torpis skrev:
rudarmy skrev:
sökmotor,google: bottnad LMM,
fas 2 större diameter= mäter mer luft..
När bottnar en Fas1 LMM då? Du säger att Autotech har färdiga chip, är det sant? Om så är fallet är de anpassade för Fas2 LMM? annars kommer det inte fungera. Varför byta bara LMM och inte spridare också? spridarna bottnar ju innan LMM...
Jag har 14t 3dp o s v + ATM's steg 4 s40 2.0t chip
Vad jag vet så har de inte specifika chip för just fas2 LMM...
Sen kan jag inte svara för om fas1 LMM räcker längre än 26X+hk
Kontaktade ATM å då sa Patrik att jag kunde prova med fas2 LMM istället, för när det lite kallare ute så bottnade min LMM lite då och då..
citat Patrik: det är inte helt rätt men det funkar;)
0.04 högre lambda på besiktningspapperet 1.01 blev resultatet.
+ att jag ej har några problem med LMM el motorn efter det...
Sen om min fas1 LMM va lite kass förtäljer ej historien!
Men sånt har du väl bra koll på Henke
Sen håller jag med dig, mappning ska de va!
Mvh Bengt Holma