Pris vid lackning....

Karlzzon The One Evolution
25 maj 2005 · 1 627 Inlägg

Mr Lemon skrev:

Karlzzon The One skrev:
min e ungslackerad dom värmde till 70 grader färgen härda på 50 minuter

Men vad gör dom när dom ungslackerar....detaljer

vet jag inte dom lacka hela bilen

Fäll ner pungen och landa
Dotte funderare...
26 maj 2005 · 83 Inlägg

Kan ju bara tilläga mitt förra inlägg att lacken är INTE genom härdad efter värmehärdning. Lacken anses efter värmning vara så pass härdad att den tål att börja användas. Lacken kommer dock att fortsätta avdunsta under kanske ett par månader efteråt innan full hårdhet uppnås..

MVH Jocke

BMW 535d (2008)
Mr Lemon Satans Kung
26 maj 2005 · 467 Inlägg

Dotte skrev:
Kan ju bara tilläga mitt förra inlägg att lacken är INTE genom härdad efter värmehärdning. Lacken anses efter värmning vara så pass härdad att den tål att börja användas. Lacken kommer dock att fortsätta avdunsta under kanske ett par månader efteråt innan full hårdhet uppnås..

MVH Jocke

Kul nu förstörde du min kväll..Vadå avdunsta?Inte blir den plåtren igen efter ett par månader eller menar du att lacken härdar när vattnet i färgen försvinner..Typ eller nått...

Observera att jag är trög o vill ha prisuppgifter mm. mer info bara..vill lära mig mer utan att behöva ta nån lektion i lackning

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
Dotte funderare...
27 maj 2005 · 83 Inlägg

Med avdunsta menade jag alla lösningsmedel som är i lacken...(tror till o med att det heter förspaltning om vi ska vara noga...) Som jag skrev så tar det ett tag innan lacken blir "glashård". Det där med vattenbaserade lacker används mest av biltillverkare. Nästa år så kommer det ett lagkrav som säger att det är förbjudet att använda lösningsmedel i basfärgen dvs själva kulören. Däremot så kommer det vara lagligt att använda lösningsmedel i klarlacken konstigt nog. Det man vill åt är tydligen härdaren som är mest giftig men den är det ju ändå ingen i basfärgen.. Basfärgen består ju bara av pigment och lösningmedel.....Hoppas att denna kväll blir lite trevligare wink

BMW 535d (2008)
carnageman Rallyförare
27 maj 2005 · 1 075 Inlägg

OK pris: mellan 10-15ooo:- utan kvitto.... beror lite på buckor, färgval & rost mm

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
NIzmO Ollikkala Racing
28 maj 2005 · 1 724 Inlägg

Mr Lemon: Om du är är ute efter nedlackning till bra pris så kan du ju kontakta lackskolan vid Swall, ska man göra en hellack där ska man nog inte räkna med 100% bra resultat men vid småjobb är dom fullt godkända.

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Germax
28 maj 2005 · 12 086 Inlägg

MVH Jocke[/quote skrev:

"Observera att jag är trög"

haha.. kung!

Mr Lemon Satans Kung
29 maj 2005 · 467 Inlägg

NIzmO skrev:
Mr Lemon: Om du är är ute efter nedlackning till bra pris så kan du ju kontakta lackskolan vid Swall, ska man göra en hellack där ska man nog inte räkna med 100% bra resultat men vid småjobb är dom fullt godkända.

Tack för tipset...

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
Anders J
1 juni 2005 · 77 Inlägg

4900:- för hela bilen?

Diesel power!
Volvo S70 TDI "R-design" (1998)
Mr Lemon Satans Kung
1 juni 2005 · 467 Inlägg

Anders J skrev:
4900:- för hela bilen?

Rollning med hammarlack??

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
ShoMakie
1 juni 2005 · 2 Inlägg

Låter lite väl billigt...fick betala 23000 för min lack...o det med 35% rabatt!!!

Anders J skrev:
4900:- för hela bilen?

Owner to [MarQuiZ Styling & Design ©]
turboskåpet
2 juni 2005 · 102 Inlägg

Jag fick det av en lackfirma.. då ingick det grungfärg och toplack.. och maskering och jag kunde hämta bilen samma dag sa han.. i norrbotten..
4900:-

Dotte funderare...
2 juni 2005 · 83 Inlägg

Priset kan ju vara lite förhandlingsbart... Jag lackade om min 900:a med metallic lack. Slipade, spacklade och skruvade ner bilen gjorde jag själv. Med lack o arbete o maskering så betalade jag 3700:- till "kaffekassan".... Då var det inkl. vinge, backspeglar, diverse kåpor.... Själva lackeringen tar inte mera än kanske en timme för en van lackerare. Det som tar tid är underarbetet.....

MVH
Jocke

BMW 535d (2008)
Mrx_racer
2 juni 2005 · 43 Inlägg

carnageman skrev:
OK pris: mellan 10-15ooo:- utan kvitto.... beror lite på buckor, färgval & rost mm

utan kvitto eller? skulle aldrig vilja få en bil lackerad för 15 tusen om man inte får kvitto på det..

Volvo 850 (1994)
TommyI
3 oktober 2005 · 60 Inlägg

I Göteborgsområdet får du en hellack för 10.000 - 15.000. Men jag lovar dig att dom 5tusen som skiljer kan betyda mycket. Han som lackade för 10k visade lackprover där lacken såg ut som apelsinskal (fukt i lackboxen) medans dom för 15k visade riktigt bra resultat. Dessa priser är med allt arbete inräknat, bilen som ska lackas ska lackas i samma färg som innan (T-Gul) och det ska även vara klarlack över allt.

xisten sixten
3 oktober 2005 · 252 Inlägg

sen är de frågan om ni vill ha ett lager lack eller flera lager lack när ni ändå lackar om?

Youngblood Billackerare
9 oktober 2005 · 737 Inlägg

För 4900:- så får du knappt materialet för en hellackering av en bil. Snubben som gav det priset måste ha missuppfattat dig grovt.

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
_Street_ 200sx Driver
9 oktober 2005 · 366 Inlägg

turboskåpet skrev:
Jag fick det av en lackfirma.. då ingick det grungfärg och toplack.. och maskering och jag kunde hämta bilen samma dag sa han.. i norrbotten..
4900:-

Vars i norrbotten ? smile

-=Nissan 200sx s13 =-
erik83
10 oktober 2005 · 31 Inlägg

jag ska lämna in min dom närmsta dagarna ,betalar 10.000 för en hellackering även invändigt,då tar jag bort lampor å lister men lackeraren gör allt underarbete!  smile

sinaen
4 maj 2008 · 32 Inlägg

Behöver göra en upprustning av bilen lack + rostlagning.... lackfärgen vill jag gärna ska vara någon av Volvos orginal-lackfärger, gärna metallic... men tja... rostlagningen är också viktig.

Finns de de som gör allt det jobbet??

Volvo 940 Turbo "Yoshii" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang