Hejsan allesammans! Tänkte lägga ut bilen här på forumet och se ifall det finns något intresse för att kolla på det jag gör med bilen.
Köpte bilen i Oktober 2011. Har spenderat den mesta tiden med att rätta till fel från föregående ägare som uppenbarligen inte har vetat hur man mekar med bilar.
Hade stora planer för bilen redan när jag köpte den. Ville ha breda fälgar, smala däck, riktigt låg, bra ljud och klistermärken på bilen. Rent tyskstuk alltså.
Hittils har jag kommit en ganska bra bit med mina mål.
Har Mim 1900 fälgar 15*7 ET13 med Nankang NS2 165/50 R15 på. Coilovers sitter på och de är bottsänkta. Har fått diit några klistermärken och fler ska det bli!
Ljudet består av:
Kenwood huvudenhet.
Magnat Carfit 3,5" i instrumentbrädan.
Magnat Selection 216 6,5" Kitsystem i hatthyllan.
2x Magnat Xpress 10" basar i fabriksbyggd låda med ett Magnat Edition Mono slutsteg.
Framtida planer är att lacka om fälgarna vita eller silver, klistra mer klistermärken, tona framlyktorna, tvätta bilen ordentligt samt polera och vaxa!
Här kommer lite bilder:
Så såg bilen ut när jag köpte den. Sänkt med sänkfjädrar samt lite sminkad på utsidan
Emblemlös grill och klarglaslyktor
Så ser bilen ut i skrivande stund. Har hänt lite sen jag köpte den!
Skulle gå att få ner den lite till.
Ny inredning köptes i påsk. Komplett GTI inredning!
Low and slow?
Det var några bilder det! Kommer uppdatera här allt eftersom det händer saker med bilen!