STOR samlad update från de senaste dagarna så ni verkligen får se vad vi höll på med!
Ny magnetspole då den gamla var sopor
Högtalarlådebygge, inte en rät sida någonstans så det blev lite pusslande
Blev bra tillslut! Tajt som det ska vara!
Molle klipper till mall till sidorna
Jag checkar av så alla 16 högtalare får plats o det gick fint!
Lådan klar! Hade gått att få den mycket bättre om det inte vore för våran tispress och bara tillgång till sticksåg
Men lackade den svart inuti ialllafall så det såg någorlunda snyggt där i
Det var allt för den dagen!
Dagen efter körde vi vidare med att såga ur hål till högtalarna och fixa neonet på 60st röda LED
Jag verkar dock ha en känslig kamera för sådär punktigt ser det INTE ut i verkligheten!
Sen klädde vi lådan och började löda ihop en massa kablar så alla 4kanaler fick en belastning på 4ohm vardera.
Under tiden fick Danne klippa till vårat golv
Sista 8 kablarna löds fast!
Färdigt!
Golvet
Färdig!!!
Sen var det dags för den stora dagen!
Laddad, städad och redo för show!
Pålastad för att tas till skolan
Väl på skolan så var jag tvungen att ställa in ljudet då vi hade kopplat ur stereon en gång, då började vi få en hel del fönstertittare och det slutade med en hel del folk som kom och kollade när jag tog ärovarvet i 4-7km/h med full volym på stereon! Och vi fick våran lärare att köra den, precis som vi lovade honom i början av projektet (vilket han för övrigt inte trodde på skulle vara möjligt)
Lät på honom som att det blev ett MVG, men han var tvungen att kolla våra loggböcker osv.
Sen blev det att städa upp allt på betongindustri och ställa tillbaka henne tills vi städat upp på nästa parkeringsplats för henne
Det var allt för nu!
Nu ska vi ut på praktik o skaffa oss jobb sen ta studenten!