det underlättar när man skall göra den riktiga adaptern det var förvånansvärt enkelt att göra en adapter för att få det att passa. dock så fick dom undre hålen till stötdämparen användas så det kommer medföra att det blir en del camber på däcken utan att justera topplagring, vilket igentligen inte är något negativ .
"If freedom is outlawed, Only outlaws will be free!"
har varit ganska dött på att skruva med BMWn trotts att det behövs. Detta beror mycket på att vardags bilarna gått sönder efter varann .. och nu är det bara en vecka kvar tills det är dags att köra på Sala Racing Park och bilen står fortfarande på pallbockar, det som det fixas med just nu är större broms ok fram samt 30% mer styrvinkel, dock kan vi inte utnyttja det fullt då däcken tar i krängningshämmaren samt innerskärm, isf behöver breddade länkarmar , kanske blir nått att skaffa i vinter?.
"If freedom is outlawed, Only outlaws will be free!"
det har inte hänt så jätte mycket på bilen förutom att bromsarna fram har byggts färdigt. sen att vi har upptäckt att slangen till mapp sensorn i boxen inte klarar av värme fast det är fixat nu
nu blir det lite förbättringar i vinter är det tänk.
Börja igår med att plocka bort fronten, kylaren och triggar hjulet för att se om man kunde konstatera var det lilla olje läkarset som uppstod vid sista körningen. Visar sig att det kommer från ventilkåpan, ena bulten är det gäng paj på.
Sen har man fixat seg ett fäste för servopump
Montera på servo pump
Men när det skulle på motorn så visade det sig att det inte passade på fästet som satt där..... Den delen som är vid pilen, måste man ta bort för att få det att funka, såg jag när jag var på skroten idag för att ta generator fästet från den motorn som servopumps fästet kommer ifrån.
här är en bild på vad som kanske kommer att komma på i vinter om man hinner Holster HX50 turbo
när generatorn skulle komma på plats så vart det lite knepigt, passade inte på fäste så då vart det att försöka att tillverka ett fäste så att det skulle passa. men efter några försök och tänkande så gavs det upp. Och så bar det av till skroten för att skaffa en generator som passa.
när man endå var på skroten så vart det en e46 styrväxel som fick följa med tillbaka till garaget. det blir nästa veckans bestyr.
här är lite bonus bilder.
nya fälgar ska bara få lite färg och däck......
Förhoppningsvis så kommer det att se ur ungefär så hör i vår
Passa på att köpa e46 länkarmar å släng på det är som natt och dag att köra med Mvh
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
har redan e46 länkarmar på plats med egen till verkade lollipopps
Lollipopps? :S
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
här är bild på våra special fästen till länkarmarna, Funkar förvånansvärt bra faktiskt! just här är det dock bara en "mock up" har ingen bild på den färdiga produkten vad jag kan hitta iaf...
Senast redigerat av FordMatte (27 november 2013)
"If freedom is outlawed, Only outlaws will be free!"
nu så har man lyckats att få bort rattaxelknuten, vart att kappa sönder busningen för att få bort den.
när rattaxelknuten hade kommit bort så var det bara att börja montera styrväxeln, efter att fått prova sig fram med lite olika brikor storlekar så kom även styrväxeln på plats
sen upptäcktes det att fästet för rattaxelknuten inte är det samma som på e30, e46 är större. Så efter lite funderingar på hur man skulle lösa det, så vart det att börja bygga en adapter mellan e46 till e30.
blir att fortsätta med det bygget nästa gång man kommer ut.
Så där då har man varit ute i garaget och härjat lite.
skaffade lite servoslangar men visade sig att man fick modda om en av slangarna lite gran
sen så har man fått för sig att man kanske ska ha 18 tum på fram, blir lite trågt........ men det visar väl sig lite mer hur det blir när bilen står på marken.
lite annat man fått hem oxå som servo olje burks hållare, bromsreducerings ventil
sen vet jag inte riktigt vad jag fick för mig men det vart lite så här.......
men när jag ändå hade tagit ut motorn så tänkte jag att man ändå kunte titta till hur kopplingen mådde, med tanke på att jag tyckte att det var lite svårt att få i 1 och 2 på sista körningen.
tror inte att den mådde så himla bar den kopplingen.....får fundera på vad som ska göras här näst.