Damasker kunder dom inte skicka med så blev tvungen att återanvända de gamla :<
Nu sitter bakaxeln monterad som den ska så nu är den färdig baktill!
Vart att knåpa ihop knutkorset också
Har lyckats rasat kylarsystemet på 2 bilar inom en vecka nu i detta väder så det blir att laga detta innan jag fortsätter med pickupen! Återkommer med updateringar inom kort
Prem lagd! Den blir riktigt fet när du höjt den så mycket! skönt att du varit snäll i år så tomten till och med gav julklapparna i förskott! Lycka till i fortsättningen
Har inte updaterat på länge då det har varit mycket annat nu runt jul! Men här kommer en liten inblick på det som har hänt senaste tiden!
Eftersom den är färdighöjd baktill så har vi börjat med framvagnen.
Efter vi fått bort däcken så blev det till att avlasta torisionsstagen, fram med stora avdragarn så var detta inga problem.
Tanken var att avlasta stagen sedan slå dom ur splinsen i undre länkarmarna och torisionsnycklarna. Detta gick inge vidare då det satt något så fruktansvärt hårt vi gav upp efter säker 10h med en massa bankande..
Blir istället att demontera hela länkarmarna och allt som hör till för att sedan plocka ut länkarmar + torisionsstag i en del sedan slå isär det vid sidan om!
Dessa verkar ha varit med ett tag
Fick avvakta med att riva drivaxlarna då vi saknade 34 hylsa
oken Samt att vi gjorde samma sak på andra sidan.
Tur att det blir mycket nytt!
( Bonus )Sedan så hände det en mindre rolig olycka på fyllan så fick bli att börja riva på brukisen också
Ibland super man bort både de ena och de andra
I väntan på ny dörr och framskärm
Blir nog en sväng till garaget nu på söndag så kommer mer bilder då!
Kombination av ren klantighet och ja... Skulle öppna dörren när man va lite halvt lättfotad när jag satt i passagerarsätet och min kompis körde och skulle fickparkera. Då fick jag för mig att öppna dörren för att jag skulle ropa på lite folk.. vilket resulterade i att dörren råkade fånga upp en mycket välplacerad stolpe så den veks åt fel håll.
Denna skada fick centrallåset att balla ur, så när bilen stog på tomgång och ingen satt i bilen och jag öppnade bagageluckan sedan stängde den igen så låste centrallåset alla dörrar vilket gjorde att vi blev utelåsta och bilen var igång... Så låsmekanismen fick semesteransökan godkänd av ett järnspett..
Kombination av ren klantighet och ja... Skulle öppna dörren när man va lite halvt lättfotad när jag satt i passagerarsätet och min kompis körde och skulle fickparkera. Då fick jag för mig att öppna dörren för att jag skulle ropa på lite folk.. vilket resulterade i att dörren råkade fånga upp en mycket välplacerad stolpe så den veks åt fel håll.
Denna skada fick centrallåset att balla ur, så när bilen stog på tomgång och ingen satt i bilen och jag öppnade bagageluckan sedan stängde den igen så låste centrallåset alla dörrar vilket gjorde att vi blev utelåsta och bilen var igång... Så låsmekanismen fick semesteransökan godkänd av ett järnspett..
Okej lätt ju lite halvbra menmen ny dör och skärm så blir det där ju bra haha.