3191
Sök

Tagen av fart kamera, neka eller bita ihop och betala?

3 374 Inlägg
24 april 2012
Du har kört för fort så det är bara att bettala och lära sig att hålla hastighetsgränsen i framöver, Kanske vara mer uppmerksam?

Sen att du gnäller att en bil före körde fortare är totalt korkat, Som sagt du är sån där
"det är alla andras fel, inte jag". Om det skulle vara en polis som skulle mätt upp dig så skulle du gnälla att dom inte har något bättre och göra. Tips är att börja cykla eller gå om du inte kan ens stå för vad du gör.

Designer.
1 260 Inlägg
24 april 2012
Conceited skrev:
tobbe456 skrev:
Varför inte bara erkänna om du gjort fel? Varför slösa skattepengar på detta (om du nu väljer att dra det till rätten?)
Jag begriper det inte, en sak om du är tveksam eller totalt oskyldig, men nu tycker ju tom du att du gjort fel? Varför inte bara betala?

Vars fan är världen på väg egentligen?

det känns så jävla orättvist när en jävel körde om mig innan kameran och han körde säkert 90~100 km och blev inte tagen av kamerahel*vele. och jag Trodde faktiskt att det var 70 km sträcka. jag hatar såna vägar med ändrade hastigheter varannan 100 Meter + propp fulla av fart kameror, det känns liksom att dem bara vill sätta ditt folk.
jag tycker att jag e oskyldig + att jag jobbar som sjutton för å få ihop 3000 kr så varför inte?

Du tycker att du är oskyldig fast du vet att du kört för fort? makes perfect sense...

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

GARAGET V.D.
900 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
alla tänker olika... det e bra! man får mycket tips när man delar med sig.. jag skiter rent ut sagt i skattepengarna MEN jag vill inte ha med polis, rättegång osv osv att göra.. har alltid följt lagen det e därför! så jag ska fundera på det har till 10 maj på mig. känns bara jobbigt att det kosta så mycket för ett misstag som inte ens menat.. sen ska jag tänka på jävla skattepengar och skita i min egen ekonomi? varför?

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

Avstängd
10 388 Inlägg
24 april 2012
Conceited skrev:
alla tänker olika... det e bra! man får mycket tips när man delar med sig.. jag skiter rent ut sagt i skattepengarna MEN jag vill inte ha med polis, rättegång osv osv att göra.. har alltid följt lagen det e därför! så jag ska fundera på det har till 10 maj på mig. känns bara jobbigt att det kosta så mycket för ett misstag som inte ens menat.. sen ska jag tänka på jävla skattepengar och skita i min egen ekonomi? varför?

För skattepengar är din ekonomi också?

Var lite uppmärksam nästa gång du kör, det är ingen, INGEN annas fel än ditt att du kör för fort, menat eller inte.

Nej, men det är klart, belasta ALLAS ekonomi istället, det låter verkligen som mognad och personligt ansvar...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

A.Sörman
1 299 Inlägg
24 april 2012
För har man tre bilar en dator internet å en garaget sida så har man råd å betala sina böter

335 Inlägg
24 april 2012
Conceited skrev:

Du är verkligen jävligt trög alltså, men kan ta det igen, med STORA bokstäver om det blir bättre..

FÖR ATT DU KÖRDE FÖR FORT OCH BEGICK ETT BROTT SÅ MÅSTE DU ENLIGT LAG BETALA BÖTER!

Har du så kass ekonomi så skaffa dig ett jobb eller sälj bilen och köp en cykel.

GARAGET V.D.
900 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
MIKK0 skrev:
Conceited skrev:
tobbe456 skrev:
Varför inte bara erkänna om du gjort fel? Varför slösa skattepengar på detta (om du nu väljer att dra det till rätten?)
Jag begriper det inte, en sak om du är tveksam eller totalt oskyldig, men nu tycker ju tom du att du gjort fel? Varför inte bara betala?

det känns så jävla orättvist när en jävel körde om mig innan kameran och han körde säkert 90~100 km och blev inte tagen av kamerahel*vele. och jag Trodde faktiskt att det var 70 km sträcka. jag hatar såna vägar med ändrade hastigheter varannan 100 Meter + propp fulla av fart kameror, det känns liksom att dem bara vill sätta ditt folk.
jag tycker att jag e oskyldig + att jag jobbar som sjutton för å få ihop 3000 kr så varför inte?

Du tycker att du är oskyldig fast du vet att du kört för fort? makes perfect sense...

jag TRODDE att det var 70 väg!!! varför skulle jag köra just 70 då? JAG VET ATT DET E MITT FEL SOM TJEJEN, MORSAN OCH BROSAN SÄGER men fan ska man betala så mycket för ett litet fel? och när andra klarar sig fast dem kör fortare eller med solskydd neddraget OSV är inte det slöseri med skattepengar och orättvist? 
fel stavningar bjuder jag på

kika gärna på mina bilar

335 Inlägg
24 april 2012
Lite i klass med denna tråden..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 30&p=1

Ska du säga att du skojar i slutet av denna tråd också? wink

HUI!

Betala böterna så blir allt bra, försök inte komma undan på bekostnad av andra. Var smart.

166 Inlägg
24 april 2012
Neka gör man väl bara om man anser att man inte begått något brott? Right?
Du satt ju nyss och erkände att du körde 70km/h på en 60-sträcka. Och att sitta och säga att du inte visste att det var 60km/h som gällde på sträckan, det håller inte. Det är din skyldighet att veta.
Så det är bara att "bita ihop och betala" smile

Hard work has a future payoff. Laziness pays off now

Designer.
1 260 Inlägg
24 april 2012
Conceited skrev:
MIKK0 skrev:
Conceited skrev:

jag TRODDE att det var 70 väg!!! varför skulle jag köra just 70 då? JAG VET ATT DET E MITT FEL SOM TJEJEN, MORSAN OCH BROSAN SÄGER men fan ska man betala så mycket för ett litet fel? och när andra klarar sig fast dem kör fortare eller med solskydd neddraget OSV är inte det slöseri med skattepengar och orättvist? 

Spelar ingen roll vad du trodde, du hade fel. Ska man resonera som dig kan man gå och råna en bank och säga att man trodde att man fick om man åker dit.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
24 april 2012
ska ingen svara på TS fråga?

visa att ni är mogna användare istället för att argumentera om hur dum i huvudet han är som körde 10 km/h för fort.

335 Inlägg
24 april 2012
Läs allt så förstår du att han har fått svar på sin fråga wink

Sen är han inte dum för att han körde för fort, utanför vad han faktiskt ger för argument att han ska komma undan böterna..     På bekostnad av andra
Senast redigerat av tobbe456 (24 april 2012)

GARAGET V.D.
900 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
tobbe456 skrev:
Conceited skrev:

Du är verkligen jävligt trög alltså, men kan ta det igen, med STORA bokstäver om det blir bättre..

FÖR ATT DU KÖRDE FÖR FORT OCH BEGICK ETT BROTT SÅ MÅSTE DU ENLIGT LAG BETALA BÖTER!

Har du så kass ekonomi så skaffa dig ett jobb eller sälj bilen och köp en cykel.

du får passa dig höru, du börja gå för långt. du skiter i va jag tycker och tänker, har du något vettigt som gäller tråden får du gärna skriva här på ett trevligt sätt, har du inte det så låt bli. du tjänar inget på att vara otrevlig.
jag skapade tråden för att jag behövde RÅD av andra medborgare å inte bli hackad och känna mig dum för att jag skriver vad jag tänker och tycker (vi har rätt ENLIGT DIN JÄVLA LAG SOM DU BRÅKAR OM att tycka och tänka som vi vill, +  att  du blir inte bättre person för det.

kika gärna på mina bilar

1 515 Inlägg
24 april 2012
Bara för att, Neka och låt det gå vidare till tjänstemännen så att de får något att göra lol

- Du förlorar inget på att neka, det du tjänar är isåntfall Tid så att du eventuellt kan lägga undan pengar till bötern som du ändå kommer och få betala.

Men om du behöver tid för att spara ihop lite pengar, Neka!

Annars, betala och se glad ut smile
Senast redigerat av Audi_powah (24 april 2012)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

GARAGET V.D.
900 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
MIKK0 skrev:
Conceited skrev:
MIKK0 skrev:

Spelar ingen roll vad du trodde, du hade fel. Ska man resonera som dig kan man gå och råna en bank och säga att man trodde att man fick om man åker dit.

och hur i hela friden fick du ihop det där?

snälla skriv vettiga saker som man kan diskutera och kanske inse att man har fel. alla e så jävla duktiga på att vara otrevliga och tror att de kan få en att tänka om när dem gör så här, men det blir tvärtom. som du bemöter blir du bemött

kika gärna på mina bilar

Designer.
1 260 Inlägg
24 april 2012
Conceited skrev:
MIKK0 skrev:
Conceited skrev:

och hur i hela friden fick du ihop det där?

snälla skriv vettiga saker som man kan diskutera och kanske inse att man har fel. alla e så jävla duktiga på att vara otrevliga och tror att de kan få en att tänka om när dem gör så här, men det blir tvärtom. som du bemöter blir du bemött

