2256
Sök

Trimma Audi A4 1.8T B5 Turbo, spridare mm

124 Inlägg
1 juni 2012
Trådstartare
audia4v6 skrev:
TheMuffinMan skrev:
audia4v6 skrev:
Hej, har ny bytat motor på min passat och har problem att få min generator att ladda, har kollat allt flera gånger men bilen laddar ändå inte, + att jag kan bara starta en gång, sen stänger jag av och ska starta igen så går motorn runt men tänder inte! OBS batteri lampan lyser hela tiden!!! Vad ska jag göra har kollart sladdar till startmotorn och generator osv osv men funkar inte sad

har du testat med ett annat batteri? smile

Nepp det har jag inte, har mät på polerna och där är 11:33V och samma på generatorn....... ?????Förslag???? tongue

ajdå tongue jag har faktiskt ingen aning hmm

124 Inlägg
1 juni 2012
Trådstartare
Vart att svetsa igen hålet i avgassystemet samt dra åt bulten till katten som släppt en aning när bulten till avgasupphängningen gått av o ramlat dän. smile Så fick en redig överraskning sen när vi brumma från garaget... Lilla jett Ådi laddade visst 1.1bar och inte 0.9 som förut smile släppte på 2an när man körde lugnt på 1an sen växla upp till 2an o sen stämpla fullt big_smile

103 Inlägg
1 juni 2012
TheMuffinMan skrev:
audia4v6 skrev:
TheMuffinMan skrev:

har du testat med ett annat batteri? smile

Nepp det har jag inte, har mät på polerna och där är 11:33V och samma på generatorn....... ?????Förslag???? tongue

Hahaha samma som min polare sa XD bilen varnar ju med tre ljudtoner med att där är fel men det är ju först vid startförsök TVÅ då den går runt men inte tänder!!! Generatorn funka på föra motorn med ......

124 Inlägg
2 juni 2012
Trådstartare
audia4v6 skrev:
TheMuffinMan skrev:
audia4v6 skrev:

Hahaha samma som min polare sa XD bilen varnar ju med tre ljudtoner med att där är fel men det är ju först vid startförsök TVÅ då den går runt men inte tänder!!! Generatorn funka på föra motorn med ......

kommer de bränsle fram i spridarna? kolla så tändkablar sitter som dom ska o sen så rotorn står rätt smile

103 Inlägg
2 juni 2012
TheMuffinMan skrev:
audia4v6 skrev:
TheMuffinMan skrev:

kommer de bränsle fram i spridarna? kolla så tändkablar sitter som dom ska o sen så rotorn står rätt smile

Men bilen startar ju första gången å så så soppa kommer där ju tongue men vid start NR 2 så går bara motorn runt men tänder inte! Bryter jag strömmen å kopplar på igen så kan jag starta igen. den laddar inte ihäller!

124 Inlägg
2 juni 2012
Trådstartare
audia4v6 skrev:
TheMuffinMan skrev:
audia4v6 skrev:

Men bilen startar ju första gången å så så soppa kommer där ju tongue men vid start NR 2 så går bara motorn runt men tänder inte! Bryter jag strömmen å kopplar på igen så kan jag starta igen. den laddar inte ihäller!

låter skumt hmm ska höra med en kompis om jag träffar honom ikväll smile

124 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
audia4v6 skrev:
TheMuffinMan skrev:
audia4v6 skrev:

Träffa tyvärr inte kompisen igår kväll o vet inte när de blir hmm ska se om ja kan hitta nått intressant på google smile

5 Inlägg
26 juni 2012
det kan vara så att det har gått en diod i generatorn, eftersom att generatorn ska ju ladda ungefär 13-16 volt om inte mer.
eftersom att du hade samma volt på både generator och batteri så blir generatorns egenskap tvärtom så den drar ström istället för att ladda och då orkar inte batteriet med en "andra start"
hade exakt samma problem på min 740.
hoppas att det ordnar sig för dig:)

103 Inlägg
28 juni 2012
Har löst problemet, styrboxen gick in i felläge pga en klämd kabel nere vid växellådan, så typ halv kortslutning XD Men bilen är fixad å problemet kosta mej en kabelhärva som jag fick med motorn tongue

124 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
rasol skrev:
hejsan ur har de gått  för er att få extra hästar ?

