3505
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
Jading
26 mars 2013
Trådstartare
#181
Erajk skrev:
Roliga nyheter med singelsnurra! smile Snyggt jobbat!

Tack så mycket! Ja det kommer nog bli bra hoppas jag smile en heldel enklare att ha o göra med när det väl e klart, felsökning blir ju extremt mycket lättare utan 7meter av hell smile

964 Inlägg
26 mars 2013
#182
Jading skrev:
Rovers skrev:
Jading skrev:

Vart lite impulsivt bestämt att köra singel istället wink var så mycket som inte såg bra ut när jag öppnad upp under UIM tyvärr hmm förstår inte riktigt hur bilen kan ha gått så pass bra som den gjorde yikes

Ok då förstår jag..  Jävligt skönt att bli av med dubbelsnurrorna med bihang måste jag säga. Va blir det för turbo? effektmål?

Ja det är i princip bara för o bli av med allt vaccum skit som jag gör det.
Finns inget egentligt effektmål med det hela tyvärr eftersom time attack serien sätter restriktioner på att effekten inte får bli högre än fullt BPU med Efini snurror + 10% med eftermarknads turbo. så kanske runt 360-370hk?

Det är ett Hks t04 kit smile lär ju troligen bli att åka på lågt ladd hmm

Fast tror inte du får köra med med lägre ladd för att klara dessa 10% utan turbon ska max klara +10% vad jag förstått, eller har du sökt dispans?

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

Jading
27 mars 2013
Trådstartare
#183
Antonicracing skrev:
Jading skrev:
Rovers skrev:

Ok då förstår jag..  Jävligt skönt att bli av med dubbelsnurrorna med bihang måste jag säga. Va blir det för turbo? effektmål?

Ja det är i princip bara för o bli av med allt vaccum skit som jag gör det.
Finns inget egentligt effektmål med det hela tyvärr eftersom time attack serien sätter restriktioner på att effekten inte får bli högre än fullt BPU med Efini snurror + 10% med eftermarknads turbo. så kanske runt 360-370hk?

Det är ett Hks t04 kit smile lär ju troligen bli att åka på lågt ladd hmm

Fast tror inte du får köra med med lägre ladd för att klara dessa 10% utan turbon ska max klara +10% vad jag förstått, eller har du sökt dispans?

Jag ska ringa o prata med dem i morgon angående det. jag har inte så mycket val att konvertera till singel, eftersom det såg så pass illa ut under UIM så att det fanns risk att tro att motorn skulle rasa om man pressade den lite på bana alt lägga lika mycket pengar på att laga systemet som det kommer kosta för mig o singla.

Om man kan upp visa bänk papper borde det ju vara okey? vad spelar det egentligen för roll att den kan prestera mer om den inte gör det? menar det är ju bara en nackdel för mig efter som jag får ett sämre register mer katchup?

alt att man får tag i någon billig lite turbo eller om inte annat borde kanske gå att plocka isär twinsen och bara köra på turbo nr2 som singel? spånar på lite nu bara smile

om du kommer på nån vettig ide är jag i idel öra smile vet du någon vettig turbo som presterar 10% av efini? det går att komma upp ca 360-380 hk med Fullt bpu på efini turbosen (http://www.zatzy.com/teknik/153917-trim … -94-a.html  wankel kungen Gzon som uttalat sig) och sen 10% = 396-398Hk, hur mycket går det att komma i med T04:an? Verkar vara många som hamnar mellan 380-400hk+

964 Inlägg
27 mars 2013
#184
Jading skrev:
Antonicracing skrev:
Jading skrev:

Ja det är i princip bara för o bli av med allt vaccum skit som jag gör det.
Finns inget egentligt effektmål med det hela tyvärr eftersom time attack serien sätter restriktioner på att effekten inte får bli högre än fullt BPU med Efini snurror + 10% med eftermarknads turbo. så kanske runt 360-370hk?

