har gjort 3 försök allt går åt helvete det blir små veck typ sprickoor och bubblor som vägrar försvinna. jag sprayar rutan tar av skyddsplasten på filmen och lägger den ytan mot rutan men samma skit resultat jämt. ser ju så enkelt ut på film:(
jag lyckades med toningen nu är det bara bakrutan kvar. jag gjorde som så att det fick vara en glipa på ca 3mm vid skarvarna då jag tyckte det blev ganska snyggt
Gör toningen i 2 delar, skarva i lägg filmen omlott på värmeslingan i mitten på rutan och skär mitt i slinga när du är klar med kanterna. Plocka bort det överblivna och skrapa skrapa skrapa. Som du sett så är rutan svart i kanterna, skär filmen så nära det genomskinliga som möjligt så ska du slippa vecken. Man får vara envis med skrapandet med.
Mer vatten! Jag märkte när jag gjorde att ju mer vatten jag tog desto bättre blev det. Inte bara småspray. Det nästan rann. Kanske inte enligt regelboken men det funka!
köpte en värmepistol men brände tyvärr hål på filmen och fick envisa veck så filmen gick åt skogen. men jag var lite finurlig så jag rättade till misstagen med att skära ut flames motiv i bakrutan:) så det funkade ju det med
Använd mycket vätska med diskmedel så att filmen inte klistrar fast. Ju mer vätska desto mindre friktion och då får du en mer lättarbetad film...till nästa gång dvs