tjenare igen nu har jag nollat alla felkoder och får 1.1.1 och 1.1.1 har även startat bilen och kollat felkoderna igen så nu får jag fel kod 1.1.1 . 1.1.1
räcker inte att bara starta bilen när du nollat felkoderna. du måste köra en liten stund och om du fortfarande har fel kod så kommer dom komma upp igen Men kolla lamdasonden, min lampa lös inte men det visade sig att den hade ballat ur totalt , gick ialf från 1.5/1.6l milen till runt 0.9/1.0l/mil
smekallracing: ska kolla om en kan få tag i en beg kallstarts givare.. hmm menar du själva pumen i tanken eller den under bilen??.. för drar man ur den där bak går väl inte bilen.. men tack för tipset..
Cheffer: den har gått runt 28 tusen, tidigare ägare har haft den många år och den har varit pedantskött i hans ägo. men ska kolla över filter och olja.. rotor och fördelare är nya likaså kablar och tändstift. ligger en LMM i bilen var en som tipsa mig om den igår.. kan kolla lambda oxå.. för låg på e6 igår och den tände sig men vred av och på nyckeln och den slocknade.. på bess är de endast värdena som är fel sen är den godkänd...
ska börja pendla en del vet att volvo inte är ett bra pendel exempel men fick bilen till bra pris och på avbet då min ekonomi är långt förbi - strecket tyvärr..
sen är de den nyare tändningen på skiten. typ plast röret på 850 LMM och en annan tändspole.. gillar ej detta men.. ska kolla vad jag kan få till.. 0.7 tror jag ej men 0.8 kan jag önska att den drar..
men som sagt har du någon lamda eller lmm så prova byta dom dom med och se skillnad och ge han ny olja och stift så har du nog en bil igen men man kan alltid få det billigare ;-)