2541
Sök

Tjej behöver hjälp med 740-91 med b230f som vägrar starta

Mr White
1 072 Inlägg
3 juni 2012
#21
PartilleMalm skrev:
Testa att köra motorn på startmotorn och se om varvräknar-nålen rör sig, gör den inte det är det troligt att kanske hallgivaren har gett sig, haft det problemet 2ggr på en 740 med b230f!

Är de hallgivaren ska den inte får nån gnista som hon säger att den får. Hade samma på 945an..Då var de lmm som hade pajat.. Eller så får du sudda bort de som står på bakrutan din wink


359 Inlägg
3 juni 2012
#22
Och kammen snurrar ju eftersom hon har gnista

Borde väl starta utan LMM inkopplad?

Tror fortfarande på tändmodul...eller så kanske krysskilen på veven har farit

767 Inlägg
3 juni 2012
#23
Har du kollat så kamremmen inte har hoppat över något kugg?


Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
3 juni 2012
#24
Då det är en -91:a kan de väl vara både Regina insprut och LH Jetronic 2.4? Då kan felkoden innebära olika saker, så det är bra att veta. Lättast att se detta är om det finns någon luftmassemätare, LMM.

Det är i varje fall ingen hallgivare på bilen utan en tändlägesgivare, och den är endera trasig eller hel förutsatt att kabeln inte blivit glapp. Då tändmodulen börjar ge sej brukar det märkas tydligt då bilen dör så fort modulen blir varm för att efter ett tag vara stendöd, m a o inte tända alls.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

42 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
#25
PartilleMalm skrev:
Testa att köra motorn på startmotorn och se om varvräknar-nålen rör sig, gör den inte det är det troligt att kanske hallgivaren har gett sig, haft det problemet 2ggr på en 740 med b230f!

Ja den rör sig, det har jag redan kollat!

Mr White
1 072 Inlägg
3 juni 2012
#26
Är väll du skrivit på bakrutan som är felet tongue Nä men har en lmm om du vill kasstbyta å kika smile


42 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
#27
vullen skrev:
PartilleMalm skrev:
Testa att köra motorn på startmotorn och se om varvräknar-nålen rör sig, gör den inte det är det troligt att kanske hallgivaren har gett sig, haft det problemet 2ggr på en 740 med b230f!

Är de hallgivaren ska den inte får nån gnista som hon säger att den får. Hade samma på 945an..Då var de lmm som hade pajat.. Eller så får du sudda bort de som står på bakrutan din wink

Jaså, du har sett bilen alltså? ;P haha

42 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
#28
vullen skrev:
Är väll du skrivit på bakrutan som är felet tongue Nä men har en lmm om du vill kasstbyta å kika smile

Och vad är lmm? xD

Mr White
1 072 Inlägg
3 juni 2012
#29
jmiickelsson skrev:
vullen skrev:
PartilleMalm skrev:
Testa att köra motorn på startmotorn och se om varvräknar-nålen rör sig, gör den inte det är det troligt att kanske hallgivaren har gett sig, haft det problemet 2ggr på en 740 med b230f!

Är de hallgivaren ska den inte får nån gnista som hon säger att den får. Hade samma på 945an..Då var de lmm som hade pajat.. Eller så får du sudda bort de som står på bakrutan din wink

Jaså, du har sett bilen alltså? ;P haha

Bor i huset brevid där den brukar stå på brynäs smile


42 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
#30
vullen skrev:
jmiickelsson skrev:
vullen skrev:

Är de hallgivaren ska den inte får nån gnista som hon säger att den får. Hade samma på 945an..Då var de lmm som hade pajat.. Eller så får du sudda bort de som står på bakrutan din wink

Jaså, du har sett bilen alltså? ;P haha

Bor i huset brevid där den brukar stå på brynäs smile

Haha jaha tongue

42 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
#31
Jiimpa skrev:
Har du kollat så kamremmen inte har hoppat över något kugg?

Nä, tänkte gå ut och göra det nu!

Mr White
1 072 Inlägg
3 juni 2012
#32
jmiickelsson skrev:
vullen skrev:
Är väll du skrivit på bakrutan som är felet tongue Nä men har en lmm om du vill kasstbyta å kika smile

Och vad är lmm? xD

Luftmassemätaren big_smile


42 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
#33
vullen skrev:
jmiickelsson skrev:
vullen skrev:
Är väll du skrivit på bakrutan som är felet tongue Nä men har en lmm om du vill kasstbyta å kika smile

Och vad är lmm? xD

Luftmassemätaren big_smile

Jaha, haha! Men ofta bilen inte startar om de är trasig då? yikes

Mr White
1 072 Inlägg
3 juni 2012
#34
Min gick piss sen vart den stendöd. Testa och ta bort kabeln från den å kolla om den startar då.


42 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
#35
vullen skrev:
Min gick piss sen vart den stendöd. Testa och ta bort kabeln från den å kolla om den startar då.

Har testat allt, precis allt! Det funkar inte.. =/

Forummoderator
26 363 Inlägg
3 juni 2012
#36
Har du pratat snällt med den då..?
Nej fan..jag har ingen aning om vad det kan vara faktiskt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

577 Inlägg
3 juni 2012
#37
i teorin ska ju bilen starta med bränsle och gnista.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Forummoderator
26 363 Inlägg
3 juni 2012
#38
risodlarn skrev:
i teorin ska ju bilen starta med bränsle och gnista.

Jag funderar på det där med gnistan. Om gnistan syns men är väldigt klen, så startar den väl inte?
En gnista ska väl vara vit/blå, och inte vit? Rätta mig om jag har fel?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

42 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
#39
Mack skrev:
risodlarn skrev:
i teorin ska ju bilen starta med bränsle och gnista.

Jag funderar på det där med gnistan. Om gnistan syns men är väldigt klen, så startar den väl inte?
En gnista ska väl vara vit/blå, och inte vit? Rätta mig om jag har fel?

Den där är tok vit! Kan inte bli vitare.

577 Inlägg
3 juni 2012
#40
Mack skrev:
risodlarn skrev:
i teorin ska ju bilen starta med bränsle och gnista.

Jag funderar på det där med gnistan. Om gnistan syns men är väldigt klen, så startar den väl inte?
En gnista ska väl vara vit/blå, och inte vit? Rätta mig om jag har fel?

Jo det var det jag menade smile dock lite otydligt kanske.
Den ska ju vara klarvit/blå o inte vit/gul. Jag hade testat o skifta över tändmodul, rotor, fördelare, samt tändkablar från en fungerande.

Edit, som tidigare har sagt, har man tändstiftet utanför motorn kan gnistan se bra ut fast den inte är det under kompression.
Senast redigerat av risodlarn (3 juni 2012)

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.


Sök