Det är ett Hks t04 kit smile lär ju troligen bli att åka på lågt ladd hmm

Fast tror inte du får köra med med lägre ladd för att klara dessa 10% utan turbon ska max klara +10% vad jag förstått, eller har du sökt dispans?

Jag ska ringa o prata med dem i morgon angående det. jag har inte så mycket val att konvertera till singel, eftersom det såg så pass illa ut under UIM så att det fanns risk att tro att motorn skulle rasa om man pressade den lite på bana alt lägga lika mycket pengar på att laga systemet som det kommer kosta för mig o singla.

Om man kan upp visa bänk papper borde det ju vara okey? vad spelar det egentligen för roll att den kan prestera mer om den inte gör det? menar det är ju bara en nackdel för mig efter som jag får ett sämre register mer katchup?

alt att man får tag i någon billig lite turbo eller om inte annat borde kanske gå att plocka isär twinsen och bara köra på turbo nr2 som singel? spånar på lite nu bara smile

om du kommer på nån vettig ide är jag i idel öra smile vet du någon vettig turbo som presterar 10% av efini? det går att komma upp ca 360-380 hk med Fullt bpu på efini turbosen (http://www.zatzy.com/teknik/153917-trim … -94-a.html  wankel kungen Gzon som uttalat sig) och sen 10% = 396-398Hk, hur mycket går det att komma i med T04:an? Verkar vara många som hamnar mellan 380-400hk+

Val av turbo har jag ingen anning om, håller inte på med dom motorerna heller och sista året jag har en wankel tyvärr.

Skillnaden om den kan prestera bättre eller inte är ju att du utan problem skulle kunna få 100hk med hjälp ev en knapptryckning.
Så även om du är har bänkat den för 400hk men skulle kunna prestera 500hk.
Påhittade siffror nu men du förstår vad jag menar, vem kontrollerar att du bara kör med 400hk och inte 500hk på rakan t.ex?

Årets regler är extremt oklara och man får tolka dom fritt verkar det som så jag vet inte om det är okej men det var bara en tanke att ta frågan med dom.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

Touch by U
910 Inlägg
27 mars 2013
#185
okej... Men se till att vara hemma på normala tider så ka njag lova att det finns tid för folk att komma förbi smile (så länge du säger till när du ska till garaget) wink

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil

754 Inlägg
27 mars 2013
#186
Du kan ju faktist plocka bort allt vacum OCH köra med orginalturbos smile


Jading
27 mars 2013
Trådstartare
#187
Fprobban skrev:
okej... Men se till att vara hemma på normala tider så ka njag lova att det finns tid för folk att komma förbi smile (så länge du säger till när du ska till garaget) wink

Jag kommer vara där hela dagen i morgon wink

Jading
27 mars 2013
Trådstartare
#188
Antonicracing skrev:
Jading skrev:
Antonicracing skrev:

Fast tror inte du får köra med med lägre ladd för att klara dessa 10% utan turbon ska max klara +10% vad jag förstått, eller har du sökt dispans?

Jag ska ringa o prata med dem i morgon angående det. jag har inte så mycket val att konvertera till singel, eftersom det såg så pass illa ut under UIM så att det fanns risk att tro att motorn skulle rasa om man pressade den lite på bana alt lägga lika mycket pengar på att laga systemet som det kommer kosta för mig o singla.

Om man kan upp visa bänk papper borde det ju vara okey? vad spelar det egentligen för roll att den kan prestera mer om den inte gör det? menar det är ju bara en nackdel för mig efter som jag får ett sämre register mer katchup?

alt att man får tag i någon billig lite turbo eller om inte annat borde kanske gå att plocka isär twinsen och bara köra på turbo nr2 som singel? spånar på lite nu bara smile

om du kommer på nån vettig ide är jag i idel öra smile vet du någon vettig turbo som presterar 10% av efini? det går att komma upp ca 360-380 hk med Fullt bpu på efini turbosen (http://www.zatzy.com/teknik/153917-trim … -94-a.html  wankel kungen Gzon som uttalat sig) och sen 10% = 396-398Hk, hur mycket går det att komma i med T04:an? Verkar vara många som hamnar mellan 380-400hk+

Val av turbo har jag ingen anning om, håller inte på med dom motorerna heller och sista året jag har en wankel tyvärr.

