Jo ska beställa en sådan , dehär beställde jag på schmiedmann 51112233354 51112233780 51112233779 51112233378 Maila och fråga vilken det är som är den rätta för att vara säker
Väldigt enkelt, skruva loss handtagen i taket sen är de bara pilla loss pelarna (sitter med clips) --> klart plugget börjat så blir nog långsam progress här igen.
__Liinus__ skrev:
X3Fredde skrev:
245 införskaffade sen så har jag även köpt en motor till takluckan. nu blir de att klä om till svart! (eller har ni några andra förslag?)
Prem lagd! Hur var det att ta ner innetaket? Tänkte laga min taklucka också.
Okej Verkar inte vara så svårt då alltså, bara handtagen och solskydd då i stort sett?
X3Fredde skrev:
Väldigt enkelt, skruva loss handtagen i taket sen är de bara pilla loss pelarna (sitter med clips) --> klart plugget börjat så blir nog långsam progress här igen.
__Liinus__ skrev:
X3Fredde skrev:
245 införskaffade sen så har jag även köpt en motor till takluckan. nu blir de att klä om till svart! (eller har ni några andra förslag?)
Prem lagd! Hur var det att ta ner innetaket? Tänkte laga min taklucka också.
Okej Verkar inte vara så svårt då alltså, bara handtagen och solskydd då i stort sett?
X3Fredde skrev:
Så långt har jag kommit men hur får man ut taket ur bilen?
X3Fredde skrev:
ja precis, det enda du behöver är en skruvmejsel
__Liinus__ skrev:
X3Fredde skrev:
Tja, jag beställde motorn från bollnäs och gav 6tusen för den fick med allt förutom tändmodulerna. Alltid bra att ha något vinterpul, började själv plocka isär den gamla motorn idag!
BmwDrift skrev:
Har nu beställt en motor från skroten som ska ha gått 11 tusen (ser jävligt fräch ut). Blir att renovera den som satt i över vintern...
Från vilken skrot beställde du motorn och vad fick du ge? Fortsätt bara som du gör.