3370
Sök

Toning av rutor, vad gäller enligt lagen mm.

37 Inlägg
18 september 2006
Trådstartare
Tjena gott folk,
Ville bara ha lite klargöring i vad som gäller, är det olagligt att tona framrutan och sidorutorna fram ? Vilken mörkhetsgrad är medium ? Nån som vet nåt bra ställe som kan fixa det i malmö trakten ?
tack på förhand

Better to reign in Hell, than to serve in Heaven

med lem
1 147 Inlägg
18 september 2006
det e inte tillåtet fram o även om de hade vatt det så finns det ju inga fördelar.. man ser ju knappt nått när det blir mörkt.. dock e mina framrutor tonade, men det får va eftersom besiktningen släppte igenom det.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
18 september 2006
80% ljusgenomsläpp på framrutan och 75% på sidorutorna fram har jag för mig att de ska va.
Senast redigerat av laazy (18 september 2006)

37 Inlägg
18 september 2006
Trådstartare
Undrar bara om det blir snyggt när man har bak- och bakre sidorutorna tonade och sen de andra vanligt ?

1 926 Inlägg
18 september 2006
Det är väl snyggt om du tar mörkt bak o ljusare fram.

Billackerare
737 Inlägg
18 september 2006
Spelis skrev:
Det är väl snyggt om du tar mörkt bak o ljusare fram.

Neeee... snyggast är det med röktonat runt om. Det har jag på alla mina 3 bilar. Snyggt snyggt snyggt.. smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo

Fartdåre
286 Inlägg
18 september 2006
En Smakfråga men tycker de snyggast runtom hursomhelst

278 Inlägg
18 september 2006
jag har tonat mina rutor på min a-traktor 740 framruterna också men va säger polisen tongue

638 Inlägg
18 september 2006
Du får ha tonat fram OM det är från fabrik. Ljusgenomsläppet är jag dock inte helt hundra på tror det är 80%

Däremot får du INTE lägga någon som helst film på framrutorna. Eller eftermontering av solfilm.

Kommer väl nånting här snart!

4 822 Inlägg
18 september 2006
Då var det dags igen då för femtio elfte gången  www.vv.se/templates/page3____12314.aspx

laazy skrev:
80% ljusgenomsläpp på framrutan och 75% på sidorutorna fram har jag för mig att de ska va.

Nopp,Vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 %. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %. Kravet gäller både inifrån och utifrån. (finns att läsa i länken åvan)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

37 Inlägg
19 september 2006
Trådstartare
tack så mycket för alla svar, nu vet jag, ska bara hitta nån i malmö trakten som kan fixa det åt mig oxå wink

Sök