3774
Sök

Modifiera Om En Volvo 945 LTT Till FTT

169 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
Hejsan!

Har tänkt länge på att modifiera om min LTT till FTT men har dock inte blivit av ännu.

Vad är det som skiljer LTT från FTT?
Har hört från många att de är bara wastegaten som skiljer, samma mjukvara osv.

Min LTT är en årsm 95, har guldbox original i den. Det enda jag har gjort är att sätta i sportluftfilter.

Så min fråga är vad behöver jag för att göra om min till FTT? Och hur mkt kan jag ladda utan att chippa?

Är de någon mening med att köpa 3* från katten och bak eller kan jag lika gärna köra på original?

Tacksam för svar!

Mvh Dennis big_smile

[<->] Dedron [<->] Volvo Marknaden Västra Götaland [<->]

1 319 Inlägg
24 april 2012
Bara wastegate. 3' efter katten kommer typ låta mer.

_----------'

169 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
har la någorlunda koll på att de ger mer ljud, men med bara ladd som en ftt så blir de la ingen direckt skillnad med 3* från katt?

2 452 Inlägg
24 april 2012
du skall nog inte ladda mer än en orginal ftt typ 0,6 som max vill du ha mer pulver så får du chippa den dels för att slippa spikningar bla annat....

döden kommer tillbaka

169 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
mren finns de andra knep att höjja laddet?

402 Inlägg
25 april 2012
Dedron skrev:
mren finns de andra knep att höjja laddet?

Finns HUR mycke trådar som helst om 940 turbo.
ska du bara köra som en ftt så byter du bara tryckklockan/wastegaten till en från ftt. KLART!

3" från katten finns ingen mening. det är första biten från turbon som är viktigast.

Ska du trimma vidare o ladda över kilot så kan det vara en bra ide att byta hela avgasystemet till 3" för att få bort lite mottryck.

1 146 Inlägg
25 april 2012
kör på 3 tum sen efter katten kan du köra 2,5 tum det räcket gott o väl

169 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
o mja nu skulle köpa 3*, någåt ställe att rekomendera o köpa dp på? Har ej svets måste ja tillägga ^^ Har eventuellt en kille som ska hjälpa mig svetsa.

Turbomeck eller KLRacings DP? Jag har även en lambda presis efter turbon, finns de uttaget om ja köper en 3* dp ?

2 452 Inlägg
25 april 2012
du har ju även jt....uttag brukar det alltid finnas för lamdan

döden kommer tillbaka

402 Inlägg
25 april 2012
Dedron skrev:
o mja nu skulle köpa 3*, någåt ställe att rekomendera o köpa dp på? Har ej svets måste ja tillägga ^^ Har eventuellt en kille som ska hjälpa mig svetsa.

Turbomeck eller KLRacings DP? Jag har även en lambda presis efter turbon, finns de uttaget om ja köper en 3* dp ?

jt har http://www.jt-tuning.se/

169 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
ska kolla den sidan smile

Sök