2420
Sök

Vad gillar ni & vad ogillar ni med bilar? ( & Vad folk gör med deras bilar mm.)

3 371 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
Tja!

Vad gillar ni INTE med bilar ?
Vad GILLAR ni med bilar?

Från styling till allt möjligt.

Gillar: Bilar som är sänkta och cleant och snyggt inte massor lulul. Snygga fälgar, tonat.

Inte gillar: Själv så gillar jag inte bilar med för mycket lulul Tex massor plast vingar/luftintag som inte gör någon funktion alls!

Vad tycker DU?
Senast redigerat av Low (25 april 2012)

1 722 Inlägg
25 april 2012
Jag gillar då inte sänkta bilar.... ser bara dumt ut

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

254 Inlägg
25 april 2012
Sänkta bilar, feta fälgar, och lite diskreta kjolpaket inget överdrivet smile

Gillar inte massa overkillsvingar med stora jävla kjolpaket. Detta är ett bra exempel :http://www.google.se/imgres?start=77&um=1&hl=sv&sa=N&biw=1680&bih=959&tbm=isch&tbnid=AEQydDzegPCPHM:&imgrefurl=http://carscoop.blogspot.com/2009/07/acura-integra-coupe-with-porsche-front.html&docid=zYVU2_A9TzUnVM&imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/Sk0D5oHapiI/AAAAAAAB45c/cmYv6S6ThY0/s800/Acura-Integra-911-0.JPG&w=504&h=306&ei=ckaYT9ymPOXO4QSi9bXFBg&zoom=1&iact=hc&vpx=1351&vpy=287&dur=1207&hovh=175&hovw=288&tx=254&ty=142&sig=114812126793278360487&page=3&tbnh=114&tbnw=187&ndsp=43&ved=1t:429,r:35,s:77,i:34

629 Inlägg
25 april 2012
Gillar clean original-styling, rimligt stora fälgar, lagom sänkning, faceliftad belysning, kanske en lätt toning...

Ogillar F&F-styling, överdrifter...

318 Inlägg
25 april 2012
Gillar: Annorlunda lösningar, egna lösningar! inte plottrigt! Höga åk, stora motorer. Sleepers och annat med ordentliga motorer med redig effekt!

Ogillar: Fast and the furios inspirerade bilar med fjolliga originalspisar på under 150hk, det ska gå som det ser ut helt enkelt!
Allt som inte fyller någon funktion eller gör någon förbättring, såsom fejkade luftintag och 3-tumsrör på bilar under 300hk;)

4 637 Inlägg
26 april 2012
Jag gillar det jag gillar men accepterar att alla har olika smak. Har dock svårt för allt för röriga bilar utan något vettigt tema. En familjebil (kombi) som är jättelåg (passande racing) med med rallystänkskydd (grusbilar är aldrig jättelåga och familjebilar ska väl av praktiska själ vara lite höga och rallybilar bör vara sedanmodell) och en ljuddämpare som låter a-traktor. Inget fel att gilla det med lite för rörigt för min smak, ser ingen logik eller tema i det.

1 412 Inlägg
26 april 2012
Gillar: Råa och sportiga bilar samt customstukade, till 95% bilar före 1975 men det finns några godingar även efter det.
GM F-Body4 ,Mazda RX7 och Bmw E46 är några av dom nyare jag gillar.

Ogillar: F&F-stilen, rundade plastdetaljer på kantiga bilar, stora fälgar (tex 19" på en volvo 240), Dieselbilar, alla bilar som tillverkas nu.

179 Inlägg
26 april 2012
Gillar: Total sänkta bilar inslagna dörrar mattlack i olika färger bakhjulsdriven ofc som går som fan.

Ogillar: Saab

Terror, världskrig, bränna barn i stora ugnar.

Likbärgare
375 Inlägg
26 april 2012
Ogillar söndersparkade och inhoppade lik

Men jag gillar bilar med patina, Som är slitna med heder!

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
26 april 2012
Gillar: Patina och originalbilar med lätt busstuk (Trimmad motor, bredare däck och fälg och en LÄTT sänkning) Tyskstukade VW och JDM-stuk.

Ogillar: Bilar med F&Fliknande kjolpaket (Maxpimpade B;W 316 Compact som ett exempel)

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

7 387 Inlägg
26 april 2012
jag gillar cleana bilar lagomt stylade, självklart med mkt mos smile både show and go
älskar proturingstuk på ex gammla camaros

ogillar som många andra showbyggen som bara ska se snygga, påkostade ut,
HATAR strech speciellt överdriven sådan smile

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
26 april 2012
Gillar många stilar och många gånger passar bara vissa bilar i en "viss" stil.

Men man kan säga att hela "stance" trenden(tyskstuk) ser jävligt bra ut i de flesta fall. Där finns bilar med bra patina som är vrålfeta också.

Gillar annars ganska "rena" bilar i allmänhet, ska det vara mycket ombyggt så ska det vara för ett syfte. Typ som en racingbil med massa vingar och dylikt.

