Tacksam för tips nu. Ska sänka min volvo v70n 2,5t 06. Hur mycket ska man sänka för bästa resultat? Och ska man köpa bara fjädrar eller dämpare oxå? Mvh Andreas.
Jo det skiljer ju lite i pris om man bara köper fjädrarna. 70/70 den måste ha vart låg?
Ja den vart låg jag körde bara med 17 tums fälgar gillar när det går fort i kurvorna
Han som har den nu har sänkt den lite till å kör med 19 skrapar ju lite men värst är nog att avgassystemet går i marken om det kommer en liten sten osv
Räcker med bara fjädrar.. om du vill. gå in på chassit.se och kolla där har du lite alternativ.. ja kör deras sats med 55/40 fjädrar och dom mjukare dämparna "svarta". Dom på vparts är dom hårda "gula". 55/40 låter mycket men den sänks inte så mycket som det står den sänks ungefär 35mm Bak 27mm Fram.. har mätt på 2 bilar med samma sats
Hej, jag har kört med 45/35 från vparts.se i drygt en sommar, fungerade fint. Förra veckan köpte jag även deras G&M sportdämpare och monterade dom. Bilen blev lite stötigare och bilen kränger inte lika mycket längre. Mvh
jag kör fortfarande med orginaldämpare lite svampig vid gupp i vägen men samtidigt bekväm då den inte är så stötig.. börja med fjädrar och se vad du tycker är inte så avancerat att byta dämpare vid ett senare tillfälle
Hejsan. Bytte till 55/40 idag, vart jävligt nöjd med sänkningen men såg att jag hade nivå reglering. Lär jag beställa på vparts för ca 600kr eller går det att fixa till själv? Den på vparts står det sats till hö + vä bak, men jag har bara vä bak.