Man är väll inte skyldig om man tror att man gjort rätt? roll

Fri fart för ett fritt folk!
14 138 Inlägg
24 april 2012
det är våran rätt enligt lag att få tex trafikbrott prövade i rätten

detta ger inget mer straff och kostar inte mer för dig som person

och jag föredrar att en domare bestämmer om det är ett brott och vad man ska ha för straff

för det är våran medborgliga rättighet

har inget med om att jag äger ett antal volvo bilar

har fått en fortkörningsbot i mitt liv
och en kamera har plåtat mig men åklagaren valde att lägga ner det av någon anledning

för att ge så bra svar på trådskaparens fråga

om du låter bli att skicka in pappret så kommer dom skicka ut en påminnelse
om du då låter bli så kommer dom välja att antingen lägga ner fallet
eller så tar dom upp det och gör en "utredning"
och dom kommer delge dig misstanke om fortkörning.
om du då inte skriver på tex så kommer dom leta efter dig tills dom får tag på dig..kan vara jobbigt men det beror lite på vart och hur man bor och vart man jobbar

när du är delgiven misstanken så kommer åklagaren tex välja att lägga ner fallet eller välja att åtala dig
då har du möjlighet att välja att gå med på att betala böterna
tror det kallas åtalsunderlåtelse eller något liknade?!

och betala samma bot som om du skrivit under direkt

eller så väljer du att kryssa i att det inte är du som kört
och polisen kommer då utreda och skicka allt till åklagaren som då väljer att antingen lägga ner förundersökningen eller att åtala dig

i detta fallet är du redan delgiven misstanken isamband med att du skriver på och skickar in pappret till polisen
även här har du möjlighet att ha en åtalsunderlåtelse och bara betala boten

om du skiter i att gå med på att betala där så kommer du bli åtalad
då sitter det en domare och ett antal nämdemän som kommer lyssna på åklagarens bevisning och din bevisning
och där kan då domaren tex anse att du kanske kört förfort
men inte haft för avsikt att köra förfort och då frikänna dig
eller dömma dig för fortkörnignen och då får du betala samma belopp som det från början hade blivit för fortkörnignen
inga andra kostnader tillkommer

vinner du i rätten har du även rätt att få ersättning för kostander för att komma till rättegången och även för förlorad arbetsinkomst

anser du att du inte brutit mot hastighetsbegränsningen med flit så tycker jag att du ska ta detta till rättegång
för att få säga din sida av historien

dessutom är det inget farligt på en rättegång du får varken mer eller mindre i registret om du väljer rättegång
och du får inte mer eller mindre att göra med polisen och i deras papper

erkänner du eller blir dömd så kommer det finnas en rad i ditt belastningsregister oavsätt hur man bär sig åt

detta faller under peningböter och är en skitgrej som inte har någon betydelse ifall att man vill bli advokat,polis,väktare,präst eller något annat

ingen har rätt att säga att man gör fel om man tar en fortkörning till rättsalen utan det är våran rätt i det samhället vi lever i
har inget med skattepengar eller något annat att göra utan vårats rättskydd är sånt här i sverige och alla har rätt att utnytja detta oavsätt vad det handlar om för brott man misstänks för

poliser utreder om det KAN vara ett brott
åklagaren avgör om bevisena är starka nog för att tas till rättegång
och domaren avgör om åklagaren kan bevisa att det faktist är ett brott det handlar om

det handlar om att man ska ha en avsikt för brottet man gjort
man kan likagärna bli friad i rätten om man kör några km/h förfort och avsikten var att man skulle följa hastigheten

Kör fort så hinner inget hända...

1 515 Inlägg
24 april 2012
Growe skrev:
det är våran rätt enligt lag att få tex trafikbrott prövade i rätten

detta ger inget mer straff och kostar inte mer för dig som person

och jag föredrar att en domare bestämmer om det är ett brott och vad man ska ha för straff

för det är våran medborgliga rättighet

har inget med om att jag äger ett antal volvo bilar

har fått en fortkörningsbot i mitt liv
och en kamera har plåtat mig men åklagaren valde att lägga ner det av någon anledning

för att ge så bra svar på trådskaparens fråga

om du låter bli att skicka in pappret så kommer dom skicka ut en påminnelse
om du då låter bli så kommer dom välja att antingen lägga ner fallet
eller så tar dom upp det och gör en "utredning"
och dom kommer delge dig misstanke om fortkörning.
om du då inte skriver på tex så kommer dom leta efter dig tills dom får tag på dig..kan vara jobbigt men det beror lite på vart och hur man bor och vart man jobbar

när du är delgiven misstanken så kommer åklagaren tex välja att lägga ner fallet eller välja att åtala dig
då har du möjlighet att välja att gå med på att betala böterna
tror det kallas åtalsunderlåtelse eller något liknade?!

och betala samma bot som om du skrivit under direkt

eller så väljer du att kryssa i att det inte är du som kört
och polisen kommer då utreda och skicka allt till åklagaren som då väljer att antingen lägga ner förundersökningen eller att åtala dig

i detta fallet är du redan delgiven misstanken isamband med att du skriver på och skickar in pappret till polisen
även här har du möjlighet att ha en åtalsunderlåtelse och bara betala boten

om du skiter i att gå med på att betala där så kommer du bli åtalad
då sitter det en domare och ett antal nämdemän som kommer lyssna på åklagarens bevisning och din bevisning
och där kan då domaren tex anse att du kanske kört förfort
men inte haft för avsikt att köra förfort och då frikänna dig
eller dömma dig för fortkörnignen och då får du betala samma belopp som det från början hade blivit för fortkörnignen
inga andra kostnader tillkommer

vinner du i rätten har du även rätt att få ersättning för kostander för att komma till rättegången och även för förlorad arbetsinkomst

anser du att du inte brutit mot hastighetsbegränsningen med flit så tycker jag att du ska ta detta till rättegång
för att få säga din sida av historien

dessutom är det inget farligt på en rättegång du får varken mer eller mindre i registret om du väljer rättegång
och du får inte mer eller mindre att göra med polisen och i deras papper

erkänner du eller blir dömd så kommer det finnas en rad i ditt belastningsregister oavsätt hur man bär sig åt

detta faller under peningböter och är en skitgrej som inte har någon betydelse ifall att man vill bli advokat,polis,väktare,präst eller något annat

ingen har rätt att säga att man gör fel om man tar en fortkörning till rättsalen utan det är våran rätt i det samhället vi lever i
har inget med skattepengar eller något annat att göra utan vårats rättskydd är sånt här i sverige och alla har rätt att utnytja detta oavsätt vad det handlar om för brott man misstänks för

poliser utreder om det KAN vara ett brott
åklagaren avgör om bevisena är starka nog för att tas till rättegång
och domaren avgör om åklagaren kan bevisa att det faktist är ett brott det handlar om

det handlar om att man ska ha en avsikt för brottet man gjort
man kan likagärna bli friad i rätten om man kör några km/h förfort och avsikten var att man skulle följa hastigheten

Mycket bra, Myycket bra!! big_smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

2 415 Inlägg
24 april 2012
tobbe456 skrev:
Conceited skrev:
tobbe456 skrev:

Va de inte du som var sugen på att bli polis också? Läste det nånstans... 

Tja, jag hoppas ju innerligt att den drömmen inte slår in för dig iaf, för din inställning är ju helt åt helvete..   
Först skyldig, sen oskyldig, sen var det orättvist... BUHU ALLTSÅ! jag lider med dig..  verkligen.

Betala och se glad ut, hittar du på nått annat är du ju bara dum.
Enkla faktum! hade jag varit du hade jag aldrig startat den här tråden, du kommer göra ett gäng människor förbannade med ditt snack, MEN du kan ju välja att lyssna på de likasinnade som alltid lyckas ploppa upp från under en sten och komma med några riktigt lysande inlägg..

"Don't do the crime if you can't do the time" heter det väl så snyggt..

Edit, jämför dig med såna som fixar parkeringsskador på folks bilar och sen bara drar..  och hur mycket tycker man om dom? Tror jag ALLA kan relatera till..

nu tycker jag du väl tar i lite väl mycket??? tycker det är lite fel o hacka på personer som ställer en fråga???

men iallafall. vet du att du har gjort fel, så får man helt enkelt stå för det. vad skall du få i böter? 2000?
helt upp till dig själv om hur du vill göra. du har all världens rätt att blåneka det. men det blir samma pengar i slutändan ändå.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

plankan
24 april 2012
Ursäkta mig,men vilken omgång bullshit detta är.

Detta handlar om att TS var ouppmärksam på vilken hastighet som rådde på vägen där han körde.
Förmodligen är han nog mest sur på sig själv över detta,och vill nu här på garaget ha lite "ömkan".

Otroligt så lågt moralen har sjunkit bland folk idag -
är ingen som "vågar" ta på sig sina misstag längre och erkänna att man faktisk kan göra fel.

Vad blir det nästa man skall läsa/höra någon säga till en dommare -
"förlåt,men jag så inte konstaplen stod där med lasern så då är det inte rättvist och då behöver jag inte betala några böter" kanske roll

Sök