Pim_Pim skrev:
Härligt med besiktning, men fasen då dyrt för en -012 Lmm..
Här får man ge 300kronor oavsett modell och siffror
Somliga har ju det bra allt..
En liten uppdatering då!
Har fixat och pillat med allt möjligt för att få den att gå som den ska, sensorer, kablar, fördelare, säkringar, slangar, kamrem och mer därtill.
Bilen gick fortfarande kasst och hade ingen större ork, dock så testade vi bara på småvägarna i området.
Testade sedan att ge fullt och varva ur den helt, och bilen har aldrig haft så mycket kraft som då!
Den spättade på bättre än innan helt enkelt. Sen när bilen var på tomgång igen så är det dåligt vakuum fortfarande men verkar nu gå på alla cylindrar. Har kanske med den vassare kammen?
Vi misstänker att det kan ha kommit skit i någon spridare när vi tog ur motorn som hejdade flödet så att den gick kasst, och det blåstes bort när varvet ökade.
Så nu fortsätter meket, här är några bilder på motorbytet! Mer bilder kommer förhoppningsvis imorgon!
Dags för operation!
Trångt? Det kallas mysigt!
Jaha? Tur att jag ska använda mig av den andra snart.
Efter sjuttioelva svordomar så såg det ut såhär!
Gamla maskinen ur, går fortfarande som en klocka!
Närbild på kopplingen och svänghjul. Det ökände dubbelmassesvänghjulet visar sin glans! Den består av två rörliga delar och kunde med ett par fingrar få den i gungning..
Detta var lite jobbigt, piggen hade gått av på båda motorerna (den glansiga, rena ytan), så far och jag fixade med svets och slipning så vart det dugligt!
På med det förlängde urtrampningslagret samt rengöring och fettning! Man ska ha denna längre till enkelmassesvänghjulet då den inte är lika tjock som dubbelmassen.
Oljematningen till turbon löstes med denna lilla nippel, köptes på Hydroscand!
Sen så var det dags att hinka ner hela kalaset! Vi använde oss av ett kedjespel som vi sedan hissade upp och sköt bilen på rätt plats! Alla sätt som fungerar är väl bra?
Allt för nu!