OGILLAR.
Söndersparkade och nerpissade gamla skitbilar, körs ofta av folk som verkar eftersöka just det söndersparkade stuket.

Bottsänkta bilar som inte går enligt "stance" trenden. Typ 740 på originalfälgar och bortplockade fjädrar.

Alldelles för stora fälgar. typ som 19" på 740,940 och 850. 18" är max på dessa modeller och på många bilmodeller räcker det gått o väl med 17. Poängen är att det ska se proportionerligt ut. Vilket många verkar ha svårt med.

Bilar som dånar, typ gamla sketna bmw e30 eller gamala volvos med raka rör. NEJ det låter inte gott för fem öre och kommer aldrig göra det heller. Ska en bil låta gott med raka rör då får det vara en vass motor.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 624 Inlägg
26 april 2012
AcesHigh666 skrev:

Men man kan säga att hela "stance" trenden(tyskstuk) ser jävligt bra ut i de flesta fall. Där finns bilar med bra patina som är vrålfeta också.

Gillar annars ganska "rena" bilar i allmänhet, ska det vara mycket ombyggt så ska det vara för ett syfte. Typ som en racingbil med massa vingar och dylikt.

OGILLAR.
Söndersparkade och nerpissade gamla skitbilar, körs ofta av folk som verkar eftersöka just det söndersparkade stuket.

Bottsänkta bilar som inte går enligt "stance" trenden. Typ 740 på originalfälgar och bortplockade fjädrar.

Alldelles för stora fälgar. typ som 19" på 740,940 och 850. 18" är max på dessa modeller och på många bilmodeller räcker det gått o väl med 17. Poängen är att det ska se proportionerligt ut. Vilket många verkar ha svårt med.

Bilar som dånar, typ gamla sketna bmw e30 eller gamala volvos med raka rör. NEJ det låter inte gott för fem öre och kommer aldrig göra det heller. Ska en bil låta gott med raka rör då får det vara en vass motor.

Beror väl på vilken motor som sitter i e30n? smile

7 387 Inlägg
26 april 2012
careau skrev:
AcesHigh666 skrev:

OGILLAR.

han menar nog typ en sopslut 318, 320 wink
håller med bara löjligt smile

5 111 Inlägg
26 april 2012
Jag gillar byggen som det liksom finns en tanke bakom och där energi lagts ned för att få detaljerna rätt. Sen om det är en hot rod i 50-talsstil eller en Audi R8 enligt de senaste trenderna må nästan kvitta. Skiljer det sig dessutom från mängden och ändå ser rätt ut...WIN!

Jag ogillar motsatsen. Såna där saker som att till exempel skärmbredda sin bil "bara för att" utan att sedan skaffa fälgar som fyller ut, det är en sån där helt ogenomtänkt sak. Jag gillar heller inte medvetet nedrisade bilar, bodykits som inte följer designtemat på bilen de sitter på, eller när folk tror att deras 2009 Hyundai minivan med plastnavkapslar är häftigare än en E34 M5 för att den trots allt är nyare.

277 Inlägg
26 april 2012
Syn för ögat:
Custom vagnar. Finns ingenting bättre än att se ett lyckat custombygge. taksänkt, krom, shaved door kit, bb-moon kapslar eventuellt några fräscha kromade fälgar som inte överstiger 16". Gärna sökarlampor m.m. finns ju inget bättre än man har handknackat detaljer till sin egna fräna custom vagn!

Ogillar:
överdrivna kjolpaket, att folk tycker det är ens snyggt? 
Det värsta är att kör du till en bilträff så har ju princip alla av samma bilmärke samma kjolpaket. Dock kanske dom har ändra några smådetaljer och en annan färg. men exakt samma skit.

Fälgar som helt enkelt inte passar bilar, antingen är dom överdrivna så det ser vansinnigt ut, eller det klassiska kapa fjädrarna så hjulhuskanterna ligger över fälgarna! och det får gärna skrapa och slå så mycket det kan! det är ju så fränt med kapade fjädrar!

Depalma´s Kustom Shop
Sponsorer:
Paintmek Trelleborg
Allt Med Bil & Däck, Malmö

1 624 Inlägg
27 april 2012
granadadr skrev:
careau skrev:
AcesHigh666 skrev:

OGILLAR.

han menar nog typ en sopslut 318, 320 wink
håller med bara löjligt smile

Jo, jag antog det smile

367 Inlägg
27 april 2012
orginal stuk med lite extrautrustning tycker jag är snyggt

https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109091/109091-ea71fde02e0c8569f18c9893e592f079.jpg

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 237 Inlägg
27 april 2012
Gillar: Det mesta i jänkebilsväg
Ogillar: Det så kallade Stancestuket (Tycker det är skitfult)

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

7 120 Inlägg
27 april 2012
Gillar: Det så kallade Stancestuket
Ogillar:  Det mesta i jänkebilsväg (Tycker det är skitfult)

/Världsförbättraren

Sök