2512
Sök

Dodge dakota v6 till 360 v8

ja nu åker dodgen in i mini garaget och sexan ska lyftas ur och skeppas till stena metall.

66 965 Visningar
Uppdaterades senast 10 oktober 2016
188 Inlägg
3 juni 2013
Trådstartare
DeZa skrev:
ja precis, bara planera å planera så så lite som möjligt strular "förhoppningsvis" men bälgar blire på 540:in iaf när pengar å humör finns till de smile

jag var inne och kolla på din bmw och den ser skit fin ut smile air ride på den och den är fulländad.....

188 Inlägg
3 juni 2013
Trådstartare
WDB skrev:
Fy sjutton vad du kan bygga!

smida lite balkar och sånt fixar alla men jag undrar hur jag ska få till karossen så att den blir lika rå som din.. hehehe

112 Inlägg
3 juni 2013
tackar för de, men har tyvärr stått en tid då vattankanalen bakom motorn/ovanför växellådan bestämde sig för å ge upp.. har tyvärr komme lite ytrost å sån skit i i nedkant dörrar osv men gå å laga smile

188 Inlägg
4 juni 2013
Trådstartare
DeZa skrev:
tackar för de, men har tyvärr stått en tid då vattankanalen bakom motorn/ovanför växellådan bestämde sig för å ge upp.. har tyvärr komme lite ytrost å sån skit i i nedkant dörrar osv men gå å laga smile

Ofan inte kul.. du får kavla upp ärmarna och ge bmw'n lite love så hon inte förfaller för dej smile

112 Inlägg
4 juni 2013
pekkysson skrev:
DeZa skrev:

Ofan inte kul.. du får kavla upp ärmarna och ge bmw'n lite love så hon inte förfaller för dej smile

näe men en ska ju ha å göra ju smile inte kul om dom e för fina heller wink ha beställt lite delar nu så ska förhoppningsvis hosta igång om nå veckor smile

hur går de me ditt bygge då.? hänt nå mer elr e de krafthämtning på g.

188 Inlägg
4 juni 2013
Trådstartare
DeZa skrev:
pekkysson skrev:
DeZa skrev:

näe men en ska ju ha å göra ju smile inte kul om dom e för fina heller wink ha beställt lite delar nu så ska förhoppningsvis hosta igång om nå veckor smile

Ligger i soffan och bara slappar och drömmer om en färdig bil smile

112 Inlägg
4 juni 2013
pekkysson skrev:
DeZa skrev:
pekkysson skrev:

Ligger i soffan och bara slappar och drömmer om en färdig bil smile

helt rätt de e ju trots allt sommar smile

Layin frame
638 Inlägg
5 juni 2013
Ser väldigt bra ut det du gör! Kul att se framgång!

Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|

EVOLUTION GARAGE
366 Inlägg
10 november 2013
Hur går det för dig pekkysson? big_smile För mycket att göra i garaget för att hinna med projekttråden? tongue

188 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
WDB skrev:
Hur går det för dig pekkysson? big_smile För mycket att göra i garaget för att hinna med projekttråden? tongue

tjänare... garaget är lite dött för tillfället för jag snubbla över en mustang mamba som jag renoverar för fullt hemma i förådet. hehe

EVOLUTION GARAGE
366 Inlägg
188 Inlägg
22 november 2013
Trådstartare
fattar inte varför det är så jobbigt att ta tag i dodge projektet men det har vart en pina från start tror att det kan vara så att det är bilen som inte käns rätt... tittar lite efter en typ femtitals hytt av nått slag som man kan sätta på ramen..
WDB skrev:
Intressant, trevliga bilder. Få klart den fort nu big_smile Jobba på trucken smile

230 Inlägg
30 december 2013
Hur har jag kunnat missa detta projekt?! Du lägger verkligen ner ett riktigt fint jobb på trucken! Hoppas motivationen kommer tillbaka.

Blev förövrigt lite småkär i ditt blästerskåp, riktigt fint bygge!

Mvh Henka

188 Inlägg
5 januari 2014
Trådstartare
Riktigt kul att du gillar bygget smile
Det är ju så att herr länsman tyckte att jag inte behöver mitt körkort i vinter för att jag ej iakttagit väjningsplikt så jag kommer inte ut till garaget.  Men 18feb får jag lappen och då jävlar ska mekas..

337 Inlägg
5 januari 2014
pekkysson skrev:
Det är ju så att herr länsman tyckte att jag inte behöver mitt körkort i vinter för att jag ej iakttagit väjningsplikt så jag kommer inte ut till garaget.  Men 18feb får jag lappen och då jävlar ska mekas..

Åh fy fan va tråkigt med körkortet....Men det var inte så länge du blev av med det? Eller?

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!

188 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
Mickeymouse skrev:
pekkysson skrev:

Åh fy fan va tråkigt med körkortet....Men det var inte så länge du blev av med det? Eller?

Nä för fan som han dåren på transport styrelsen sa det är ju bara två månader du blir av med kortet smile  systemet är ju så att nån måste hängas när det blir en trafik olycka och denna gången blev det jag....

337 Inlägg
13 januari 2014
pekkysson skrev:
Mickeymouse skrev:
pekkysson skrev:

Nä för fan som han dåren på transport styrelsen sa det är ju bara två månader du blir av med kortet smile  systemet är ju så att nån måste hängas när det blir en trafik olycka och denna gången blev det jag....

Öh va.... någon skall hängas??

Men va fan när jag blev påkörd, så han som körde på mig genade på trottoaren och tog mig i sidan när jag blinkade höger en bra stund innan. Skyllde på att han blev bländad av solen som var i nackstödet.

Men hans försäkringsbolag ville ha till att det var mitt fel. (Min följdfråga blev ju, kan du visa mig var i trafikförordningen det står att man begår ett trafikbrott när man blinkar höger och svänger höger som följd av det.) Så skall jag erkänna att jag begått ett trafikbrott...

Men han fick inget för detta förutom att betala mitt försäkringsbolag.

Men snart är ju den 18 feb, så tyvärr bara att härda ut:(

//Micke
Senast redigerat av Mickeymouse (13 januari 2014)

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!

188 Inlägg
14 januari 2014
Trådstartare
det var ju bra att du stod på dej där.. i mitt fall så blev jag på körd bakifrån av en gigant till lastbil strax efter jag kört ut på huvudled och efter ett halvår ringer en polis utan ens förhör eller nått bara säger att jo det är ju ett solklart fall grov vårdslöshet i trafik och körkortet kommer att ryka upp till tre år.. FAAAAAN heller sa jag det var ju inte mitt fel det var ju jag som blev på körd.. jahaaa säger hon men går du med på att ej iakttagit väjningsplikt så blir det bara 2000kr i böter och inget mer.. ok säger jag men bara om det absolut inte drabbar mitt körkort nej det kommer det icke säger hon.. jag betalar bötern och en vecka senare kommer det från transsport styrelsen att mitt körkort är indraget.. riktiga fullblods dårar om nån vill veta vad jag tycker....

4 146 Inlägg
19 augusti 2016
Hur går det här då? smile

Sök