2479
Sök

Var ska jag montera brandsläckaren i min S40 ?

37 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
Tjena, tänkte höra om någon har något förslag på var man kan montera en brandsläckare i en volvo s40, fick en metalhållare, som ska skruvas fast ,till släckaren. Har funderat på att bara sätta kardborreband runt själva släckaren och fästa den på sidan av instrumentpanelen (passagerarsidan). Fast hade varit coolare att fästa med metalhållaren, vet inte var man kan skruva fast den bara, sidan på instrument panelen (där det är filt) är inte alls tjock. Inte för att släckaren är speciellt tung men undrar om det går ?
Är tacksam för alla förslag
Mvh Sebastian

Better to reign in Hell, than to serve in Heaven

608 Inlägg
21 september 2006
hur stor är den där brandsläckarn då? kan du ine ha den fastskruvad i bagageutrymme? tycker den sku bli ivägen inne i bilen. men har nog funderat på att skaffa till min bil ja med!

old volkswagens never die,they just get lower:D

1 833 Inlägg
21 september 2006
Rädd för att det skall börja brinna?

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
21 september 2006
frmför passagerarstolen på golvet, där kan du nog skruva, kolla först under mattan hure ser ut.

sporty!!tongue

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
21 september 2006
du kan ju sätta en platta på insidan av mattan som du skruvar i. då får du garanterat en stabil montering

man lever bara en gång så lev väl!

37 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
Mm Bullo det lät som en intressant idé, kanske kan sätta en platta på insidan av filtpanelen som sitter på sidan av instrumentpanelen. ska kolla om det går..För att svara på era frågor, nej inte speciellt rädd för att det ska brinna men om olyckan är framme så är det ju bra att vara beredd och det ser tufft ut ur styling synvinkel oxå smile Brandsläckaren är inte mer än 25-30 cm lång ( som en medellängds penis ) haha

Better to reign in Hell, than to serve in Heaven

Fartdåre
286 Inlägg
21 september 2006
Jag har min under sätet tongue Funderar dock på att skruva fast den där vid passagerarutrymmet under handsfacket men ganska så osäker ändå...

Sök