hej nu äre så att mina växlar på calibran bara hoppar ur när man kör, jag kan köra med bilen ca 2 min sen hoppar växlarna bara ur? växelreglagen och spaken rör sig inte och det funkar att koppla och alla växlarna funkar, sen när ja har en växel i så kopplar jag och startar om bilen så funkar det att köra bilen sen försvinner växlarna helt igen men dom funkar när ja startar om bilen igen och kan köra ca 2 min sen blire samma fel igen? och det spelar ingen roll om jag kör lungt eller om ja varvar ur alla växlarna det blir samma fel igen:( någon som vet vad felet kan vara?
då växlarna hoppar ut så kan lamellena va slut eller troligtvis några kulager som hoppat från plats hur som helst så e det någ bäst att plocka ner lådan o kolla igenom det
då växlarna hoppar ut så kan lamellena va slut eller troligtvis några kulager som hoppat från plats hur som helst så e det någ bäst att plocka ner lådan o kolla igenom det
hur menar du med lamellerna ?? ja hittade troligen felet för drivknuten va glapp in mot lådan så ja tog bort den så hade drivknuten gått av och ramlat ner i lådan visade det sig när ja rev den men hittade inga fel eller något trasigt i lådan alls så den är tbx monterad men har inte haft lusten eller orken att skruva dit dom sista 15 skruvarna:|
hur menar du med lamellerna ?? ja hittade troligen felet för drivknuten va glapp in mot lådan så ja tog bort den så hade drivknuten gått av och ramlat ner i lådan visade det sig när ja rev den men hittade inga fel eller något trasigt i lådan alls så den är tbx monterad men har inte haft lusten eller orken att skruva dit dom sista 15 skruvarna:|