Hej!
Som rubriken säger, jag är ute efter en ny huvudenhet, men eftersom jag inte är så insatt är det rätt så svårt att bestämma sig för vilken som är passande..
Om jag börjar med priset då, det får kosta runt ca. tusenlappen upp till 1500..
Tänkte även uppgradera bilens "ruttna" högtalare(originalhögtalare - Audi 100 från -94)
Har för mig att det är 4" i framdörrarna och 5,25" i hatthyllan..
Hade tänkt sätta in en bas också, 10"/12", inte säker vilken storlek och om jag skall ha en bas eller dubbla basar.
Då behöver man även en huvudenhet som kan leverera..
Jag är ute efter ett BRA ljud, men då menar jag inte för tävlingsbruk, utan det skall låta bra, och med hyfsat bra tryck.
Är rätt så kräsen när det gäller att ljudet skall låta bra, men är inte så insatt i vilka produkter som är bra och vilka som är skit
Då huvudenheten är en rätt så viktig komponent i bilens ljudsystem så skriver jag härmed vad jag är ute efter och vad jag har för krav.
Jag bryr mig inte om DVD eller Hej-kolla-vilken-snygg-belysning, utan vill ha en BRA huvudenhet som heter kvalité.
Belysningen skulle jag helst se att den är orange-aktig eller orange-röd, då jag vill att den skall matcha bilens originalbelysning.
Har en billig huvudenhet nu med skrikig blå färg och det är inte endast färgskillnaden som är störande utan även styrkan från belysningen är rätt påtaglig, på ett obehagligt sätt. Med det sagt, stark klarblå färg som belysning, nej tack.
Ljudet är prio 1, belysningen är sista prioritet..
Andra krav är:
*Kan spela upp brända CD-R/CD-RW skivor
*kan spela upp mp3-filer
*kan kopplas till en mp3-spelare? Vet inte om det här är standard eller ej, men trevligt om man kunde koppla in en mp3-spelare med usb-uttag..(Använder dock inte Ipod eller liknande så det är inte nödvändigt med Ipod-support)
*inbyggd MOSFET-förstärkare (kanske är standard idag?)
Gjorde en snabb jämförelse på prisjakt.se, finns några att välja mellan..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=81 … 125,819847Vill gärna höra feedback på vilka som är värt att satsa på och vilka man skall undvika
Finns det någon annan bra huvudenhet som inte finns med på prisjämförelsen, så tipsa gärna..