2393
Sök

Hjälp! valet av en bra bil till banan.

KHRacing
3 juni 2012
#21
Jag har kört skitmkt med en -89 CRX icke V-tec på bana med standard bromsar fram o biltema bak..
Helt orginal chassie med 17" hjul o 215/40 däck.

Orginal motor på 1600cc twincam och 124hk,

kan man hantera bilen så äre inte så jätte många som hänger med när det svänger

trimma behövs inte, toklätta istället.

Lycka till

1 365 Inlägg
3 juni 2012
#22
Mr2 mk1. Pruta 5000 och lätta!! bakhjulsdrift och mittmotor är ju en skaplig kombination. 0-100 på 8 sec är helt ok

http://www.blocket.se/stockholm/Toyota_ … 11&w=3


Forummoderator
26 289 Inlägg
3 juni 2012
#23
Richtenb skrev:
Mr2 mk1. Pruta 5000 och lätta!! bakhjulsdrift och mittmotor är ju en skaplig kombination. 0-100 på 8 sec är helt ok

http://www.blocket.se/stockholm/Toyota_ … 11&w=3
..börja i så fall med den groteska osthyveln på bakluckan..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Mazda Über Alles
121 Inlägg
3 juni 2012
#24
skulle själv kört på en sån här
http://www.blocket.se/halland/Mazda_323 … 20&w=3
finns ju också som 3-d med samma motor. går ju att ställa om tändningen så dom går bättre
lite bevis hur bra dom går med rensad inredning http://sistaaket.blogg.se/2012/march/va … volvo.html

snart på en väg nära dig

5 089 Inlägg
3 juni 2012
#25
Golf vr6 fwd. Väger väll en del men går att få ner till 1050 kg någorlunda lätt av egen erfarenhet ;P
323 är äver den en bra bil för små pengar.

\Lindgren

456 Inlägg
26 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
#27
tack för alla svar big_smile nu har vi massor att fundera över.

det skulle vara fränt att få tag i en bil man inte tänker på att den går som fa--n. å blåsa om alla big_smile

1 365 Inlägg
3 juni 2012
#28
Haha bara där får man bort 50 KG. Tror tyvärr det kan bli svårt att hitta en killer. NA 2.0L och 15000 i budget gör inte att man kan krossa någon motståndare. 323f 1.8 DOHC är dock lite av en sleeper som tipsades om ovan, Den har grym väghållning och går att lätta rätt mycket i och med stort baksäte

Mack skrev:
Richtenb skrev:
Mr2 mk1. Pruta 5000 och lätta!! bakhjulsdrift och mittmotor är ju en skaplig kombination. 0-100 på 8 sec är helt ok

http://www.blocket.se/stockholm/Toyota_ … 11&w=3
..börja i så fall med den groteska osthyveln på bakluckan..


KHRacing
3 juni 2012
#29
CRX -89 124 hästar spöar en Kadett GSi 16V 150 på allt - utom topppfart
den tar äen 13" på framhulen. bättre acc.
Senast redigerat av KHRacing (3 juni 2012)

854 Inlägg
4 juni 2012
#30
En clio från början av 90-talet med 1,8 motorn?

För övrigt skiljer det 35 kg mellan motorerna i 318 och 320. Den lilla vikten förstör inte en hel bil, och om så skulle vara fallet tas det lätt igen med de (30?)extra hästarna på en bana som Mantorp där motorstyrka gynnas.

Jag tror dock en clio är ett snabbare alternativ.


1 412 Inlägg
4 juni 2012
#31
Om jag hittat rätt uppgifter så är en 320 på 123hk/170nm och en 318is på 134hk/172nm.
Senast redigerat av OpelP1 (4 juni 2012)

490 Inlägg
4 juni 2012
#32
en bubbla med b20 k-kam dubbla gasare extraktor och lite filad topp så är ni ju hemma!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

26 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
#33
K20? är det någon special?

26 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
#34
men om vi liker med tanken att man fick tag i en sådan. hur mycket krävs det för att få i den i en typ honda crx

26 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
#35
jo om det hadde varit ett seriöst race kunde man ju lägga ner lite stålar.

man berätta lite om civic ESI hatchback

26 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
#36
det låter som en bra bil:D hur är honda i motorerna? skulle den hålla 6 timmar?

KHRacing
4 juni 2012
#37
Honda har inte fått utmärkelsen Världens bästa motorer för ingenting :-)

26 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
#38
det är ju sant då är det någ en hond man ska sattsa påbig_smile


Sök