3220
Sök

Öppen fråga om heder & moral

22 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
I eftermiddag kommer en fin kärra hämtas ut från Borås Porsche-center, nyservad & nybesiktad inför säsongen.
(lät dyyyrt enligt ÄGAREN)

/J

5 710 Inlägg
16 maj 2012
Jocke_Bson skrev:
I eftermiddag kommer en fin kärra hämtas ut från Borås Porsche-center, nyservad & nybesiktad inför säsongen.
(lät dyyyrt enligt ÄGAREN)

/J

Liiite utanför ämnet?

mvh Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

22 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
Det är samma bil det handlar om, men upplevs det som galet protesterar jag inte!
Moderator har alltid sista ordet, forum  ska alltid skötas av dom som är bäst på det!
Tack för påpekandet, tar åt mej & lär mej nåt i dag igen!

MVH/J

782 Inlägg
16 maj 2012
Jag hade faktiskt inte brytt mig så mycket, det är ju knappast som så att den som lagt ut bilderna lånar den riktiga bilen, TS kompis förlorar ju inget på att bilderna ligger uppe.

Vad den som lägger ut bilderna tjänar på det vet jag inte förutom att bli populär på nätet o det är väl ungefär lika coolt som ärtsoppa.

Om nu TS kompis skulle få för sig att åka o strypa den stackaren som lagt upp bilderna så tycker jag det är moraliskt rätt.

22 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
Om man nu ska se en del av det komiska i hela historien som ligger till grund för denna tråd:
Nu råkar jag av naturliga orsaker veta hur gammal den som påstår sej äga nån annans bil är...
Om han då som han påstår sej ägt, fordonet i fråga, i ett antal år bör han ha dominerat både Majblomme- & jultidningsförsäljningen i byn å det grövsta....(runt 350 papp måste bli en massa mil på cykel)

Lite allvar på detta kanske?
En hypotetisk fråga till Garagets beskyddare, forumets moderatorer:
Regelverket som alla änvändare uppmanas, & säkert majoriteten säkert gör, är det flexibelt i vissa tolkningsfrågor, tex om någon påstår sej ha "tillgång" till ett fordon, gäller uppgiftlämnarens ord då eller kollas detta upp ?
Kan man "ringa nån" som säger att det är ok?
Om så är fallet, riskerar inte hela idén, med allt Vi användare säger & påstår oss göra här, skapa rena vilda västernmentalitet typ "jag vrider ihop en historia & ser om nån upptäcker det"...

Bröder & systrar, ha en bra dag!
/JB
Senast redigerat av Jocke_Bson (17 maj 2012)

624 Inlägg
17 maj 2012
varför reagerar ingen moderator?!konfrontera killen och banna honom.., vad är problemet!?

who´s the man?

22 Inlägg
18 maj 2012
Trådstartare
Den stora frågan jag fortfarande saknar ett svar på är "Varför" man försöker förvärva respekt, ära & uppskattning med hjälp av sk "lånta fjädrar"?
Är det så att nån tror sej hittat ett alternativt sätt att "bli nåt" istället för att som, Geiros,Jonny Moberg & liknande stora föredömen i landet, lägga sin själ på sin vision?

Det kanske börjar bli dax att Garagets Beskyddare statuerar ett exempel på otillåtet nyttjande av "annans bil"
som när  "Herr-jag-vill-synas-så-jag-lånar-nån -som-inte-säger-nej:s-bil" nu så uppenbart gör detta?
Sen undrar jag, Hur känner Ni som ev lagt en massa hurrarop, beröm & 5-poängare på en sån kille?
-Skitsamma, snygg bil?
-Cool kille, "köpte" svindyr kärra när han fortfarande gick i kortbyxor?
-Vem bryr sej? (uppenbarligen jag & några tjurskallar till...)

Vad kommer att hända om nu fler börjar "passera gå" utan att betala?
Administratörer & moderatorer av detta fantastiska & uppskattade mediamonster till forum:var rädda om Er skapelse som så många älskar & låt dom som inte vill "spela enligt Era regler" göra det nån annanstans!
(i sitt eget garage verkat funka för dom flesta, stalltips med lågt odds!)

MVH/J

5 198 Inlägg
18 maj 2012
Det finns ju flera lösningar på detta.. dels kan man ange regnummer när man reggar bilen på sidan och finns det dubletter så ska det komma i ett mess till Moderatorerna som kollar upp detta.. alt att man anger behörighetskoden som finns på ägarbeviset.. lär ju inte va allt för avancerat att fixa till.

Rumpmas
3 860 Inlägg
20 maj 2012
Jocke_Bson skrev:
Den stora frågan jag fortfarande saknar ett svar på är "Varför" man försöker förvärva respekt, ära & uppskattning med hjälp av sk "lånta fjädrar"?
Är det så att nån tror sej hittat ett alternativt sätt att "bli nåt" istället för att som, Geiros,Jonny Moberg & liknande stora föredömen i landet, lägga sin själ på sin vision?

Det kanske börjar bli dax att Garagets Beskyddare statuerar ett exempel på otillåtet nyttjande av "annans bil"
som när  "Herr-jag-vill-synas-så-jag-lånar-nån -som-inte-säger-nej:s-bil" nu så uppenbart gör detta?
Sen undrar jag, Hur känner Ni som ev lagt en massa hurrarop, beröm & 5-poängare på en sån kille?
-Skitsamma, snygg bil?
-Cool kille, "köpte" svindyr kärra när han fortfarande gick i kortbyxor?
-Vem bryr sej? (uppenbarligen jag & några tjurskallar till...)

Vad kommer att hända om nu fler börjar "passera gå" utan att betala?
Administratörer & moderatorer av detta fantastiska & uppskattade mediamonster till forum:var rädda om Er skapelse som så många älskar & låt dom som inte vill "spela enligt Era regler" göra det nån annanstans!
(i sitt eget garage verkat funka för dom flesta, stalltips med lågt odds!)

MVH/J

Men anmäl bilen så försvinner den, eller hur svårt kan det vara? Just nu gnäller du bara om att någon lagt upp någon annans bil, fastän alla i tråden håller med dig om att det inte är Ok. Så anmäl bilen istället, eller berätta vem det är så anmäler någon annan. Som sagt, vad är problemet?
Senast redigerat av Andromeda (20 maj 2012)

22 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
Detta löste sej i fredags...så...har inget mer att tillägga...

MVH/JB

5 710 Inlägg
21 maj 2012
Va bra att det löste sig!

Vill bara klargöra att det inte är moderatorerna som sköter bilarna.
Moderatorer = forumet
Administratörer = bilarna

MVH Jonas
..............

Sök