ju köra men typ 1 bar ladd har jag tänkt å orginal wastegate går den inte å ställa ?


11 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
#5
ni då vart det nu tongue vill ju som sagt köra men 1 bar ladd


460 Inlägg
22 april 2012
#6
Mick_GTE skrev:
vad rekomenderar du då om man säger så vill ju köra men typ 1 bar ladd har jag tänkt å orginal wastegate går den inte å ställa ?

det går att sätta en ställbar pysventil istället för t-korset, men det blir inte lika säkert som om du har en ställbar wastegate från t.ex KLracing, skulle rekommendera den från KL smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

2 230 Inlägg
22 april 2012
#7
orginal WG är kass den kommer inte hålla i längde med 1bar i ladd min gav upp och började men svajande ladd..

köp en Ställbar WG istället kostar inte spec mycket och är så otroligt mycket bättre och stabilare ladd.

http://www.turbomeck.se/Wastegate-trycklockor-Volvo-940

billigare än KL.
Senast redigerat av Rojpen (22 april 2012)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

11 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
#8
okay då rycker t-korset! får ta å köpa en ställbar WG äre nå mer man bör tänka då ? håller alla turbo slangar å så, antar att om dom har ett par år på nacken så kanske dom kan sugas ihop, har för mig att jag har läst det nån stans.....


annars får jag tacka så mycket för snabba svar! lol


2 230 Inlägg
22 april 2012
#9
slangarna är nog ingen fara så länge det inte är torr spricker eller annat. så det är ställa upp det, för antar det sitter ett chip i bilen? om inte så skaffa det också.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

11 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
#10
japp sitter ett från KL racing just för 940 ltt så det ska nog inte vara nå prob. därför jag undrar är för imellanåt så upplever jag att när man kör å gasar på lite å känns det att det kommer ladd för att sedan bara ja jag vet inte känns trögt på nått sätt för den laddar ju som den ska enligt laddtrycks mätaren.


Turbobonde
277 Inlägg
24 april 2012
#11
Mick_GTE skrev:
japp sitter ett från KL racing just för 940 ltt så det ska nog inte vara nå prob. därför jag undrar är för imellanåt så upplever jag att när man kör å gasar på lite å känns det att det kommer ladd för att sedan bara ja jag vet inte känns trögt på nått sätt för den laddar ju som den ska enligt laddtrycks mätaren.

Gröna spridare skrev du, 968:orna? Har du förstorat luftmassemätaren också så den inte går för fett?

In rust we trust!

2 230 Inlägg
25 april 2012
#12
Mick_GTE skrev:
japp sitter ett från KL racing just för 940 ltt så det ska nog inte vara nå prob. därför jag undrar är för imellanåt så upplever jag att när man kör å gasar på lite å känns det att det kommer ladd för att sedan bara ja jag vet inte känns trögt på nått sätt för den laddar ju som den ska enligt laddtrycks mätaren.

om den laddar lika mycket hela tiden även då den känns trött som du säger så bör det inte vara WGn..
men är det runt 4000rpm den blir trött? för den kam som sitter i är värdelös på högavarv smile bör vara M eller T kam om den inte är bytt till nå bättre.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

11 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#13
jaa så kan det nog vara. tror det e en t-kam som sitter i nu...
letar efter en vx3 kam. en kompis hade det i sin å det vart skillnad kan man säga.


2 230 Inlägg
25 april 2012
#14
Mick_GTE skrev:
jaa så kan det nog vara. tror det e en t-kam som sitter i nu...
letar efter en vx3 kam. en kompis hade det i sin å det vart skillnad kan man säga.

um samma här var dö slö på höga varv men pigg på botten, men satt i vx3 och blev fan så mycket bättre smile men om du hittar en H eller K kam är dom lite bättre dock svår att hitta smile är mer lyft och duration på dom

så kan det vara då det inte blev som det skulle

11 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#15
ska höra mig för lite har några vänner som kör rally dom kanske vet nått vart men kan hitta. vilka motorer sitter det h och k kam på då ?


2 452 Inlägg
25 april 2012
#16
v kammen är bättre än vx3 kammen...o är lättare o hitta på sugmotorerna...

döden kommer tillbaka

2 230 Inlägg
25 april 2012
#17
Mick_GTE skrev:
ska höra mig för lite har några vänner som kör rally dom kanske vet nått vart men kan hitta. vilka motorer sitter det h och k kam på då ?

B23E (79-80) 140 hk/191 Nm    405 topp och H-kam
B23E (81-83) 136 hk/190 Nm    405 topp och K-kam

på dom smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

11 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#18
tack för det. tror jag ska ta mig en sväng till skroten nu kanske ^^


135 Inlägg
9 maj 2012
#19
varfö volvo när de finns audi?

varför är alla så dryga?

2 230 Inlägg
9 maj 2012
#20
ISpeed skrev:
varfö volvo när de finns audi?

Varför ens ställa den otroligt dumma fråga? och antagligen för TS äger en volvo

så kan det vara då det inte blev som det skulle


Sök