Hm...Godkänd lambda, CO1 samt CO2 med ett HC på dryga 950? Enda möjligheten som jag ser det är att bilen misständer rätt grovt, men det är lite svårförklarat att CO1 är OK, för då borde även den dra iväg över gränsvärdet (0.3 eller 0.5 brukar det vara). Iaf börja med en redig service, dvs olja,filter,luftfilter samt tändstift, dock tveksam till att det fixar din HC. Jag tror mer på misständningar, du borde höra/märka de. Det kommer säkert komma en del o säga "Katten är slut", vilket kan vara sant. MEN det finns ingen "katt" som rensar bort över 850ppm på HC-värdet, en välfungerande "katt" rensar uppåt 400-500ppm, typiskt är mer runt 300ppm. Misständningar kan bero på taskiga tändspolar, vanligast på tidiga bilar utan Vanos, dvs till o med 92 augusti har jag för mig.
Edit: En annan möjlighet är att bilen drar bra med olja, det kan förklara HC, men då borde även CO1 dra iväg kan man tycka då olja, precis som bensin, består av kolväten...
Senast redigerat av dawwe (17 maj 2012)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure