2508
Sök

BMW E34 530 "The black one" (Stance och småfix) (Färg på fälgarna på sida 11)

Stance och småfix står som rubrik på listan men kommer även hände lite av allt möjligt så det e barra att hänga på ;).

98 259 Visningar
Uppdaterades senast 10 februari 2015
Biltok
117 Inlägg
14 februari 2013
Nu skulle de väl vara F*n om den har dåliga värden fortfarande!!

Team Frosth

208 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
Jao.. det e ju det sista nu som är troligt nu wink

MR Andersson
1 229 Inlägg
14 februari 2013
Är inte säkert att de funkar med demdär universal kattarna... Har dåliga erfarenheter av dem på bmw då kattarna sitter så långt bak så svalnar dem för fort på tomgång...

Men har du tur så funkar de smile

208 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
okay.. få hoppas att det funkar då iaf tongue..

208 Inlägg
29 mars 2013
Trådstartare
Har varit lite tyst här nu länge. men blir inte så mycket gjort när man jobbar utanför Kalmar tongue

Men idag har vi byggt klart avgasröret iaf wink

Upp med bilen i luften.
https://www1.garaget.org/gallery/images/71/70332/70332-3eada180a0c25fbe8c243002b8ad13f6.jpg

Plasera ut lamdasonderna.
https://www1.garaget.org/gallery/images/71/70332/70332-a64a6ca4b78867eee920d5b9dce6adc4.jpg

Och lite svetsarbete.
https://www1.garaget.org/gallery/images/71/70332/70332-563e7610a79ade5884e1725941adac5f.jpg

Och mera svetsarbete.
https://www1.garaget.org/gallery/images/71/70332/70332-e00a206c759a7f8a4225979ae1463a9f.jpg

Det va alla bilder för idag. Blev riktigt bra och ett helt underbart ljud från avgasröret big_smile

Over n out!

208 Inlägg
5 april 2013
Trådstartare
Hade bilen inne på avgasprov idag igen... fortfarande taskiga värden sad

Listan börja bli lång på saker som jag bytt nu.

Bytt / kontrollerat
Lamdasonder
Kattar
Backventil för vevhusvent.
Kontrollerat spridare
kontrollerat tändspolar
Komptestat
Tändstift
Bytt olja

To do:
LMM
styrbox

Nån som har tips på vad det mer kan vara?

(tyvärr inga bilder idag då jag inte ha gjort nåt idag tongue)
Senast redigerat av Bronx90 (5 april 2013)

3 373 Inlägg
5 april 2013
Har också dåliga värden på min bmw bytt. tänd stift,olja, insugspackningar, LMM, 2 lambdasonder, katten, och kontrollerat spridarna.. dock inte jag som har gjort allt, kostat mig en massa nu... men har tankat etanol så gick den igenom.. men felet är kvar sad

3 373 Inlägg
5 april 2013
Han som försökte fixa felet, tror att katten ligger för långt bak, kanske kommer bygga om allt... Då det inte är en original katt ( universal ). original katten var helt slut!

57 Inlägg
5 april 2013
När jag besiktiade min 540, så fick jag först alldeles för dåliga avgasvärden.. Då berättade besiktningsmannen det att på många bmw så fick han köra en runda och ligga på bromsen och med låg växel i så att motorn riktigt fick arbeta och bli varm, detta ändrade mina avgasvärden otroligt mycket och den gick igenom utan problem.

Det beror nog på att kattarna sitter såpass långt bak..

Inte alls säkert att det är som scenariot ovan, men kan vara värt ett försök!

MVH

820 Inlägg
5 april 2013
har man alla saker någorlunda i shack så är det bara ut å bränna lite..alla mina bmw's har gått igenom...aldrig åkt på avgasproblem..bara den förbannade parkringsbromsen å lampor som pekar snett...men har varit noga med byta stift å olja å skit nån vecka innan bes...

3 373 Inlägg
5 april 2013
Bilen kördes riktigt varm, även av besiktnings mannen, bilen nästan "glödde" smile

Vad är det för burk innan katten? kan inte den förstöra så katten inte blir varm då det är en universal?

820 Inlägg
5 april 2013
Low skrev:
Bilen kördes riktigt varm, även av besiktnings mannen, bilen nästan "glödde" smile

Vad är det för burk innan katten? kan inte den förstöra så katten inte blir varm då det är en universal?

är ingen burk före katten..bara grenrör från motor med lambda osv...MEN jag kör bara E34a å E30..förutom en volvojävel som gjort livet surt...så har du en bild på det hela kan jag säkert svara på det...eller regnummr kan jag kolla sprängskiss..

3 373 Inlägg
5 april 2013
masseT5R skrev:
Low skrev:

är ingen burk före katten..bara grenrör från motor med lambda osv...MEN jag kör bara E34a å E30..förutom en volvojävel som gjort livet surt...så har du en bild på det hela kan jag säkert svara på det...eller regnummr kan jag kolla sprängskiss..

ROT010 är mitt regnummer. och det sitter någo  slagsburk innan, (inte en liten heller ) .

MR Andersson
1 229 Inlägg
5 april 2013
jag provade med universal katt på en 320 och de funkade inte då den var inte tillräckligt effektiv och då pga att den hamnade så långt bak så svalnade den direkt när den står på tomgång....

Så de slutade med pirat del från schmiedmann....

Annars så har jag 2 org kattar på sikt från min 530 om du inte lyckas smile

820 Inlägg
5 april 2013
Low skrev:
masseT5R skrev:
Low skrev:

ROT010 är mitt regnummer. och det sitter någo  slagsburk innan, (inte en liten heller ) .

oki kikar..

820 Inlägg
5 april 2013
masseT5R skrev:
Low skrev:
masseT5R skrev:

oki kikar..

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C … _silencer/

820 Inlägg
5 april 2013
ditt avgas original..så det är en katt bara

3 373 Inlägg
5 april 2013
TheMan89 skrev:
jag provade med universal katt på en 320 och de funkade inte då den var inte tillräckligt effektiv och då pga att den hamnade så långt bak så svalnade den direkt när den står på tomgång....

Så de slutade med pirat del från schmiedmann....

Annars så har jag 2 org kattar på sikt från min 530 om du inte lyckas smile

Hittar inte någon på schmiedmann, bara under års mod -94, har m52b20 men hittar inte tongue

Samt vet inte om man ska börja byta kattar, kanske bara tanka etanol vid besiktning hmm har lagt sjuka pengar redan.

3 373 Inlägg
5 april 2013
masseT5R skrev:

jasså........ killen som "laga" bilen satte den bakom den stora burken. Det var en annan burk efter den stora som var nästan tom och hade "sten klumpar" som rassla. tråkigt... Därför bytes den och satte en universal katt..

Trist när man är osäker och inte gör själv saker.. men svårt utan svets.. Väldigt sugen och skaffa en egen svets, kan svets skapligt. iaf.

Men men...

820 Inlägg
5 april 2013
Low skrev:
masseT5R skrev:

jasså........ killen som "laga" bilen satte den bakom den stora burken. Det var en annan burk efter den stora som var nästan tom och hade "sten klumpar" som rassla. tråkigt... Därför bytes den och satte en universal katt..

Trist när man är osäker och inte gör själv saker.. men svårt utan svets.. Väldigt sugen och skaffa en egen svets, kan svets skapligt. iaf.

Men men...

låter som en blåsning...precis som bilden ser ut, kom din bil från tyskland..slog det via ditt regnummer sen VINnr..

Sök