Om SBP gillar det eller inte bryr jag mig inte om. Syftar mest om polisen, om de ger böter för detta.
Okej. Men de kan ge dig en 2a för det isåntfall, och då måste du återgärda problemet i vilket fall som hellst -Men tror inte att polisen blir någe problem iaf.
"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Om SBP gillar det eller inte bryr jag mig inte om. Syftar mest om polisen, om de ger böter för detta.
Okej. Men de kan ge dig en 2a för det isåntfall, och då måste du återgärda problemet i vilket fall som hellst -Men tror inte att polisen blir någe problem iaf.
Okej Bilen är nybesiktad så hoppas inte jag behöver komma dit igen på ett tag.. hehe
Innerspegel är inget lagkrav! Skulle det vara ett krav skulle bilar med släp vara olagliga, och bussar, lastbilar, minibussar, Volkswagen Caddy, Peugeot Partner, kombibilar med last i bagageutrymmet, bilar med tonad bakruta osv osv
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Nej det kan, eller kommer SBP eller liknande besiktningsorgan inte att göra då det inte finns något krav på sikt bakåt genom bakrutan.
Du får rolla bakrutan svart om du så önskar eller till och med plocka bort den och tejpa dit en sopsäck men inte montera en makrolonskiva då ett hårt material måste vara splitter/krocktestat.
Vindrutor måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 procent. Andra rutor i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 procent. Kravet gäller både inifrån och utifrån. Detta krav innebär att man inte får förse en vindruta eller en framruta med s.k. solfilm eller färgskikt i efterhand.
Film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter är inte tillåtna på någon av bilens rutor.
Läs de feta. Så ni som påstår att de är ok enligt lag kan ju länka dom uppgifterna att de är ok att rolla rutor svarta eller liknande.
Sen inte sagt att polisen bryr sig i praktiken. Men bilprovningen brukar vara hårdare.
Regler ang körning med släp, husvagn och för lb-reggade bilar är annorlunda
räcker väl dessutom med en ytterbackspegel på vänster sida om jag inte missminner mig totalt, det har ju sålts flertalet bilar i detta land med endast vänsterspegel genom decennierna.
Vindrutor måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 procent. Andra rutor i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 procent. Kravet gäller både inifrån och utifrån. Detta krav innebär att man inte får förse en vindruta eller en framruta med s.k. solfilm eller färgskikt i efterhand.
Film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter är inte tillåtna på någon av bilens rutor.
Läs de feta. Så ni som påstår att de är ok enligt lag kan ju länka dom uppgifterna att de är ok att rolla rutor svarta eller liknande.
Sen inte sagt att polisen bryr sig i praktiken. Men bilprovningen brukar vara hårdare.
precis, vindruta, vänster framfönster, höger framfönster, det är siktfältet.
Fint att din länk motbevisat det du vill få fram. Siktfält som sagt, framåt och åt sidorna. Fast du kanske har ögon i nacken.