Skillnaden om den kan prestera bättre eller inte är ju att du utan problem skulle kunna få 100hk med hjälp ev en knapptryckning.
Så även om du är har bänkat den för 400hk men skulle kunna prestera 500hk.
Påhittade siffror nu men du förstår vad jag menar, vem kontrollerar att du bara kör med 400hk och inte 500hk på rakan t.ex?

Årets regler är extremt oklara och man får tolka dom fritt verkar det som så jag vet inte om det är okej men det var bara en tanke att ta frågan med dom.

Sant, hade inte tänkt på det..
Men jag har iaf pratat med time attack och det är hur lugnt som helst med TO4e smile

Jading
27 mars 2013
Trådstartare
#189
Rovers skrev:
Du kan ju faktist plocka bort allt vacum OCH köra med orginalturbos smile

Jo så kan man ju göra, men det e fortfarande mycket bi-funktioner och en del vaccum kvar. plus nu blir väldigt lätt sen om man vill ha mer mos smile

Jading
27 mars 2013
Trådstartare
#190
Även idag har det hänt lite grejer, först var jag och provade Stolar hos Street and track. Jäklar vad mycket snyggare dom var i verkligheten, dom var även bekväma (tror dock att jag kommer behöva införskaffat ett ländstöd) dessutom så dom lär sitta som en smäck i sjuan. smile
http://www.streetandtrack.se/butik/ltec-pro-plus-fia/

Fortsatte rensa under UIM, mycket grejjer alltså.. Garanterat något negativt med wankel är ju utrymmet i motor rummet.. Det är något sjukt trångt och bökigt att komma åt saker o ting vilket gör att det tar vääääldigt mycket tid..

https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-e64ceea2efbf43366ca7e80795a1605f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-2978405cf2f33d6c18eb247ea6504857.jpg

ursäkta bildkvaliteten, batteriet var nästan urladdat o då kan man inte använda blixen på samsung.. hmm

Har även pratat med Micke på Time Attack idag och fått TO4e snurran godkänd smile bara hoppas på att jag hinner få ihop allt bara tongue

peace

142 Inlägg
27 mars 2013
#191
demontera org turbos - det värsta skiten jag gjort med bilen... så jävla trångt!

Projekt mazda rx7 "Azureus-7" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264308
www.an88.seAN-kopplingar och slang.
www.dsgbutiken.se Sjukt bra service och hjälp.
www.vegoria.se Jobbet, allt möjligt bra!

964 Inlägg
27 mars 2013
#192
Jading skrev:
Antonicracing skrev:
Jading skrev:

Jag ska ringa o prata med dem i morgon angående det. jag har inte så mycket val att konvertera till singel, eftersom det såg så pass illa ut under UIM så att det fanns risk att tro att motorn skulle rasa om man pressade den lite på bana alt lägga lika mycket pengar på att laga systemet som det kommer kosta för mig o singla.

Om man kan upp visa bänk papper borde det ju vara okey? vad spelar det egentligen för roll att den kan prestera mer om den inte gör det? menar det är ju bara en nackdel för mig efter som jag får ett sämre register mer katchup?

alt att man får tag i någon billig lite turbo eller om inte annat borde kanske gå att plocka isär twinsen och bara köra på turbo nr2 som singel? spånar på lite nu bara smile

om du kommer på nån vettig ide är jag i idel öra smile vet du någon vettig turbo som presterar 10% av efini? det går att komma upp ca 360-380 hk med Fullt bpu på efini turbosen (http://www.zatzy.com/teknik/153917-trim … -94-a.html  wankel kungen Gzon som uttalat sig) och sen 10% = 396-398Hk, hur mycket går det att komma i med T04:an? Verkar vara många som hamnar mellan 380-400hk+

Val av turbo har jag ingen anning om, håller inte på med dom motorerna heller och sista året jag har en wankel tyvärr.