Tjena

Just nu har de varit lite dåligt med pengar (är student) så har inte kunnat köpa alla delar jag behövt. Dock fick jag tag på ett nytt avgassystem från turbon så bilen är steg 3 istället för steg 1 nu smile Känner en jädra skillnad i bottenvridet och acc. Laddet fick ett bredare register utan att behöva mappa om chippet, turbon håller även laddet mycket längre än förut smile

58 Inlägg
23 november 2012
okej kan förstå de jag går fortfarande i gymnasiet så kan inte spendera så mycket heller men jobbar så mycket jag kan för att kunna uppgradera mm, de var bra o veta nästa sak blir avgas system från turbon o chippa, vart chippade du ? smile

124 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
rasol skrev:
okej kan förstå de jag går fortfarande i gymnasiet så kan inte spendera så mycket heller men jobbar så mycket jag kan för att kunna uppgradera mm, de var bra o veta nästa sak blir avgas system från turbon o chippa, vart chippade du ? smile

låter bra smile problemet är dock att om du vill ha ett från turbon så får du bygga ett själv eller köpa de som finns på bsr, för jag har inte hittat nått annat och bsr ska ha 9000kr för ett helt avgassystem hmm Min va redan chippad när jag köpte min men ska du inte göra så mycket mer än avgas och chip så funkar bsr smile Jag ska dock köra med Its fun eller låta en kille göra ett special chip när jag byter turbon mm smile

930 Inlägg
24 november 2012
EmilWretemark skrev:
Skit i turbo och öka motorvolymen! wink

Stora motorer / lustgas är för såna som inte kan trimma / köra.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

58 Inlägg
25 november 2012
okej finns på ebay från turbo tror jag, är itsfun ett bra chip fick bra pris hos dem långt mindre än vanliga priset men deras ger bara 200hk till 1.8ts medans proscott performence ger 225hk smile hört att itsfun är sämre än bsr.
haft tidigare dahlbäck på en a4 med 150 orginal o de var ett grymt bra chip.

618 Inlägg
25 november 2012
Om det ger 225hk, vad ingår då? Inte bara ett chip antar jag?

124 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
rasol skrev:
okej finns på ebay från turbo tror jag, är itsfun ett bra chip fick bra pris hos dem långt mindre än vanliga priset men deras ger bara 200hk till 1.8ts medans proscott performence ger 225hk smile hört att itsfun är sämre än bsr.
haft tidigare dahlbäck på en a4 med 150 orginal o de var ett grymt bra chip.

De blir ju isåfall en special chip hos its fun, men till audi skulle jag säga att man ska köra dahlbäcks smile Men för mig är de lite plånkan som avgör vart jag köper chippet wink

124 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
Kollan skrev:
Om det ger 225hk, vad ingår då? Inte bara ett chip antar jag?

I en A4:a så är 225hk steg 3. DVS Större DP och större avgas med sport/racekatt och fullflödes dämpare. O då är de optimerat chip i steg 3 till det avgaset smile

58 Inlägg
25 november 2012
enligt proscott performence så sa deras chip ge 225hk utan något annat förutom chippet. de var vad dem sa när jag frågade vad som ingick mm.

124 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
rasol skrev:
enligt proscott performence så sa deras chip ge 225hk utan något annat förutom chippet. de var vad dem sa när jag frågade vad som ingick mm.

De tycker jag låter konstigt yikes Kommer bli ett sånt sjukt mottryck med org katten för då måste du höja laddet för att kompensera med luft o bränsle. Min bil blev mkt rappare och acca bra mkt bättre när jag bytte avgas.. Så de tror jag inte alls är så nyttigt för motorn wink

Sök