3909
Sök

Spelar ur fel högtalare med aux kabel volvo 940

95 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
hejsan alla glada;)

har en 945-94  turbo  med en denver stereo - CAD-495 tror jag den heter  samt en 12" kenwoodbas med mutantx nw280 slutsteg (ingen värstingsetup men duger åt mig)

problemet är att med cd/usbminne/minneskort spelar den klockrent

skaffade en aux kabel för att kunna spela spotify genom telefonen i bilen MEN problemet är att när jag spelar med spotify spelar den  bara ur "skrikarna"? ( högtalarna ovanpå instrumentbrädan) och lite ut basen och det låter förjävligt tongue
spelar jag däremot genom telefonens minneskort så spelar den klockrent på alla högtalare igen

har gått igenom allt jag hitta i inställningsväg i spotify och på stereon (fader-bal-osv) men får det inte rätt hmm

MVH johan

742 Inlägg
30 april 2012
Låter som spotify eller telefon O/S problem! Testa att uppdatera bägge till en början.

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

108 Inlägg
30 april 2012
Har du tryckt i kontakten ordentligt ? Kan vara ett litet "stopp" innan den är riktigt i som kräver lite mer kraft.

95 Inlägg
30 april 2012
Trådstartare
andraax : hur menar du? jag har avinstalerat och ominstalerad spotify och startat om telefonen iaf utan resultat hmm'

wolw: ja dom sitter i för det spelar klockrent ur alla högtalare när jag spelar från telefonens minneskort (inlagda låtar) hmm

Land-Rover Allergiker
65 Inlägg
30 april 2012
Om du har möjlighet, så prova att testa med en annan kabel, alternativt annan ljudkälla som också har 3,5 mm plugg.

LÄTTA - För oss som inte har råd att trimma

309 Inlägg
1 maj 2012
Jag har nästan likadant problem! Eller ja, jag har kenwood med bluetooth, det är samma för mig när jag ska spela från spotify så är det inte alls lika bra ljud, det kommer ingen bas utan spelar bara från framsystemet.

Sök