Lägger upp lite bilder från 201m race på karlstads flygplats. På grund av väldigt kassa däck blev tiderna väldigt dåliga. 10,16 som bästa tid Jäkligt töligt när jag vet att man kan köra låga nior med bilen. Men kul hade jag i alla fall Så nu ska det inhandlas semi r-däck till bilen.
Hade ett litet problem med att varvtalet dök under 500rpm och hade svårt att leta sig upp till 900rpm, när motorn var varm. Var ute i garaget och plockade isär vid insugsspjället (lmm). Skitigt som satan var det där Tog broms rengörning och skrubbade rent. Var ute och tog mig en lång åktur inne i centrum. Nu funkar det klokrent igen Antagligen har någon gått överstyr med oljan som ska sprutas på det öppna luftfiltret för skiten var alldeles fet Ska köpa mig ett AEM dry flow filter istället. De oljesprutade filtrena ställer bara till problem
I lördags var jag på Eda träffen actionmeet och kammade hem 2:a priset i Japan klassen. Ingen större bedrift kanske eftersom vi bara var fyra japanska bilar på träffen
Stog brevid ett par grabbar som var honda entusiaster. Dom brukade ta sina CTR till Nürburgring 3ggr om året. De visade även lite film och hade information om ringen. Så nu blev jag riktigt sugen på att sticka ner och köra på ringen nästa säsong.
Hade ett litet problem med att varvtalet dök under 500rpm och hade svårt att leta sig upp till 900rpm, när motorn var varm. Var ute i garaget och plockade isär vid insugsspjället (lmm). Skitigt som satan var det där Tog broms rengörning och skrubbade rent. Var ute och tog mig en lång åktur inne i centrum. Nu funkar det klokrent igen Antagligen har någon gått överstyr med oljan som ska sprutas på det öppna luftfiltret för skiten var alldeles fet Ska köpa mig ett AEM dry flow filter istället. De oljesprutade filtrena ställer bara till problem
Du får bara spruta ett tunt lager så ska det inte vara några problem.. Fast dom torra är ju smidigare..
Har inte hänt så mycket på ett tag. Men jag fick ett ryck här om dagen och beslutade mig för att cleana upp under huven. Tog och lackade insugs röret matt svart och bytte ut kaluftsslangen till en svart.
Passade även på att beställa lite kolfiber grejer på ebay. Vad det är får ni se när jag fått hem det
Får uppdatera lite. Det var ju ett tag sedan. Jag och min dotter var på premiär utställning på Edsvallas motordag.
Tog en söndags tur med Karlstads sportbils vänner.
Jag ändrade cambern bak på bilen då däcken skrapade i skärm kanterna. Detta räckte inte dock. Så jag fick valsa skärmerna bak för att det skulle bli bra.
Är de valsen som finns på blocket? för 1000kr. Gick valsen bra inget färg som sprack osv? Måste valsa mina med, nu när jag får de nya fälgarna!
Ja det är den på blocket. Det gick väldigt smidigt. Värmde med värmepistol på lacken upp till mellan 70-80 grader så att lacken skulle bli mer flexibel. Sen är det bara att valsa in kanten. Men ta lite i taget och se till att värma i omgångar så att det håller sig varmt. Ta tid på dig och var tålmodig så blir resultatet bra. Färgen är lika perfekt som innan jag började valsa