Skillnaden om den kan prestera bättre eller inte är ju att du utan problem skulle kunna få 100hk med hjälp ev en knapptryckning.
Så även om du är har bänkat den för 400hk men skulle kunna prestera 500hk.
Påhittade siffror nu men du förstår vad jag menar, vem kontrollerar att du bara kör med 400hk och inte 500hk på rakan t.ex?

Årets regler är extremt oklara och man får tolka dom fritt verkar det som så jag vet inte om det är okej men det var bara en tanke att ta frågan med dom.

Sant, hade inte tänkt på det..
Men jag har iaf pratat med time attack och det är hur lugnt som helst med TO4e smile

Fan vad bra smile

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

Jading
28 mars 2013
Trådstartare
#193
BraBanan skrev:
demontera org turbos - det värsta skiten jag gjort med bilen... så jävla trångt!

Det är helt sinnessjukt trångt! hur många bult sitter egentligen turbosen på? det går ju inte direkt o bara skruva loss grenröret och haka av turbosarna..

1308cc!!
430 Inlägg
28 mars 2013
#194
Kolla skiss i verkstadshandboken. Tror det är 5 eller 7st, var dock några år sen ja rev ut mina så minnet kan svickta tongue

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition

avdankad vietnam veteran
325 Inlägg
28 mars 2013
#195
ja vill med ha en verkstadshandbok?! yikes

1308cc!!
430 Inlägg
28 mars 2013
#196
Vikingson skrev:
ja vill med ha en verkstadshandbok?! yikes

Ja menar då de nerladdningsbara som finns på www.iluvmyrx7.com skulle vilja ha en orginal för högerstyrd rx7 men verkar vara omöjligt att hitta tongue

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition

Jading
28 mars 2013
Trådstartare
#197
Dea1982 skrev:
Kolla skiss i verkstadshandboken. Tror det är 5 eller 7st, var dock några år sen ja rev ut mina så minnet kan svickta tongue

Haha bra tänkt där.. hade handboken liggadens på datorn till o med tongue tur att man tänker ibland smile

1308cc!!
430 Inlägg
28 mars 2013
#198
Hehe i stridens hetta hinner man inte tänka big_smile

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition

Jading
28 mars 2013
Trådstartare
#199
Dea1982 skrev:
Hehe i stridens hetta hinner man inte tänka big_smile

haha precis man går på instinkt bara wink

Jading
28 mars 2013
Trådstartare
#200
Nu händer det mycket i garaget! smile

Dagens arbete smile

Nya coils + tändkabel smile vart dock bara kabeln som monterades
https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-5c63ae3970a134dcec84d26852039cd8.jpg

allt skit som åkt bort smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-5ffb120f43be157e0730770ce334d9aa.jpg

Här saknas det nått smile Hoppas på att de kommer på posten snart!
https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-cfed0a300d53900d9163abfb9a470463.jpg

Så skönt!
https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-a3b129502f7ce4c7696bd96297cf88b2.jpg

Tändkablarna på plats och ganska tomt runt om yikes
https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-13036dbc4365a1d95c4cf391dea1bbab.jpg

Någon av er som vet vad det här är? tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-bca6c18b25033819d28365c16e418738.jpg

känner nu iaf att jag börjar komma lite i fas med min planering!
Ska försöka ge mig på dom där jäkla spridarna i morgon, hoppas bara på att får någon tid i morgon till. Eller man kanske måste ta sig? Bara jag kan få tag i två 10 watts motstånd, borde kanske habkört på Dynamics high impendens 2000cc spridare istället. Hade man sluppit fixa med motstånd o grejer dock var dom sjukt dyra..

Glömde säga det men var o köpte 1680cc spridare igår av Rufus från SWR och fick se Gustav galna bil.. Den hade nått lite extra under huven!

Allt för idag!
peace
Senast redigerat av Jading (28 mars 2013)


Sök